Myšlenka dne (30)

Myšlenka dne (30)

Anotace: Od roku 1860 je na světě o dva miliony otroků víc. Za "kus" dáte v průměru 140 dolarů, což je jen o 6 dolarů víc. Nejlacinější otroky pořídíte za 60 dolarů. Tomu říkám pokrok. :( chjo..

 

Ilustrační foto: Profimedia.cz

 

"Lidský život je dnes levnější než některé láhve vína," konstatují autoři studie, dle které na světě aktuálně žije 27 milionů otroků. Většina z nás se domnívá, že otroctví je relikt 19. století, barbarský koncept, pro který v moderním světě není místo. Jenže většina z nás se v tomto případě mýlí. Otroctví existuje, daří se mu dobře a vzkvétá téměř po celém světě. Dle aktuální studie Slave labor analytické společnosti SumAll Foundation žije na světě 27 milionů otroků, tedy o dva miliony víc než v roce 1860. Tehdy průměrná cena za otroka činila 134 dolarů, dnes 140 dolarů za "kus". Nejlevnější jsou zadlužení otroci, vyjdou na 60 dolarů, lidé prodávaní za účelem prostituce jsou dražší - mohou stát až 2000 dolarů.

 
Průměrná životnost otroka činní v dnešní době šest let. Poté buď uteče, zemře anebo je osvobozen. Kolik vám otrok za 6 let vydělá:

  • Prostituce (Los Angeles): 49 000 dolarů
  • Prostituce (Thajsko): 18 000 dolarů
  • Výroba dřevěného uhlí (Brazílie): 8700 dolarů
  • Výroba cihel (Indie): 2000 dolarů
  • Stavební práce (Pákistán): 1000 dolarů
  • Práce na poli (Keňa): 240 dolarů

 

Brutální vykořisťování se vyskytuje na samém počátku dodavatelského řetězce. "Otroky naleznete na polích, plantážích, v dolech či při zpracovávání surovin," píše se na stránkách Slaveryfootprint. Přičemž zakladatelé projektu definují otroky jako lidi, kteří jsou nuceni pracovat bez mzdy, jsou ekonomicky vykořisťováni a nemají možnost úniku.

 

 

 

Autor Aťan, 10.06.2013
Přečteno 871x
Tipy 5
Poslední tipující: Myghael - the Lord of Absurdity, ewon, Amonasr
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Konečně sem se našel.. už vim co budu dělat..
Otrokáře v Keni..
140$ dám za otroka a on mi za 6 let vydělá 240$ ..
a to ho musim těch 6 let aspoň krmit..
super kšeft.. 1☆..

16.06.2013 15:41:06 | Joe Vai

140 dolarů stojí miss Keňa... ale když seš rozhazovačnej, tvoje věc.. :)

16.06.2013 16:18:42 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí