Psychologický profil Klause a Zemana

Psychologický profil Klause a Zemana

Anotace: Kdo zná MUDr. Jana Hnízdila, tento článek opravdu stojí za pozornost. Je na hranici trestního oznámení, ale doktor Hnízdil už pár trestních oznámení ve zdraví přežil. :-)

 

Samozřejmě není třeba tipů, ale komentáře literáků potěší, podobných článků věřte není mnoho. MUDr. Jan Hnízdil je internista a rehabilitační lékař, věnuje se komplexní psychosomatické medicíně.

__________________


Začnu panem Klausem. Můj postoj k němu se vyvíjel od respektu přes odmítnutí až k soucitu. Je to člověk s učebnicovým syndromem "hybris", což je termín, který používá v knize Nemocní u moci bývalý britský ministr zahraničí David Owen, původní profesí lékař. Jde o nákazu politické zpupnosti. Člověk s určitou osobnostní dispozicí - charakterovou vadou, chcete-li - se dostane do vysoké politické funkce a postupem času ztratí kontakt s realitou. Sám sebe začne považovat za výlučného, neomylného, přestane naslouchat jiným. To, co by si běžný občan nedovolil, se pro něj stává běžným. Klaus svou osobnostní dispozici rozvinul ve vysoké funkci do obludných rozměrů a v poslední fázi to mělo fatální důsledky. Amnestií se zoufale snažil na sebe upozornit, udržet si moc a vliv, následky nebral v potaz. Je prokázáno, že u těchto lidí vzniká silná - i tělesná - závislost na moci. Ovládání druhých jim působí rozkoš, v mozku se uvolňuje hormon blaženosti - serotonin. Když moc ztrácí, trpí abstinenčními příznaky, podobně jako narkoman závislý na droze. Pan Klaus je z mého pohledu trpící pacient, ve svojí mocenské pozici ale terapii naprosto nepřístupný.

 

Pan Zeman na tom, co se týče osobnostní výbavy, není o moc lépe než pan Klaus. Navíc jsou na něm patrné následky dlouholeté konzumace alkoholu. Jak překračuje hranice v pití, tak překračuje zavedené zvyklosti, normy chování, Ústavu - viz nejmenování docenta Putny profesorem, exces s korunovačními klenoty, obcházení ministra zahraničí při jmenování diplomatů, obcházení parlamentu při jmenování vlády. A to je jen začátek. Zaujal mne jeho výrok o tom, že z ekonomické krize se musíme "proinvestovat". Je to stejné, jakoby řekl, že se z alkoholismu dá propít. Myslí to vážně a lidé mu naslouchají. Je to impozantní postava, má charisma vůdce, mluví pomalu, hlubokým hlasem, říká jednoduché věty, nenutí k sebereflexi a k přemýšlení. Takový táta slabochů, lenochů a alkoholiků. Oni na něj koukají stejně jako já, když jsem jako malé dítě hltal japonské filmy - Godzillu. No a teď ji máme na Hradě. Živě si představuji rodinku před televizí. "A jak se tam pěkně potácí, mámo, koukni na něj! Těm poslancům to ale nandal! A ještě mi nalej!" Ti tatíci s bůčkem a slivovicí se do něj projektují, mohou na něm oči nechat.

 

Jestli něco symbolizuje českou mentalitu, tak je to pan prezident Zeman. V přímé volbě ho volila nadpoloviční většina voličů - lidí, kterým imponuje arogance, populismus, alkoholismus, kuřáctví a manipulace. Takových je u nás poměrně dost. V žebříčku Světové zdravotnické organizace jsme v pití alkoholu první a v kouření pátí na světě. Nevolil jsem ale ani pana Schwarzenberga. Nemyslím si, že by jeho prezidentování bylo o moc lepší. To, co pan Zeman přepije, pan Schwarzenberg prospí.


Já tím jenom chci říct, že to, co je pro mě nejdůležitější, a to je občanská společnost, je pro nepříliš početnou skupinu lidí. Pro ty, kteří jsou ochotní převzít zodpovědnost za sebe, za své okolí, za životní prostředí. A takových lidí není moc. Celý článek ZDE.

 

 

Autor Aťan, 22.07.2013
Přečteno 1268x
Tipy 2
Poslední tipující: Amonasr
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Souhlasím s MUDr. Hnízdilem, že současný systém už je ve smrtelné křeči. Jedním z příznaků jsou i ty smutně směšné lidské karikatury, kterými se dnes hemží vrcholná politika napříč celým spektrem. Ti dva jmenovaní jsou asi nejzřetelnější, ale zdaleka nejsou jediní... Když se jim smějeme a pošklebujeme, tak se zároveň hořce vysmíváme sami sobě jako národu, protože jsme dopustili jejich vzestup k moci. I když ani jednoho jsem nikdy nepodporoval, hlásím se ke kolektivní vině... ;-))

22.07.2013 18:36:56 | Amonasr

Brácha herce Jirky Kodeta - malíř Kristián Kodet měl v TV zajímavý rozhovor, bude mu 65 let, tak ho tam pozvali. A to neměli dělat! :-))) Dlouho žil jako emigrant v Rakousku, teď napůl na zimu bydlí v USA a jaro-léto tráví tady v ČR. Má perfektní možnost srovnání: "Já jsem vlastenec, ale počasí a lidi jsou tady příšerní... ale vás paní redaktorko nemyslím, vy jste moc krásná.." :D byl upřímnej, chytrej, vtipnej, to se mi moc líbilo..

vlastně tady máš video, abys věděl že nekecám :-))
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/exkluzivne-na-ct24/osobnosti-na-ct24/235601-jsem-vlastenec-ale-pocasi-a-lidi-jsou-tady-priserni-rika-kristian-kodet/

22.07.2013 20:20:29 | Aťan

Koukám, že na léto změnil fazónu, bez té postranní hřívy jsem byl na pochybách, jestli jsem si ho dřív s někým nepletl... :-)

22.07.2013 21:40:36 | Amonasr

:-)

23.07.2013 07:55:02 | Aťan

..dodatek: video až od 7 minuty začíná přitvrzovat :)

22.07.2013 20:35:13 | Aťan

je to o hlavu co? :-) jak výstižné a vražedné to tempo,prostě to chce novou krev ale je to podle mě dlouhej běh a trať je plná svinstva,ale jsou lidi co se nebojí ..pro mě by už byl lepším prezidentem Rákosníček né dělám si srandu ten alspoň nic neposere :-)

22.07.2013 18:06:31 | xoxoxo

..no jo, běh na dlouhou trať, ale to my s Amonasrem slyšíme už od roku 1968! :-)) Já nevím jak je na tom Josef s dechem, ale já už jen tak poklusááávááám...

22.07.2013 19:58:59 | Aťan

šoupnu ti přísun kyslíku a půjčím ti nohy forestagampa ;-)

22.07.2013 20:03:54 | xoxoxo

to by se mi lííííbilo - jak říká obr Koloděj v Cimrmanově "Dlouhý, Široký a Krátkozraký" :-)

22.07.2013 20:24:10 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí