Když byl člověk mladý, plný elánu, tak šlo všechno jedna dvě.

Když byl člověk mladý, plný elánu, tak šlo všechno jedna dvě.

Po revoluci začala být spousta lidí aktivní, myslím tím v podnikání.Někdo začal na Václaváku prodávat ruské čepice, někdo zase cukrovinky Haribo, jiný zase sodovku se šťávou za 4,90 jako já.
V 91.jsem si udělal živnosťák, pak jsem zajel do Polska a tam jsem koupil jeden výrobní prostředek, starý, ale stále fungující výrobník sodových nápojů.Byl to takový dvoukolák, uvnitř byl sud o 50 litrech a na dvoukoláku připevněná nerezová deska s výčepním zařízením.
U kohoutku odkud tekla sodovka byly dvě skleněné nádoby na dva litry sirupu s dávkovačem z kterého se pak do kelímku vpustil pomerančový a nebo jahodový sirup, zalil vyrobenou sodovkou, no, a limo bylo hotovo.

Když se sud vyprodal, napustil se opět vodou, vstříkl se do sudu kysličník uhličitý a sodovka byla opět připravena.
Tento obchod jsem v podstatě jen okopíroval z Polska, kde ještě za komančů tyto výrobníky fungovaly, a kde bylo drobné podnikání povoleno.Tyto stroje tam byly pak navíc k mání za pár šlupek, jelikož v Polsku již tento kšeft skončil v 80 roce.
Měl jsem tedy na Zlatém kříži jeden stánek kde jsem si i sám prodával, no a další letní sezonu jsem přivezl dalších sedm strojů.
Přivezení těchto výrobníků z Polska, jejich rekonstrukce, vyběhání prodejních míst a jiné, byla jedna věc.
Další věc, a to Velmi důležitá, ne-li nejdůležitější, byla mít ke strojům šikovné a hlavně poctivé prodavače.

No, a jelikož jsem věřící, tak jsem se nakontaktoval na věřící studenty z křesťanské organizace Voda života(dnes Slovo života), kteří chtěli jít na brigádu a vydělat si tak nějakou tu kačku.
Každý den jsem tyto poctivé věřící studenty vyplatil a navíc jsem nemusel nic až tak kontrolovat.
Neměl jsem zkrátka žádné obavy, že by z nich někdo někdy, nějakou tu kačku odcizil.Uzávěrku jsem tedy mohl v klidu dělat jednou měsíčně, a oni zase byli spokojení, že dostávali o dvě stě korun více nežli by dostávali u jiných stánkařů.
Nechci tím však říci, že by všichni mladí šidili svého šéfa, ale i tak jsem byl klidnější, když jsem tam měl křesťany.A jelikož byli vždy svědomití, pracovití a bezproblémoví, tak jsem jim pak v další sezoně mohl dát příležitost, aby si zase mohli vydělat nějakou tu slušnější korunu.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 15.12.2018
Přečteno 376x
Tipy 2
Poslední tipující: Amonasr, jondys
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí