Myšlenka dne (2)

Myšlenka dne (2)

Anotace: Stalo se v Londýně...

 

 

 

 

Zbožný arabský muslim nastoupil v Londýně do černého taxíku. Důrazně požádal taxikáře aby vypnul rádio, protože to přikazuje učení jeho náboženství.

"Nesmím poslouchat západní hudbu, protože v Prorokově věku taková hnusná hudba nevěřících neexistovala."

Taxikář vypnul rádio a otevřel dveře.

"Co se děje?" ptá se arabský muslim.

Taxikář odpověděl: "Za časů Proroka nebyly žádné taxíky, vystupte prosím a počkejte si na velblouda."

 

 

Různé oblékání muslimek - ZDE

 

 

Autor Aťan, 24.04.2013
Přečteno 587x
Tipy 11
Poslední tipující: Radhuza, přechodná záležitost, Miriska, Robin Marnolli, Amonasr, Joe Vai
ikonkaKomentáře (26)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Napíšu tady názor ze zcela jinačího úhlu pohledu. Ne z náboženského ale profesního.
Představte si, že máte taxikářskou firmu a jeden váš zaměstnanec se zachová tímhle způsobem. Je to sice vtipné, ale kdybych já byla v pozici majitele firmy, tak by tenhle člověk okamžitě letěl. Svým jednáním totiž poškodil dobrou pověst mé taxikářské firmy a pro mě to bude znamenat ztrátu klientů. Zbožný muslim si to určitě nenechá pro sebe a je možné, že na mě vyhlásí džihád. Nebo mou firmu bude soudně stíhat za náboženskou netoleranci nebo podobný blábol. Žijeme totiž v době právníků a ty když vidí peníze, je jim jedno kde je pravda. Samozřejmě ne všichni jsou takoví, abych byla objektivní, ale většina jo. :-)
Takže taxikář je placen od toho, aby vozil lidi a své politické názory nebo nesouhlas si má nechat pro sebe.
Náš zákazník, náš pán :-)

25.04.2013 12:47:36 | Zita

I tak je možné se na to dívat, přes prašule. Podobně kšeftujeme s Čínou, kdo poukáže na porušování lidských práv, má problém v byznysu.

Jak z tohoto bludného kruhu ven? :)

25.04.2013 12:58:13 | Aťan

Zito, ještě malý dodatek mě napadl - kdyby náš pan zákazník v hostitelské zemi neřekl "hnusná hudba nevěřících", ale místo toho slušně požádal "mohl byste prosím vypnout rádio?", dopadla by ta situace asi jinak. Amonasr už to dole řekl, my se u nich před vchodem do svatyně také zouváme a nelezeme tam v kraťasech a s čepicí na hlavě. Takto se musím taxikáře zastat, nechoval se jako lokaj (viz. Myšlenka dne 1), riskoval zaměstnání, aby si zachoval sám před sebou důstojnost.

25.04.2013 17:00:19 | Aťan

A jeste dodam, me je taxikarovo jednani taky sympaticke. Jen jsem se zamyslela nad tim jinym uhlem :-)

25.04.2013 17:22:59 | Zita

To by urcite dopadlo jinak. Jenze muslimove dokazi byt neskutecne drzi.
Ja osobne, kdyz trochu odbocim, nekdy lituju pracovniku na letistich v zakaznickych sluzbach, protoze vim, co si kolikrat musi vyslechnout. Nekomu nedojde kufr a je to okamzite konec sveta. A oni musi zustat naprosto v klidu, protoze jim to narizuje pracovni smlouva. Nedavno mi ale prislo skvele video z youtube. Na jednom letisti meli problem, protoze nepriletelo letadlo, takze cely zastup lidi potreboval prepsat letenky. Par pracovniku z letecke spolecnosti delali co mohli, aby uspokojili rozhorcene zakazniky v dlouhe fronte. Najednou se u pultu objevil clovek, ktery vsechny predbehl a dozadoval se pomoci. Byl slusne upozornen, at se zaradi na konec fronty. Nacez on se rozcilil a zacal vykrikovat "Vite, kdo ja jsem?". Ta manazerka u pultu se na nej v klidu podivala, vzala mikrofon a na cele letiste vyhlasila "Potrebujeme vasi pomoc, mame tady pana, ktery nevi kdo je" :-) Samozrejme vsichni se smali. Ovsem jestli kvuli tomu pak mela problemy se zamestnavatelem, tezko rict ;-)

25.04.2013 17:21:11 | Zita

tak tak, taxikář i manažerka mají ode mne virtuální pusu :D ..sice riskovali, ale ať je takových lidí prosím prosím (double prošení) co nejvíc! :D

25.04.2013 17:35:43 | Aťan

Čau chlapi, nevím, jestli se to zrovna hodí, ale napadlo mě to při čtení vašich komentářů, tak jsem si v jedné knize tu pasáž dohledal, je to citace z koránu:
"A bojujte na stezce boží proti těm, kteří bojují proti vám, ale nebojujte bezprávně! Bůh nemiluje těch, kdož tak činí.
Pobíjejte je, kdekoli na ně padnete, a vypuďte je odtamtud, odkud oni vypudili vás, neboť pokušení modloslužby je horší než vraždění. Nebojujte však proti nim u posvátné mešity kromě toho, kdyby vás v ní napadli. Jestliže proti vám bojují, zabte je! Taková je odměna nevěřícím!
Přestanou-li však, pak věru Bůh odpouští, milosrdný.
A bojujte proti nim, pokud nepřestane pokušení modloslužby a pokud nepřevládne náboženství Boha. Jestliže však přestanou, budiž konec nepřátelství, leda proti utlačovatelům."


Jestli je to moc off topic, tak prostě je. Pardon.)

25.04.2013 11:34:46 | CCGREE

Nedávno jsem viděl dokument, jak už malé malé muslimské děti učí k nenávisti k "bezvěrcům", pokud spáchají sebevražedný atentát, automaticky štandopéde jdou do toho svého nebe... Jestli je to podle Koránu nebo ne netuším, asi si to jejich "učitelé" dost upravili.

25.04.2013 12:46:49 | Aťan

No, korán i bible jsou plné krve, jak píše amonasr, a interpretovat si to může každý po svém. Ale zabíjení bezvěrců je v koránu tuším přísně zakázáno, protože se tam někde píše, že pokud ti člověk jiného vyznání neubližuje, nebo tě neutiskuje, nemáš právo mu jako muslim brát jeho víru a máš jej respektovat. A korán dokonce uctívá Ježíše Krista jako významného proroka, či tak nějak. Už si to ale nepamatuju přesně. Snad na mě někdo kvůli tomu nebude praktikovat džihád.

25.04.2013 13:46:34 | CCGREE

:D jo jo, pohybujeme se na tenkém ledě.. křižáci byli taky pěkní hrdlořezové, to je pravda..
I v současnosti politiku mocných odnášejí civilisté tady i tam, to z těchto komentářů jasně čtu.

25.04.2013 14:58:21 | Aťan

Ahoj CCGREE, ani netušíš, jak jsem šťastný, že se někdo další zapojil do diskuze, já už si potřebuju intelektuálně trochu odpočinout, jsem za ty dva dny vyždímaný jak houba :-D

Předpokládám, že na to zareaguje Aťan nebo někdo jiný, já fakt nejsem znalec a tohle jsou první věty z koránu, které vidím... Jenom poznámka možná trochu od věci, nevím - když jsem se kdysi pokoušel číst Starý zákon, taky jsem se nějak nepříjemně brodil potoky krve a pro mě nepochopitelnou nesnášenlivostí k druhým, je otázka, jak dalece se mají takové texty brát doslovně... A když si pak přečtu ten úplný začátek, co jsi tu zavěsil: „"A bojujte na stezce boží proti těm, kteří bojují proti vám...“ a pakliže se to pokračování důsledně vztahuje k tomu začátku, tak se snad nemáme čeho bát. Proti islámu jako takovému snad nikdo soudný bojovat nechce...? Já vůbec tak nějak nemám rád jakékoliv náboženské předsudky, jaksi jsem s věkem dospěl k pocitu, že nad námi není x různých znepřátelených Bohů, ale jen jeden, ať si ho nazýváme jak chceme, a ani si nemyslím, že to je nějaký děda s bílým plnovousem, jarmolkou nebo turbanem na hlavě. Dokonce si myslím, že je i v nás, ne jen nad námi, a že má spíš na starosti chod celého vesmíru a my jsme v něm jenom takoví jacísi směšní potížisti, aby se měl ve chvílích volna čím bavit při odpočinku mezi vyfukováním černých děr a hraním na vesmírné struny... :-D

Možná to teď od někoho schytám, ale tak neva, jsem připraven nést důsledky... ;-)

25.04.2013 12:18:47 | Amonasr

Amonasr, omezím frekvenci příspěvků, nebo nás to oba vymačká jako citrón.. :)

25.04.2013 17:39:59 | Aťan

Já se přiznám, že mě už to vymačkalo, až se mi z toho zanítil zub... :-D Abych to vyvážil, zapojil jsem se jinde do příjemně poetické diskuse o hovnech, ale ten zub stejně ne a ne povolit. Ono to fakt dá zabrat, taková Myšlenka dne, to bych předtím neřekl :-D

25.04.2013 17:46:49 | Amonasr

čtyři z pěti dentistů doporučují výplach koňakem s možností polykat.. :)

25.04.2013 17:48:56 | Aťan

Když já jsem skoroabstinent. Co doporučuje ten pátý?

25.04.2013 17:50:09 | Amonasr

polykat bez výplachu.. :)

25.04.2013 17:51:52 | Aťan

:-D ))))))))) Doufám, že jsem Tě nepoprskal, to šlo hodně spontánně :-))) Koňak nemám, ale jdu si pro slivovici, abstinent neabstinent...

25.04.2013 17:54:04 | Amonasr

:-)

25.04.2013 18:47:21 | Aťan

Neznám třaskavější téma než křesťansko-islámské, tady už jde všechna legrace stranou...

24.04.2013 18:04:52 | Aťan

Ten vtip mi nepřijde vůbec špatný. A nemuselo by to být o muslimovi v Londýně, ale třeba klidně o Čechovi v Číně apod. Já bych taky neurážel čínského taxikáře tím, že bych zesměšňoval či haněl čínskou operu, pokud by si ji zrovna pouštěl, a rozhodně bych to nezdůvodňoval náboženskými předsudky platnými v mé zemi, ale ne v Číně. Možná hlukem, ale to mohl udělat i ten muslim v Londýně, to je pak o vztahu zákazník a poskytovatel služby, nikoliv o respektu k hostitelské kultuře. Nevnímám ten vtip a priori jako snahu útočit na muslimy, ale jako trefné poukázání na hranice multikulturalismu. Tu třaskavost teď ponechávám stranou, přímou urážku Proroka to snad neobsahuje, s tím bych také nesouhlasil.

Myslím si, že každý člověk, pokud se ocitne v jiné zemi či kultuře, by měl ctít tamní zvyky, snažit se je respektovat a přizpůsobit se jim. Já se taky v mešitě zouvám, při vstupu do synagogy si nasadím jarmolku, do křesťanského kostela si vezmu i v parnu dlouhé kalhoty a tričko přes ramena, pokud se to tam požaduje. Snažím se ochutnat místní jídla a nestěžuju si na to, že tam nevaří vepřo knedlo zelo atd. Ten vztah je oboustranný, vážím-li si svých hostitelů, jejich zvyků i tradic, získám si taky jejich srdce a oni si váží mě a respektují mě. Mám arabského kamaráda, který se po studiích usadil v ČR, žije tu víc než dvacet let a jeho čeština je mnohem kultivovanější než mnohých zde na Literu, gramatické chyby nedělá žádné. Přitom je hrdý i na svou kulturu a tradice a dokáže k nim vzbudit úctu i u Čechů, protože si váží i země, ve které žije.

Nevnímám multikulturalismus tak, že do jiných kultur se mají vnášet cizorodé prvky. Žije-li někde početná komunita, ať ctí uvnitř své komunity své tradice a zvyky, současně by se ale měla snažit přízpůsobit se mimo svoji komunitu hostitelské kultuře. A už vůbec nemůže po hostitelské kultuře vyžadovat, aby se sama zříkala svých tradic. Nebude mi vadit, když se někde u nás postaví mešita pro místní muslimy. Bude mi ale vadit minaret někde na sídlišti, kde začne muezín hlasitě zpívat v pět hodin ráno a budit mě, protože to do naší kultury nepatří a obtěžovalo by mě to. Pokud zahalené postavy a tváře mohou skrývat bezpečnostní riziko, je myslím oprávněné trvat na dodržování zvyklostí běžných v naší kultuře. Je to vždy o míře, ta tolerance by měla být vstřícná a oboustranná. Ale zachování kulturní identity imigrantů nemůže mít přednost před zachováním kulturní identity hostitelské země. Jsem pro maximální toleranci, ale jako všechno i ona má své meze A o nich je určitě přípustné se bavit a nějak je regulovat, pokud to pochopitelně nezavání pouhou šikanou či xenofobií, kterou jsme my Češi jinak docela pověstní a má hodně co společného s tzv. českou malostí. Setkal jsem se v životě s množstvím lidí z různých kultur, s některými mám i dlouholeté přátelské vztahy a s nikým jsem nikdy neměl sebemenší problém se domluvit – protože jsme se chtěli domluvit. Pokud se někdo nechce domluvit, pak je to jiná písnička...

24.04.2013 20:29:28 | Amonasr

Amonasr, škoda že už se mojí mámy nemůžu zeptat na podezření, že jsme jednovaječný dvojčata, páč všechno tohle jsem chtěl v případných diskuzích napsat. :D

Pokusím se zdůvodnit dost divný dnešní téma. Jsem z Hradce Králové a možná někteří ví, co se v HK pár let ohledně muslimské otázky děje, připomenu:

http://www.mediaoislamu.cz/tema/obcane-proti-mesite-v-hradci-kralove/

24.04.2013 22:10:43 | Aťan

..ještě DODATEK k tématu zesměšňováné proroka Mohameda.

V Dánsku vyšla před dvěma lety kniha známých karikatur proroka Mohameda, které před sedmi lety zveřejnil dánský list Jyllands-Posten, a byl z toho náramný mazec, jestli si vzpomínáš:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1101/tyranie-mlceni

Je karikatura urážka? Mají právo za karikaturu zabít člověka? Proč mají ne-muslimové strach o tom veřejně mluvit ve vlastní nemuslimské zemi? ...atd., otázek je víc než dost.

24.04.2013 22:45:35 | Aťan

Diskutujeme zatím spolu jen my dva, já přitom nejsem žádný expert na tuto ani jinou problematiku, co se v Myšlenkách dne zatím probírala, jen mám nějaký názor. No dobře – tak karikatury.

Z našeho pohledu karikatury urážka nejsou, z pohledu muslima zřejmě karikatury Proroka urážka jsou. Je to dáno rozdílností kultur. Odpovím otázkou – máme právo nutit muslimy, aby přizpůsobili svou kulturu té naší? Samozřejmě tím nesouhlasím s extrémními jevy, jako je snaha vraždit autory karikatur, Salmana Rushdieho atd. Ani islám však není jednotný, má své umírněné větve a také ty radikální, jako je např. ten saúdskoarabský – kupodivu náš spojenec. V Sýrii dnes vraždí našimi zbraněmi a za naše či saúdskoarabské peníze (což je z podstaty totéž) ti radikální islamisté příslušníky těch tolerantních větví, o tom se v našich novinách moc nedočteme, to se nám nehodí do krámu. Čili jsem proti jakémukoliv vraždění kdekoliv za cokoliv, i proti vraždění autorů karikatur Proroka Mohameda.

Pak je tu ale pohled na ty autory karikatur jako takové. Považuji v lepším případě za hloupost kreslit Prorokovy karikatury, pokud vím, že to uráží cítění muslimů, což ten autor zcela jistě ví. Je to však jen hloupost? Do hlavy mu nevidím, ale tipoval bych to spíš na snahu se zviditelnit za každou cenu. Někdo nakládá žraloky a krávy do formaldehydu a umí třískat prachy z bohatých nabobů neškodným způsobem, někdo to neumí a kreslí tedy třaskavé karikatury. Jaksi ani pro toto nemám pochopení, já si demokracii nepředstavuju jako jednosměrnou ulici. Kdo je přesvědčený demokrat, má určitě úctu i k jiným, než je on sám, a nebude je nesmyslně urážet. To není demokrat, ale hlupák nebo „vyčuraný“ pacholek, který se žene za penězi či za slávou způsobem, který mu přijde zrovna jako ten nejspolehlivější, bez ohledu na cokoliv. A v případě karikatur tím dokonce ohrožuje i své spoluobčany.

A pak je tu ještě širší aspekt. My se domníváme, že ten chaos ve světě šíří jen radikální islám. Jsou i jiné a ne úplně nepodložené teorie, že ten chaos vyhovuje i někomu jinému. Např. zásah v Lybii se dává do časové souvislosti s pronikáním Číny a zvyšováním její prestiže v této oblasti. Z tohoto pohledu se máme zřejmě ještě na co „těšit“. Myslím, že případnou popravou jednoho teoristy původem z Čečenska, ani zadržováním desítek jiných možných teroristů za hranou mezinárodního i amerického práva na Guantánamu se chaos ve světě nevyřeší.

25.04.2013 08:18:02 | Amonasr

V podstatě se vším souhlasím. Jen v případě karikaturisty není jasný motiv - buďto to byly opravdu peníze a snaha se zviditelnit, což je možný, anebo se lidsky nasral, když Xkrát přišel fanatický islámský sebevrah někde v Evropě do baru či cukrárny a pozabíjel spoustu nevinných lidí, včetně žen a dětí (nula vojáků či zodpovědných politiků). Proto nakreslil bombu v turbanu, myslím si. Za tento občanský postoj si od nich vysloužil trest smrti bez soudu. Až to začne bouchat v Hradci Králové, Aťan grafik nakreslí Proroka s bombou, čímž ohrozí svou rodinu - pěkné vyhlídky. :( Anebo je druhá varianta - někam zalezu a budu mlčet jako ostatní.

25.04.2013 09:52:47 | Aťan

Tak souhlasím, že je lepší znát tu motivaci, než se o ní jen domnívat... V dnešním píárovém světě se jeden těžko orientuje, co je pravým důvodem čeho. Připouštím, že tak jako velký humanista a demokrat Čapek nechal Matku poslat syna do války, může tou puškou z vitríny být v jistých situacích i třaskavá karikatura. Jen mi přijde, že tenkrát Čapek i jeho Matka měli to rozhodování svým způsobem snazší - bylo tak nějak poměrně zřetelně dáno, kdo je kdo a co je co. Možná tehdy všeobecně uctívané hodnoty byly ještě opravdovými hodnotami a ne jen naleštěnými obaly ukrývajícími často zboží pochybného původu...

25.04.2013 11:13:38 | Amonasr

asi tak :D

25.04.2013 17:11:18 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí