Sbírka

Sbírka

Anotace: Sběratelská vášeň je bezva věc.Pravé angličáky sbírám již od svých padesáti a mám jich již cirka čtyři stovky.Jako kluk jsem je sbíral a teď díky AUKRU, bazarům, burzám mám i tehdejší modýlký s dětství, které jsem kolem svých čtrnácti rokům dal synovci.

Předevčírem jsem dostal chuť zajet do svých rodných Nuslí a oběhnout tam tamní bazary.Zaparkoval jsem ve dvoře Fordových domů
kde jsme si jako děti hráli na vojáky, na Hitlerovce a partyzány.
Velký dvůr se moc nezměnil, akorát dva stromy na které jsme lezli byly kdysi o dost štíhlejší.
Pak jsem prošel známými ulicemi, až jsem se dostal na náměstí Bratří Synků.
Za výlohou jednoho z bazarů měli jako vždy vystavené angličáky.Tentokrát však žádná sláva, jelikož byly oťukané a já již sbírám pouze ty, co jsou v pěkném stavu a jsou vyrobeny do roku 1976, tedy pravé Matchboxy, a ne žádnou Čínu.
Uvnitř bazaru však mají ještě vitrinu a v ní mé lačné oči hnedka zahlédly dva krásně zachovalé modýlky.Na spodku každého modýlku Matchbox je vyražena firma a také rok výroby.Tyto byly z roku 1971 a navíc s krásnými a nevybledlými samolepkami.
No a cena za kus byla velmi slušná, 150 korun!
Když jsem platil ani jsem se nesnažil smlouvat o ceně.Jaké pak bylo mé překvapení, když mi prodejce sám o své vůli řekl, dejte mi 250 za obě.
No, je to jistě tím, že vždy, když jedu přes Nusle, tak se v onom bazárku zastavím a i něco občas koupím, pokud tedy mám kliku na Pravé angličáky:-)
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 09.02.2019
Přečteno 323x
Tipy 4
Poslední tipující: Amonasr, Frr, rybka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ach příteli a já je před svým třeskutým stěhováním prodal všechny angličáky-dokonce i ty ještě z dětství......srdce mě bóli.....přitom během cca posledních 4 let jsem si nakoupil 100 modelů aut-převážně typů vozidel let 40tých-50tých...čtyři povznášející modely starých parních lokomotiv...20 krásných modelů motocyklů a cca 40 tančíků /militantních kančíků/...mám je tu vystaveny všechny porůznu...vzhledem ke stísněným prostorám jsem je vystavil též v regálech, původně zamýšlených na knihy..co se dá dělat..vždyť když do mě někdy za bezesných nocí počne zalízat depka, vztyčím se .....vezmu si do ruky některý model, se zalíbením si jej prohlížím...velmi se vždy potěším a depice zmizí jako pětiminutová jepice******ST*:-D*

09.02.2019 17:29:52 | Frr

Rozumím Jiří, taky když se podívám na ty modýlky co jsem měl konkrétně z dětství, tak srdce zaplesá.Cirka před devíti roky jsem šel kolem jednoho bazaru v Ječné a za výlohou byl vystaven modýlek-dragster od anglické firmy CORGI.Čuměl jsem na to s otevřenou pusou a pak koupil bez smlouvání.Byl to jeden z mích nejoblíbenějších angličáků z dětství vůbec.No, a tak jsem začal postupně obnovovat svojí dětskou sbírku, tenkrát kolem šedesáti ks.Na AUKRU jsem se také spojil s chlapíkem ze Žižkova, který se tím i ve velkém živí.Skupuje ve velkém různé staré modely i mimo Česko a má tedy i stále velký výběr skvostných, starých sbírkových modýlků a to za rozumnou cenu.No a když je modýlek Jóó za rozumnou cenu, tak je potěšení dvojnásobné.:-)

09.02.2019 19:26:37 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí