Myšlenka dne (27)

Myšlenka dne (27)

Anotace: Klimatolog Cílek: Správci přehrad se báli upouštět vodu, protože by nedodali dost elektřiny.

 

Vlastníci přehrad dobře vědí, že když upustí více vody, další jim nenateče a nevyrobí tolik elektřiny, kolik mají. Neodpouští vodu, aby neohrozili své prémie. Už v roce 2006 jsem navrhoval, abychom měli trvale jednu přehradu vypuštěnou jako pojistku. Nebo půlky či třetiny všech přehrad. Začínalo by to na Lipně a šlo by to až po Slapy. Čeká nás pravděpodobně ještě větší povodeň než v roce 2002, proto bychom se měli řádně připravit. (Zdroj: iHNED.cz)



RNDr. Václav Cílek, CSc. je český geolog, klimatolog, spisovatel, filosof, překladatel taoistických a zenových textů a popularizátor vědy.





 


Foto: Michal Sváček - Hořín na Mělnicku


FOTOGALERIE - ZDE

GRAFIKA POSTUPU POVODNĚ - ZDE


_______________________

Když už jsme u Václava Cílka, připomeňme si i tuto jeho myšlenku:

"Myslím, že tu máme feudalismus. Čím dál menší množství lidí má stále větší privilegia - politici, bankéři. To je jasný příznak feudalismu. Situace spěje k tomu, že ve jménu stability, klidu a pořádku může být spuštěna nějaká nová forma demokracie, která bude už hodně deformovaná. Demokracie jen tak na oko. Nedávno jsem byl v USA mezi Indiány. Ti o sobě často a politicky zcela nekorektně mluví jako o indiánském odpadu. Když jste na ekonomickém okraji, tak jste na okraji i pokud jde o občanské svobody. S dobrým právníkem se jich můžete dobrat, jenomže kdo na něj má?"




Autor Aťan, 06.06.2013
Přečteno 581x
Tipy 4
Poslední tipující: Miriska, Amonasr
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vzhledem k tomu,že Nečas svolal tiskovku,aby vyvrátil tuto tezi,tak tomu věřím.Nikdo mi nenamluví,že Vltavská kaskáda nebyla schopna odpustit a následně regulovat celý průtok.Celý problém se týká pouze Prahy,na vše ostatní mocipáni hází bobek.Pokud je argument,že kaskáda je dědictví po minulém režimu a přínos do sítě je pouhé jedno procento,v tu chvíli mne napadne:A proč to nezbourat a nenechat průtok tak,jak jej příroda vytvořila a fungovalo to tisíce let bez problému?

08.06.2013 12:37:31 | Bakchus

no, ..ono to dle historiků bez problémů nefungovalo, ale místo zbourání ať Vltavská kaskáda funguje pro lidi (když to stálo tolik práce a peněz), a ne pro pár hejhulů, to si mastěj kapsu na prodeji energií poddaným. :)

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Zpackana-ochrana-pred-zaplavami-Kapitan-lodi-zna-pravdu-a-nadava-vlade-274790

08.06.2013 16:40:43 | Aťan

dílo je kravina, ale aspoň má hezký číslo!

08.06.2013 09:12:53 | RonaldFízli

Z komentů pro jiné literáky jsem pochopil kdopakže se nám to vrááátil :-)))

08.06.2013 09:48:22 | Aťan

Nemůžu to vydržet a musím říct, že mě tyhle tvoje demagogické příspěvky dost štvou.

07.06.2013 19:09:40 | pineapple pie

Zkus svůj názor něčím podepřít, ocenil bych přidržení se tématu.

07.06.2013 19:59:40 | Aťan

Zkus svý názory podepírat argumenty a ne obrázky, co nám mají hrát na city.

07.06.2013 21:02:16 | pineapple pie

Možná jsi přehlédla text, a dokonce i odkaz, na který když klikneš, objeví se ti zdroj s podrobnějším textem. Dole je odkaz na grafiku postupu povodně s čísly a daty.
Podpoř své protiargumenty prosím jinými informacemi, čísly, apod. Václava Cílka znám přes deset let, vážím si ho pro jeho odbornost i občanský postoj, který v ČR není vůbec samozřejmý, spíš výjimečný. Tebe znám od dubna, a podle profilu vidím, že kromě rejpání do literáků jsi toho tady moc nedokázala. Možná na jiném literárním serveru? Dávám Cílkovi přednost před pineapple pie.

08.06.2013 08:47:51 | Aťan

"Tebe znám od dubna, a podle profilu vidím, že kromě rejpání do literáků jsi toho tady moc nedokázala." Tímto si svůj demagogický způsob komunikace dokonal. Proč se navážíš do mé osoby jako takové? Já reaguju jen na tvé příspěvky a tvůj špatný způsob, jakým se nám snažíš, byť dobrou, myšlenku podat.

08.06.2013 11:25:22 | pineapple pie

aha... takže argumentů, natož čísel, se od tebe nedočkám, myslel jsem si to. Taková konverzace má pro mne bohužel nulovou hodnotu, ve které bych jen nerad pokračoval.

08.06.2013 12:01:43 | Aťan

DODATEK: názor klimatologa Cílka se shoduje s názorem kapitána lodi "Vera" Zdeňka Kouly - zde je článek, na který máš možnost reagovat:

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Zpackana-ochrana-pred-zaplavami-Kapitan-lodi-zna-pravdu-a-nadava-vlade-274790

08.06.2013 09:07:17 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí