Některé zprávy, které jsem nečekal (update 3.0)

Některé zprávy, které jsem nečekal (update 3.0)

Anotace: taková experimentální, možná že dočasná sekce

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/387868-turci-kvuli-kamionum-se-zbranemi-pro-syrii-zatykali-generaly.html

 

takže tajná služba Turecka dodává zbraně komusi a novinář, co o tom napíše jde sedět.

(ideálně na doživotí).

 

Co asi tuším je, že Turecko nemá rádo Kurdy, protože Kurdové chtějí vlastní stát.

 

Dále jsem někde četl, že nepřítel mého nepřítele...

 

A islámský stát (mimo jiné) bojuje proti Kurdům. Takže, pokud dodávat IS tak jedině tajně...

 

Celá zpráva tedy asi dává smysl. Podporujeme (Turecko) teroristy, ale co nejvíc tajně, neb teristé se podporovat nemají (nemusí s tím souhlasit jak mezinárodní společenství, tak domácí obyvatelstvo).

 

Pokud na to někdo přijde, je třeba ho potrestat- protože nám zkazil hru. A taky pro výstrahu ostatním...

 

Přirozeně může to být ještě komplikovanější, a nejspíš i je.

 

hypoteticky: jako bonus pro IS nebudu příliš hlídat svoje jižní hranice. Ale proč?

 

3. 12. 2015

 

... Proč? Tohle napsala Tereza Spencerová 1. 12.:

 

http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/21104-turecko-a-dae-bok-po-boku

 

článek jde do podrobností a cituje zas jiné články staré i přes rok (o kterých jsem vůbec, ale vůbec nic netušil). Přečetl jsem asi 4 nařčení (Turecka) ale je jich mnohem víc.

Osobně tuším, že Turecko je členem NATO (od roku 1952) a mělo by se jednat o přístupových rozhovorech do EU.

 

A pokud toho ještě nemáte dost, ani tohle jsem nečekal (z 2. 12. 2015):

 

http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/21113-eu-se-sklani-ped-erdoganem-a-daeem-a-nato-

 

4. 12. 2015

 

Snad nepřeháním, když řeknu, že od Terezy Spencerové jsem se dozvěděl víc za několik minut, než za celý rok letmého sledování titulků všude možně.

(PS: pro liter to neplatí zejména na Stalkera, který o tématu Sýrie zevrubně někdy s udivující přesností vidět budoucnost informuje)

 

http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/21010-kdo-financuje-islamsky-stat

 

... a není to hezký čtení. Mě z toho vychází (když to přeženu a se všema logickejma chybama a neznalostma faktů)... a Blabla.

 

Západ (USA, Francie a možná i jiní) ve skutečnosti podporují IS (=Daeš) byť řekněme, že nepřímo. Přímo ho podporují "sousedi" Saúdská Arábie (=spojenec USA) a Katar. Protože se jim nelíbí Asad. Proč se jim nelíbí?? (krutě tipuju, ale podle mě proto, že je sekulární: což jim vadí).

 

Co si skutečně domýšlím je že jde vlastně o další pokračování Studené války: kdy Rusko se snaží udržet Asadův režim a USA ho potopit.

 

K dohodě o mezinárodním postupu by podle této logiky nemělo nikdy dojít. Minimálně už tím, že teroristy vidí každý v někom jiném. Zájem je naopak ten, aby se válčilo co nejdéle.

 

Před domácím publikem budeme tvrdit, že válčíme proti terorismu (nic jiného ani říkat nemůžeme) a že jsme pro mír.

 

mega hypotéza:

 

Migranti jsou svým způsobem dobré odvedení od tématu - byť asi značně komplikují situaci. Vespolečnosti zavládne strach a xenofobie a politici dostanou mandát (=větší moc) k dalšímu válčení (např. proti těm, které předtím nepřímo podporovali). Veřejnost nic netuší a je ráda, že je ochráněna před Zlem. Všichni jsou spokojeni.

 

moje utopické přání:

 

demokratický tlak masy lidí na: zastavení dodávek zbraní tím směrem (pro Západ). Zastavení vykupování ropy (minimálně pro Turecko) hlídání jeho jižní hranice.

5. 12.

http://www.novinky.cz/koktejl/388363-lide-kteri-maji-radi-hlubokomyslne-citaty-jsou-podle-studie-mene-inteligentni.html

tuhle jsem taky nečekal. Je tak trochu offtopic, ale nevadí...

Trošku připomíná otázku, zda člověk pozná evidentní nesmysl nebo mu začne věřit.

 

6. 12. 2015

 

Začínám si pomalu uvědomovat, že sm můžu kopírovat téměř každou zprávu, protože jich většinu nečekám:

http://www.novinky.cz/domaci/388426-muslimove-maji-strach-z-evropskeho-feminismu-rika-sociolog-mozny.html

Tohle taky nějak nesouvisí s politkou. Pohled je totiž přes přírůstek lidí...

 

7. 12.

 

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/388476-rusove-posilaji-do-syrie-desitky-tanku-t-90.html

 

Myslím, že to dokonce Chomsky citoval někoho jiného, když říkal, že bombardovat teroristy. Je strategie Alenky v říši divů. (Alice in wonderland strategy) (tenhle výrok je starý odhadem víc jak rok).

 

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/388466-nato-do-syrie-pozemni-sily-neposle.html

 

... a to jsem relativně rád (armády NATO a Ruska vedle sebe- z to mám divný pocit). Jen stále nechápu, kdo vlastně má proti IS bojovat. PKK nesnášejí Turci. Fronta an Nusra, jestli si to nepletu má starosti s Asadem. Co dělá Irák nevim. V prvním článku ze dneška poprvé slyším slovo Írán. (zase od Chomského (z dřívějška): proč se neoslovil Irán, který by IS zneškodnil? ... je to nepřítel USA).

 

No, nic můj osobní typ byl, že budou válčit co nejdýl to půjde (protože každá strana má jiný zájem a dost peněz z ropy (a jiných věcí) aby válku vedla), ale je možné že se pletu.

 

Přes paní Spencerovou (článek):

 

http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/21139-syrska-vlada-ma-zpt-cely-homs

 

jsem se dostal až ke kritikům Putina - který to podle všeho - dostal na dva roky. Nepochopil jsem, jestli je skutečně ve vězení, nebo byl jen odstaven od šachovnice, ano, jde o Garryho Kasparova.

 

 http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vim-o-co-jde-Putinovi-v-Syrii-chvasta-se-Garry-Kasparov-Evropanum-se-to-vubec-libit-nebude-403139

 

17. 12.

http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/21196-lomo-sand-jedeme-s-kopce-a-nevime-kam

 

"V mládí jsem byl levičák, hodně mně ovlivnily šestidenní válka z roku 1967 a hned potom i Pražské jaro. Ale i tak jsem věřil, že židovský národ existuje přes tři tisíce let, věřil jsem v židovský exodus z Egypta, věřil jsem, že Římané vyhnali Židy z jejich země… A všemu tomu jsem věřil i v době, kdy jsem začal v Tel Avivu na univerzitě studovat dějiny. Někdy v té době mě ale šokovalo zjištění jednoho izraelského archeologa, který prokázal, že Mojžíš nemohl vést Židy z Egypta do Izraele, protože i tato oblast byla tehdy pod nadvládou Egypta. A proč by někdo utíkal z Egypta do Egypta, že? Nejhorší ale bylo, že mě nikdy předtím ani nenapadlo, že by exodus mohla být pouhá legenda, jen obyčejný bluf, který nacionalisté využívají pro své cíle.

Tehdy jsem se rozhodl, že napíšu nějakou menší knížku o tom, že bible je sice důležitý, ale jen náboženský text, tedy že to není žádná učebnice dějepisu. A tím to vše začalo."

 

můj komentář:

 

Historika vůbec neznám, nicméně jsem si taky myslel, že Židé utekli z Egypta. Nebo aspoň nějak podobně že to bylo...

 

20. 12.

https://www.kosmas.cz/knihy/208878/povaha-zmeny/

Tato kniha myslím stojí za nahlédnutí. Ne-li za přečtení. Bohužel nevím, jestli se k tomu někdy dostanu. Nemůžu se ale ubránit dojmu jakýchsi černých vizí...

Jenže ty tu asi byly vždycky. Jen záviselo na tom, kolik lidí je vnímá. A taky na tom, kolika lidem se zrovna děly.

 

23. 12.

 

http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/21219-saudove-v-asech-us-veleto-kolem-syrie

 

http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/21230-seymour-hersh-disidenti-z-pentagonu-obama-a-valka-v-syrii

 

 

(a to jsem o Hillary nevěděl...)

A vcelku (opět) nečekané hodnocení postoje  armády a politiků USA.

 

Sbor náčelníků štábů pod velením Michaela Dempseyho pak dospěl k názoru, že nemá žádný smysl jít do otevřené konfrontace s Obamou a jeho politikou, a proto se rozhodli „podniknout kroky proti extremistům bez použití diplomatických kanálů,“ a to předáváním amerických zpravodajských informací jiným zemím, především Německu, Izraeli a Rusku, s „předpokladem, že budou předány syrské armádě a použity k boji proti společnému nepřáteli, Frontě al Nusrá a Islámskému státu,“ popisuje Hersh. „Obama o tom nevěděl, ale Obama, stejně jako žádný jiný prezident, beztak do detailů netuší, čím se generální štáb zabývá.“   

Vyzrazení vojenských informací syrské armádě... jejíhož vůdce chci svrhnout?? ...

Prezident netuší, co dělá generální štáb??

 (hlava mi to nebere)

Autor ewon, 30.11.2015
Přečteno 555x
Tipy 1
Poslední tipující: Amonasr
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pozn. k ceně ropy: (a jejím důsledkům)

http://www.kurzy.cz/komodity/ropa-wti-crude-oil-graf-vyvoje-ceny/nr_index.asp?A=5&idk=91&od=29.9.2003&curr=USD&default_curr=USD&unit=&lg=1

zde odhadem vychází, že barel ropy stával 100$ 1. 1. 2014 a dnes stojí 40$. V Lidových novinách z 3. 12. je titulek: "Napodobování Cháveze Venezuelanům už nestačí" (autor Petr Šmelc)

" země závislá na vývozu ropy se po pádu jejích cen před půldruhým rokem ocitla v hluboké krizi. Meziroční inflace se odhaduje na 200 procent, HDP se propadá o 8 procent. V obchodech chybějí základní potraviny a hygienické potřeby. Kriminalita se vymkla kontrole a řada lidí kvůli strachu z přepadení nevychází ven. Caracas patří k městům s největším počtem vražd."

04.12.2015 12:20:12 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí