Raději se neptejte, jak jsem k tomu přišel :-)

Raději se neptejte, jak jsem k tomu přišel :-)

Anotace: - - -

 

Zkrácený záznam z jednání v Lánech mezi prezidentem Zemanem a delegací ODS (Kuba a Němcová) o představách jejich strany na řešení vládní krize v týdnu po demisi dosavadního premiéra za ODS Petra Nečase. Po uvítacích formalitách a obeznámení prezidenta s jejich představou řešení stávající vládní krize následuje tzv. Prezidentský výkop, který zcela jistě vstoupí do vládních i politických dějin České republiky. :-)


 

(Zeman) Vážení, oceňuji z vašeho výhradně jednostranného pohledu zřejmě upřímně myšlenou snahu pro vyřešení této vládní i politické krize a jen pro pořádek znovu připomínám:

Hned po přijetí funkce prezidenta jsem se zmínil, že dosavadní vládu bych z mnoha důvodů nejraději hned odvolal. Nikdo z ODS ale tehdy vůbec nezareagoval. Před pár dny jsem dokonce jasně řekl, že žádného kandidáta z ODS nejmenuji premiérem a zase nic. Zřejmě potřebujete připomenout i potřetí:

Vaše strana celým svým dosavadním jednáním, tedy ne jen kvůli nedávnému odstoupení pana Nečase z funkce premiéra z důvodu podezření a vyšetřování ne jen z vážného zneužití funkcí a korupci, ale i za neuvěřitelné množství dalších prohřešků s následným až neuvěřitelně rapidním poklesem důvěry lidí během  celého jejího dosavadního funkčního období nakonec zcela položila stávající vládu. Právě vaše strana má za to největší odpovědnost.

(Kuba)  Ale to  není pravda...

(Zeman) Neskákejte mi do řeči pane doktore Kubo, ještě jsem neskončil!

Vaše strana, s drzostí sobě vlastní, úmyslně přeslechla moje připomínky a chce teď po mně, abych je revidoval. Nevím sice  proč bych to měl dělat, ale ta mimořádná odvaha paní Němcové v této rovněž mimořádně obtížné době pro stát i vládní koalici být i přesto premiérkou za ODS mne celkem  pozitivně naladila. Udělám tedy jeden velice vstřícný krok a nabídku právě zde přítomné paní Němcové za koalici schválené kandidátce na premiérku. Nabízím ji rovnou jmenování premiérkou úřednické vlády.

(Kuba, Němcová) !?!?!? (Němcová) Ale to přeci takto narychlo nejde...

(Zeman) Nemůžete nebo nechcete přijmout? Proč? Je zde s Vámi přeci zastupující předseda ODS!

(Němcová)  No, my se musíme o této variantě poradit v grémiu. 

(Zeman) Oba? To myslíte vážně? Funkce premiéra přeci automaticky předpokládá značnou pohotovost, naprostou samostatnost a nezávislost v rozhodování i úsudku. Pokud byste hned přijala moje pověření sestavit úřednickou vládu, můžete se případně radit se mnou, jsem jedno ucho!

(Němcová) To nejde, musím se nejdříve poradit ....

(Zeman) Jak to, že ani to nemůžete? No, to se Vám  už vůbec nedivím. Vy totiž nemůžete také proto, že už jednu ústavní funkci máte a dosud jste z ní neodstoupila! Odstoupit z jedné funkce a kandidovat do druhé se vším rizikem, to bych alespoň já považoval za odvážný, poctivý a nikoli jen vychytralý přístup. Toho zřejmě nejste schopna a se svým pobočníkem zde testujete, co všechno vlastně snesu. Takže káva je dopita a naše sešlost tím v podstatě končí.

(Kuba) Pane prezidente, mne ale pověřilo grémium.........."

(Zeman) "Ano samozřejmě, chápu.... abyste prostě paní Němcovou doprovodil, takže rádo se stalo a někdy zase na shledanou."

 

 

Autor Aťan, 07.08.2013
Přečteno 641x
Tipy 4
Poslední tipující: Amonasr, poeta
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Začínám Zemanovi po letech zase přicházet na chuť... ;-) Že by se rozpomenul na své hvězdné chvíle, kdy napsal ten slavný článek do Technického týdeníku...?

07.08.2013 19:30:17 | Amonasr

pamatuju!!! tohle tam bylo myslím napsáno, viz:
http://www.youtube.com/watch?v=znOyaoORpRA

Se Zemanem je to ode zdi ke zdi :-)) za korunovační klenoty bych ho praštil, ale za tlak na zákon o majetku a příjmu bych mu dal naopak štípanou :-* O dohodě Zemana s Ištvanem (kterou jsem se pokoutně před pár dny dozvěděl), tak dnes to řekl naplno - "byste mě museli kolem lámat, ale dokud Ištvan vyšetřování nedotáhne do konce, máte peška, pacholci, Rusnok bude premiérem nějaký čas i bez důvěry"... nebo takhle nějak to v PS bylo :-)

07.08.2013 20:14:45 | Aťan

Ano, je to myslím podstata toho článku – dnes už to tak nevyzní, ale tenkrát to byl skutečný poprask a od něj poměrně velká odvaha... :-))

S tou odvahou jsem to tak nějak i myslel - jestli mu skutečně jde o poskytnutí času k vyšetření těch lumpáren, tak to dává legitimitu i tomu poněkud nestadardnímu postupu. To snad musí být jasné každému, co by s celou kauzou ihned provedla případná stojedničková vláda – ten strach z tepláků, který teď s nimi cvičí, je taky asi to jediné, co tu pofiderní stojedničku ještě drží pohromadě... :-))

Ale určitý skeptický odstup taky nikdy neškodí, tak uvidíme, jak se skutečně Zeman pochlapí... Každopádně mu v tom aspoň budu držet palce ;-)

07.08.2013 22:38:00 | Amonasr

Josef, nechci to zakřiknou, ale snad se dožijem lepších časů.
Dneska to Milošovi vyšlo, Peak a dva ODSáci to potopili, 101 není, Rusnok bude sice v demisi, ale Ištvan, Šlachta & spol. mají klídek na vyšetřování. Počkej ten mazec ve všech dozorčích radách :-)) silnice, lesy, ČEZ, železnice, ČSA, dopravní podnik, stavebnictví, kanalizace, plyn, nafta-benzín.. všude kam se rozhlídnem odtékají miliardy pod dozorem nasazených hladových politiků v dozorčích radách..

07.08.2013 22:47:59 | Aťan

Já to nesledoval, tak to je dobrá zpráva... ;-) Takže je po stojedničce a tím snad bude na vyšetřování skutečně dostatek času... To by se mohl konečně po letech trochu pročistit vzduch, kéž by... ;-)

07.08.2013 23:01:06 | Amonasr

Kalousek poplakával, že bude muset hlasovat pro rozpuštění sněmovny, páč to slíbil (potřeba 120 hlasů), když dnes nesehnali stojedničku.
Nadával ODSákům, ale Peak jako jediná z Lidem se utrhla... s ní by měli o "prsa" 101 :-)) už podruhé zradila, nejdřív Véčkaře, teď koalici.. (je to čuňárna, ale chvála bohu za ni)

07.08.2013 23:09:39 | Aťan

Co si budem povídat - mezi čuňaty se dá uspět jenom čuňárnama... Třeba až skončí vyšetřování, bude na svobodě o pár pašíků míň a třeba i v tom slavném parlamentu se objeví nakonec i víc ne snad slušných, ale aspoň poměrně normálních lidí... ;-)

07.08.2013 23:15:15 | Amonasr

...a ti normální budoucí poslanci musí mít nad sebou bič (viz devět zákonů Rekonstrukce státu), aby se z nich nestali stejný čuňata, jako jsou ty dosavadní. Cíl je prosadit je ještě do voleb, ať se ukáže, kterej poslanec byl proti - ten by si už v politice neměl škrtnout. Kéž by se Češi vzpamatovali a tohle si u voleb pohlídali. Jenže voličů blbek a blbců je možná příliš mnoho, na tak malou zemičku.

08.08.2013 06:47:33 | Aťan

Jj, to je nekonečný příběh, ale posun už je vidět... A věřím ve zdravý selský rozum většiny lidí - to chce zkrátka čas a masarykovskou trpělivou práci... Ono při předčasných volbách ještě nebude moc z čeho vybírat, ale postupně aspoň zřetelně krystalizuje, kdo je kdo... /skoro jako v malém na Literu - omlouvám se, nemohl jsem se udržet... ;-)) /

08.08.2013 08:56:49 | Amonasr

Naštěstí taky vidím posun k lepšímu, před třema rokama jsem o dnešní situaci pouze snil (myslím hlavně probuzení justice ze zimního spánku). Jinak ČR je rozkradená příšerně, ale holt jsme jim to dovolili, chyba je i na naší straně.. :(

08.08.2013 09:05:44 | Aťan

Naprostý souhlas. Ale Německo bylo po válce taky zdevastované a povedl se jim pak hospodářský zázrak - hlavně překonat ten vnitřní rozklad, v tomhle smyslu ta naše ničivá "válka" (= devastace mafiemi) ještě pokračuje. Jak rychle skončí, záleží opravdu na nás všech, abychom jen nečinně nepřihlíželi, jak té probuzené justici (to probuzení se zatím ale netýká Nejvyššího soudu) zase někdo zakroutí krkem...

08.08.2013 09:17:18 | Amonasr

...trochu Německo (ale i mé milované Švýcarsko) podezřívám, že měli lepší start díky nakradenému (či uloženému) majetku..

08.08.2013 09:25:21 | Aťan

Tak toho je u nás taky poměrně dost ;-)) Museli bychom ho ale nejdřív zlodějům sebrat ;-)

08.08.2013 09:44:24 | Amonasr

prý se na tom pracuje, postupně se otevírají účty v daňových rájích, pomáhá USA, EU i Švýcarsko.

08.08.2013 09:49:35 | Aťan

Tak třeba bude nějaká korunka i pro faktickou rekonstrukci státu s malým "r" ;-)

08.08.2013 09:55:59 | Amonasr

No neptám ale čtu dvakrát ;-)

07.08.2013 15:32:55 | poeta

a když to spojím s tou komedií v poslanecké sněmovně teď v ČT24.. mňam :-))
kdo první mezi ně hodí z balkonu slzák, udělá mi velkou radost :D

07.08.2013 17:44:44 | Aťan

No ale nejdřív zamknout dveře a utemovat okna;-)

07.08.2013 18:15:10 | poeta

tak tak.. pěkně vymazat jílem. Teď poslouchám Kalouska, ..myslím že mám v lednici první pomoc - zbytek Tullamorky

07.08.2013 18:18:52 | Aťan

Aby zbytek stačil..

07.08.2013 18:32:34 | poeta

hmm.. myslím že si musím odskočit do krámu, ňák se tam kluci zase rozkecali

07.08.2013 18:33:57 | Aťan

Já musel pod tlakem nezletilé většiny opustit sněmovnu a přesunout se do Springfíldu..tam bouchají i bomby..ale jen kreslený..;-)

07.08.2013 18:40:19 | poeta

..asi to je fakt rozumnej nápad :D
ještě chvilku pojedu ČT24, a moje televize někoho zabije pod oknem 5. podlaží paneláku..

07.08.2013 18:43:27 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí