ANGLIČÁCI byla v sedmmdesátých letech moje velká láska, co byla stále je:-)

ANGLIČÁCI byla v sedmmdesátých letech moje velká láska, co byla stále je:-)

Anotace: Mám cukání do budoucna otevřít v Čechách první muzeum pravých angličáků

Když jsem byl malej kluk měl jsem svůj pokojíček, díky Bohu.Ségra v šestnácti přišla do jiného stavu a cirka po roce se svým mužem zdrhla před těžce Cholerickým otcem do tak zvaně nabouraného bytu.Její manžel byl malíř pokojů a tak věděl o prázdných bytech.Dnes by toto jednání, které popíšu, bylo absolutně nemyslitelné.
Jednoduše vypáčili dveře a s malým miminkem se uhnízdili v bytě 1+1.Tehdejší OPBH(obvodní podnik bytového hospodářství)jim po vysvětlení své životní krkolomné situace byt takzvaně přiklepl, tedy nechal je tam bydlet.

Já jsem tedy svůj pokojíček pak obýval sám a byl pro mě velkým útočištěm.Nejvíce jsem si ve svém království cenil malého proskleného sekretáře, kde jsem měl svojí sbírku angličáků.Angličáky, tedy myslím tím angličáky MADE IN ENGLAND-MATCHBOX a nebo CORGY-MADE IN GT.BRITAIN.Díky tomu, že mě Náš Stvořitel(jsem věřící od dětství)obdařil obchodním duchem již od dětství, tak jsem sbírku cirka šedesáti autíček získal tak zvaným směnným obchodem.
K tomu jsem ale potřeboval kvalitní zboží, které v bývalé ČSSR však nebylo k mání, ale jelikož jsme s rodiči jezdili pravidelně do Polska, tedy každé prázdniny, tak jsem měl příležitost si kvalitní zboží za své kapesné koupit.
V Polsku se v pohodě dali koupit nášivky Victoria, Americké či Kanadské vlaječky kvalitních nášivek, samolepky všeho prozápadního druhu a jiné zajímavé věci jako džíny všech originálních značek.
Tyto věci přiváželi námořníci ze západních severních zemí, kde je pak Polským trhovcům prodávali a ti je prodávali zase dále.
V Polsku to bylo mnohem volnější nežli u nás, tedy co se týče diktatury.

Ve škole jsme měli dva žáky, kteří měli táty pracující v zahraničním obchodě a ti pak svým synkům ze západu přiváželi tehdy velmi ceněné angličáky jako dárky.
Co jim(asi, no spíž jistě ze strachu), ale nekupovali, byly právě ty tak vzácné prozápadní nášivky a prozápadní samolepky.No, a ty jsem měl vždy ve velkém množství já:-)
A tak tedy mohli začít obchody k získání již zmíněných anglických modýlků :-)
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 08.09.2019
Přečteno 296x
Tipy 3
Poslední tipující: Amonasr, Helen Zaurak
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Škoda, že pod Tvým textem není vyobrazení alespoň jednoho modýlku angličáka. Dobrý nápad s tím muzeem, ať se zdaří! :-)

09.09.2019 07:45:09 | Helen Zaurak

Díky za hezký komentík:-)Bohužel jsem technický antitalent a vkládání fotek do počítače je pro mě ještě španělská vesnice, nemám ani chytrý telefon a nějak mi to nevadí.Abych pravdu řekl, nemám zatím ani potřebu sem něco vkládat, a navíc jsem asi dost pohodlný se učit novým technickým věcem.:-)

09.09.2019 19:16:48 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí