Víte co je to PARTITOKRACIE?

Víte co je to PARTITOKRACIE?

Anotace: Tohle by se nám před volbami mohlo hodit, nechal jsem se poučit od Ph.D. Jiřího Poláka, politologa a spisovatele, vydavatele bulletinu Worldwide DD Newsletter.

 

Ve stručnosti pár slov o doktoru Polákovi: emigroval s manželkou do Švédska r. 1965, studoval na univerzitě v Lundu, nejdříve jazyky (francouzštinu, angličtinu, španělštinu, čínštinu), později společenské vědy (historie, sociologie a politologie). Doktorát z mezinárodní politiky r. 1986. V dizerační práci předpověděl brzký rozpad sovětského bloku (což mu tenkrát nikdo nevěřil, posmívali se mu :D. Aktivní účast v českém hnutí za přímou demokracii (nejprve HzPD s Dr.Valachem, později Sdružení Demokracie s Petrem Czaschem). Účast na přípravě a vydání návrhu na Občanskou ústavu v režii HzPD.

____________________________________________

 

PARTITOKRACIE je vláda politických stran místo vlády lidu


Rostoucí nespokojenost, frustrace a zklamání jsou připisovány selhávání některých osob nebo institucí, nikoliv strukturálním nedostatkům samotného systému. Nynější parlamentární systémy vznikly tím, že několik málo předáků velkých politických stran nechalo sepsat a odhlasovat ve sněmovně ústavu, která dává veškerou moc do rukou politickým stranám bez přímé účasti občanů. Ze samotného základního principu demokracie však vyplývá, že demokratická ústava musí být schválena v referendu většinou občanů. Pokud se tak nestane, zůstává ústava, de facto podstrčená občanstvu, nelegitimní. Systém na ní založený není demokracie nýbrž ˝partitokracie˝ - vláda politických stran místo vlády lidu.


Rostoucí chápání této prosté skutečnosti vyvolalo od počátku devadesátých let hnutí za (polo)přímou demokracii, šířící se po celém světě.

(pokrač. jeho žačka Jarmila Kubátová)

 

 

Ilustrační foto ze Švýcarska, kolébky přímé demokracie.

Všimněte si rasové snášenlivosti obyvatel,

černošku jsem brutálně nenapadl, neznásilnil..

 

 


Autor Aťan, 29.08.2013
Přečteno 2779x
Tipy 6
Poslední tipující: poeta, ewon, Amonasr
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuju za doplnění vědomostí, nevěděl jsem...

...no zrovna včera jsme s milovanou milou seděli u piva a bavili se na podobný téma. Že nemá smysl sedět u piva a držkovat. Že dát u voleb hlas je důležitý, ale že všechno začíná od malejch věcí. Nešlápnout na koťátko, pustit v tramvaji těhotnou paní, dělat třeba dobrovolníka tam, kde je to TŘEBA. Našlo by se toho dost. Myslím, že jako společnost občanů jsme pořád ještě málo vychovaní a zralí.

30.08.2013 19:25:32 | vrbák

Nechci otravovat mým milovaným Švýcarskem, ale oni milují svou historii právě v tom, že si svobodu TVRDĚ VYBOJOVALI proti většině, vůbec nic neměli tzv. zadarmo, nic jim samo nespadlo do klína... - a do dnešních dnů si jsou vědomi moudré věty "co si sami neuděláme, to nemáme!" Tohle bohužel Češi neumějí, se silnějším kolaborují, hromada výmluv, ..když tu čuňárnu neudělám já, tak ji "chytře" udělá někdo jinej, atd..

Důležité bylo pro Švýcary poznání v 19. stol., že války nevedou k prosperitě. Ostatní evropské státy to taky napadlo, ale až o sto let později :D :D a teprve teď se v Evropě začíná diskutovat o participaci občanů na politice, jak to mají ve Švajcu. Dost pozdě..

30.08.2013 20:02:28 | Aťan

Přemýšlel jsem nad tím proč si to asi neudělal?

1)..fotí tě manželka
2)..řídký vzduch

Zatím nemám žádnou favoritku co se možností týče..

29.08.2013 22:20:30 | poeta

č. 1 a 2 je bohužel správně.. :(

30.08.2013 07:35:49 | Aťan

kdybys poslal janu na maliny a postnul sem fotky ze znásilňování tý černošky byl by to nejnavštěvovanější článek tohoto roku..

30.08.2013 09:22:52 | Joe Vai

tvoje rady choděj móóc pozdě, kurňa.. :)

30.08.2013 12:01:34 | Aťan

K tomu není co dodat - spasit nás může jen přímá demokracie. Stranický systém je překonaný přežitek, který plodí veškerou tu zhoubnou špínu a se skutečnou demokracií už nemá téměř nic společného - patří na smetiště dějin...

29.08.2013 18:56:20 | Amonasr

..a v tom případě Josef musíme spolu chodit pravidelně do fitka, abychom se toho ve zdraví dožili :D

29.08.2013 19:05:06 | Aťan

Když dějiny dnes běží tak neuvěřitelně rychle, že to možná ještě stihnem... ;-)

29.08.2013 23:51:14 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí