3 články a jejich interpretace

3 články a jejich interpretace

Anotace: témat je zde hodně, ale jejich řešení nemám. Témata: ruská propaganda, George Soros, Hillary Clinton.

(sepsáno 27. 8. 2016)

Předně, nesnažím se příliš zabývat detaily. Jde o 3 články, na které jsem zpočátku náhodně narazil. Týkají se mé oblíbené novinářky. Jednoho ne úplně neznámého miliardáře. Zapomněl bych kandidátku na prezidentku USA. A jednoho serveru kam může kdokoliv anonymě nahrát něco zajímavého.
Pro čtenáře je to hodně čtení a rozhodl jsem se části článků vyzobnout. A podotýkám, že vyzobnutí asi není ideální.

První zmínka je o tom, že Soros cosi provedl:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Tereze-Spencerove-beha-mraz-po-zadech-nad-uniklymi-dokumenty-Strasna-pravda-o-Merkelove-uprchlicke-krizi-prodanych-politicich-Ukrajine-EU-449507
(já dodávám: titulek přehnaně dramatický)

'Moderátor (jméno netuším):
Tak nám vykradli maily George Sorose, pověsili je na internet a je z toho haló. Co pěkného jste z uniklých mailů vyčetla a co by možná dokonce mohlo mít dopad na naši současnost? Mimochodem, můj kolega, zběhlý ve zpravodajských službách, tvrdí, že jde o klasickou „bílou operaci“, tedy že si to pro zmatení udělal Soros jaksi sám.

 

  1. Spencerová:

No a do toho všeho se zjevily materiály ze Sorosova Open Society Fund. Už dlouho je George Soros považován za tradičního organizátora všemožných „barevných revolucí“ s dlouhými prsty ve světové politice, ale nyní se nabízí pohled na financování všemožných organizací nebo médií v globálním měřítku. Nicméně, mě zaujaly pasáže o ovlivňování migrační politiky v Evropě. Podle Sorose by migrační krize měla být považována za „novou normu“, která navíc Sorosově organizaci nabízí „nové příležitosti“ k ovlivňování migračních politik na globální úrovni. Málem vzniká dojem, jako by uprchlická krize v Evropě byla plánována a pečlivě připravena, a to nejen Sorosovou organizací, ale i dalšími, kdo mohou získat ze změny regionální „migrační správy“, což v praxi nejspíš znamená omezení státní suverenity, jak se o tom před pár měsíci přesvědčilo Řecko, jehož ostrovy se z vůle EU (nebo snad přímo Sorose?) staly uprchlickými tábory. A k mání je přitom i seznam Sorosových „spolehlivých spojenců“ v Evropském parlamentu – kromě členů 11 výborů a 26 delegací jsou tam i jména 226 europoslanců… Pokud je to všechno reálné, tak z toho trochu běhá mráz po zádech. Velké peníze si koupily nejen Hillary Clintonovou, ale i unijní politiku…'

Reflex: (článek z dneška 27. 8.)
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/74388/jak-tereza-spencerova-odhalila-ze-george-soros-ma-penize-a-financuje-revoluce.html
'Je to hezký výraz – „je považován“ za organizátora „barevných revolucí“. Ono jde o to, kým je považován. To je přesně to kremelské vidění světa. Lidé třeba na Ukrajině by bez Sorose zřejmě nikdy nepřišli na to, že jim proruský prezident Janukovyč leze na nervy a že už mají ruského vlivu dost. Ne, Ukrajinci jsou hlupáčci a všechno jim musí nakukat zahraniční temné síly. Lidé v Sýrii, kde vládne Asad, představující třináctiprocentní náboženskou menšinu a kde se za jeho vlády žilo lidem ekonomicky dost bídně (o nějaké svobodě škoda mluvit), musí být nejspíš někým navedeni. Kdyby se náhodou podařilo potlačit změny po 17. listopadu 1989, bylo by dnes Rudé právo plné právě takových zpráv.'

A teď co jsem vygoogloval o Sorosovi: Russia Today: (vygooglil jsem dnes článek z 12. 8. 2016)
https://www.rt.com/usa/355639-soros-clinton-albania-wikileaks/

"Several days after the email was sent to Clinton, the EU did send one of Soros’ suggested nominees, Miroslav Lajcak, to meet Albanian leaders in Tirana to try to mediate an end to the unrest, Reuters reported.

In March, WikiLeaks launched a searchable archive consisting of 30,322 emails from Hillary Clinton’s private email server that she used while serving as US secretary of state. The 50,547 pages of documents cover Clinton’s correspondence from June 30, 2010 to August 12, 2014, of which 7,570 were sent by Clinton herself.

Last month, the whistleblowing website published an archive of over 1,200 of Clinton’s private emails pertaining to the Iraq War. Ahead of the release, WikiLeaks founder Julian Assange said the “upcoming leaks in relation to Hillary Clinton” would be enough to indict her."

a konečně email, který psal Soros Clintonové: (24. ledna 2011 !!)
https://www.wikileaks.org/clinton-emails/Clinton_Email_September_Release/C05778285.pdf

o Sorosovi:

https://cs.wikipedia.org/wiki/George_Soros

'Až do zahájení bombardování Jugoslávie silami NATO Sorosův fond v Srbsku sponzoroval Občanské centrum v kosovské Prištině za účelem boje za národní nezávislost albánské většiny. V Bělehradě podporoval „rádio B-92“, které v letech 1996-97 sehrálo důležitou úlohu při studentských vzpourách proti Slobodanu Miloševići.

Sorosova podpora změn ke svobodě a demokracii ve střední a východní Evropě je, mimo podpory přímé, záležitostí místních organizací - Open Society Institute, Sorosových nadací (Soros Foundation), mezi něž patří i Nadace Open Society Fund Praha (Nadace OSF Praha) v Česku. Předsedá Soros Fund Management a je také ředitelem Council on Foreign Relations. Založil a finančně podporuje nadaci Středoevropské univerzity (Central European University), jíž věnoval 880 milionů USD.

Podporuje i vznik a rozvoj demokracie v bývalých zemích sovětských satelitů, jako například i v Gruzii, na Ukrajině a jinde. V květnu 2014 v rozhovoru prohlásil, že jeho nadace již dlouho působí na Ukrajině a hrála důležitou roli v současných údálostech.'

 

 

 

Pokus o můj komentář:
O Open Society Fund jsem se poprvé dozvěděl asi odtud:
http://neovlivni.cz/databaze-proruskeho-obsahu-od-a-z/

Fond jako takový mě vcelku mě nezajímal. Že je nějak spojen s miliardářem Sorosem jsem patrně ze začátku netušil (tj. odhadem v listopadu 2015). Proto mě překvapilo první, co jsem viděl u novinářky Spencerové (což bylo patrně po 18. 8. 2016)- tj. že proti Sorosovi něco má (říkám to tak neurčitě, jak to chápu). Ji čtu poměrně rád (zejména dění v Sýrii) a často (zároveň jsem ale i četl podle jiného novináře, že T. S. občas spadne do sítě konspirací...). Jinak z jejího týdenního komentáře, který je poměrně obsáhlý jde vlastně těžko poznat o čem ta zpráva je. Navíc se tam neodkazuje na žádný zdroj (možná proto, že jde o rozhovor).

Další zprávu tentokrát v Reflexu jsem narazil náhodou (nejspíš jsem googloval jméno T. S.). Článek mě dvakrát nepotěšil zejména v tom duchu, že by T. S. měla být nějakou hlásnou troubou Kremlu. Stále mi tu zcela chybělo základní objasnění: Co že to tedy Soros provedl.

Toho se mi dostalo vzápětí googlováním. Alespoň za to považuju článek v RT:
https://www.rt.com/usa/355639-soros-clinton-albania-wikileaks/

Co mě překvapilo zcela, že souvisí jak s Clintonovou tak s wikileaks, o hackingu mailů Clintonové jsem už něco předtím tušil. Nedošlo mi (vůbec) že Soros přeci může psát Clintonové (asi jsem si myslel, že hackován byl sám Soros...). Samotný obsah emailu je pro mě těžko pochopitelný. Nemám vhled do událostí, které se děly v Albánii v roce 2011. Kdo proti komu apod.
Samozřejmě mi přijde podivné, že události v Albánii má řešit USA potažmo nějaký finančník. Jenže tak to asi chodí všeobecně... Patrně je i řeší někdo z Ruska. A možná i někdo z Číny apod.
Co říct závěrem: celému příběhu nerozumím, je tam příliš mnoho odboček. Moje zpráva je spíš o tom, jak mě překvapují nově se vynořující informace. A co někdy google najde. Protože o wikileaks už jsem nějakou dobu chtěl napsat. Jen pro mě to téma je příliš neuchopitelné. "30,322 emails from Hillary Clinton’s private email" "30 tisíc emailů z Clintonové osobního emailu". Asi bych to zkrátka nepřečetl a nepochopil...
Přijde mi, že nežijeme v jednoduchém světě a zpráva má obvykle 10 deziterpretací. Mimochodem jsem dnes v historii.cs v televizi viděl interpretaci (která se týkala patrně něčeho jiného), že když u vás převládne postoj, že už vůbec nevíte čemu věřit, zvítězila Ruská propaganda. Teď je jen otázka, jestli na vás musela dlouho působit, nebo zvítězila jaksi samovolně. :-)

...a kde je ta americká propaganda? :-)






Autor ewon, 27.08.2016
Přečteno 767x
Tipy 1
Poslední tipující: Amonasr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí