Příroda kolem nás

Příroda kolem nás

Anotace: Je neděle večer a já usedám k psaní mé úvahy, o stavu přírody, který jsem včera viděla....


 
V sobotu jsem se těšila na to, až zavítám do míst, kde jsem šest let nebyla. Byla to místa, kde jsem se cítila volná a bylo mi zde vždy velmi pěkně. Netušila jsem ale, že mě bude čekat obrovské zklamání a rozčarování. Na místech, kde rostly krásné stromy, zbyla jen spoušť a nepořádek. Vím, že těžba v lesích asi musí být, ale jakým způsobem je prováděna, to je jen a jen na lidech. Tady snad řádili vandalové nejhrubšího zrna, pomyslela jsem si. Všude plasty, neskutečný nepořádek a co nezničili lidé, dokonala technika.
 
Je velmi smutné to, co se v naší přírodě děje a myslím si, že kdo má oči dokořán, vidí to sám. Já chodím po horách i lesích opavdu hodně a vnímám, že míst,která jsou v souladu s přírodou ubývají. K naší škodě, jenže to si lidé asi neuvědomují.
 
Když jsem kdysi objevila taková místa, bylo hned jasné, že nabalíme s manželem pytle, rukavice a autem vyrazíme. Za pár hodin bylo místo vyčištěno od všech odpadků, co tam být nemají a musím napsat, že auto bylo vždy plné. V dnešní době to již neděláme. Proč? Nemáme na to již sílu a při vzrůstajícím tempu této devastace přírody, bychom to již nemohli zvládnout.Vlastně bychom  nic jiného asi nedělali, jen uklízeli po ,,lidech."
 
Co bylo pro mě ještě smutnější byl fakt, že neslyším zpívat ty naše malinké zpěváčky. V přírodě jsem včera chodila púl dne a slyšela jsem jen dvě sýkorky, jednu sojku a jednoho brhlíka. Zdá se Vám to děsivé? Mně určitě ano. Není se čemu divit, mně by se v tak smutných a zničených lesích bez stromů také zpívat nechtělo.
 
Při zpáteční cestě domů, jsem zaslechla zpěv kanárka. Paní ho měla na sluníčku v kleci u okna. Ihned jsem si vzpomněla na jeden výrok moudrého člověka:,,Bůh miloval ptáky a vymyslel stromy.Člověk miloval ptáky a vynalezl klece." Jenže když nebudou stromy, nebude ani člověk....dodávám já a je mi z toho velmi smutno.
Autor Jarunka, 05.03.2023
Přečteno 139x
Tipy 19
Poslední tipující: V.N.Losinský, Amonasr, Fialový metal, Sonador, paradoxy, Iva Husárková, Emily Říhová, Marten, mkinka, šerý, ...
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

není co dodat Jaruško:( ...snad je to tím, že svobodných lidí je pořád ještě málo...

06.03.2023 09:03:31 | Sonador

Milá Sonador, děkuji a lépe bych to nenapsala...
Pěkný večer

07.03.2023 22:04:35 | Jarunka

Smutné je to, že člověk si neuvědomuje, že on je ten, kdo potřebuje přírodu, naopak to není...

06.03.2023 07:09:53 | paradoxy

Přesně tak, jak píšeš.
Děkuji velmi za Tvé zastavení u mně .-)

07.03.2023 22:03:37 | Jarunka

Jsou chvíle, kdy se člověk stydí za to, že je člověk... rozumím Ti Jaruško, je to smutné, kéž by se lidi dokázali aspoň trochu polepšit... objímám a PPÚ* (*)

05.03.2023 22:15:44 | Emily Říhová

Miluško děkuji za Tvé sdílení. Též si stále nosím v srdci přání, aby se vše obrátilo a lidé se začali k naší přírodě lépe chovat.
Měj krásné dny, také posílám obejmutí a PPÚ.

07.03.2023 22:02:36 | Jarunka

Taky pořád věřím v to lepší v lidech, musíme začít od sebe a jít ostatním příkladem, třeba se začnou připojovat další... ;) opatruj se, Jaruško, objímám (*)

07.03.2023 22:27:32 | Emily Říhová

Příroda jak prs a lůno ženy. Však není ctěna, všemi.

Les má ramen statých mužů, a zpívá ve sboru.
Pet Rusalka narně volá, žízní
od Igelita Hejkala, že políbit chce znovu

Kdyby jen Mácha viděl. By za nás se styděl*

05.03.2023 20:43:10 | šerý

Milý Šeráčku děkuji za komentář, kterým jsi jako vždy vyjádřil vše.
Krásný večer Ti přeji.

05.03.2023 21:56:58 | Jarunka

A víš co mi napadlo Jarunko? Že krmítko oproti letům mého dětství nějak osiřelo, i když jim sypu, zůstává prázdné. Opravdu jich asi ubývá ..

05.03.2023 19:38:29 | Vivien

To máš naprostou pravdu Vivien. Já to mám zrovna tak jako Ty a jsem z toho hodně smutná. Nedávno jsem shlédla pořad v slovenské televizi, kde mluvil jejich odborník na zpěvné ptáčky. Až mě zamrazilo, když řekl, že za posledních 10let ubylo na světě 600 milionů zpěvných ptáčků. A ubývá i hmyzu, kterým se živí, takže doporučuje přikrmovat celoročně.

05.03.2023 21:55:35 | Jarunka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí