Jak jsem se stala hvězdou*

Jak jsem se stala hvězdou*

Anotace: (*2.5.2019) Jedna taková životní zkušenost, která byla pro mě velmi podstatnou...

Mít v dnešní době odvahu být ženou bez „přidaných hodnot“ - zkrátka být „in nature“ je ve své podstatě něco krásného a osvobozujícího! Ukázat lidem svou tvář a nebát se, že zrovna „nejste modelka“.


„Ve čtvrtek jsem byla na focení, u kamaráda. On teď pracuje na takovém zajímavém projektu…,“ říká mi kamarádka a já ji vnímám na půl ucha „Přirozená žena se to jmenuje. Fotí ženy nenalíčené, v košili a v jejich přirozené kráse.“
V legraci prohodím, že bych se mohla nechat také nafotit.
„To bys mohla“ odvětí mi.
A mě jímá nervozita už jen z té představy, že stojím před cizím člověkem, navíc profíkem, který mě cvaká.


A je to.
Stojím v bílé pánské košili v záři reflektorů a nejsem vůbec nervózní.
Před focením jsem dostala jednu jedinou radu „Vypusť všechno z hlavy a zkus si to jen užít, nic víc.“
Sama jsem si nakázala, že nad tím nesmím přemýšlet, jakmile začnu, je to ztracené. Snažila jsem se nic si dopředu příliš nepředstavovat - jaké to bude, jak se budu tvářit atp. Prostě to bude spontánní, bude to takové, jaké to v tu danou chvíli má být.


Celý proces focení nejde plně popsat slovy, musí se to prožít. Nastanou okamžiky, kdy si opravdu připadáte jako hvězda, úžasná, jedinečná, krásná. Vnímáte svoji přirozenost a nic jiného v hlavě nemáte. Stane se sice i to, že váš mozek vyšle signál a vy začnete myslet. Fotograf vám ale pohotově odvíčkuje dózu se slovy „Pro tyhle případy tady máme tohle. Sem hoď mozek a nech ho tam.“
Jedním ladným pohybem se ho zbavíte a opět v lehkosti pokračujete ve své spontánnosti.
Velmi tomu napomáhá ten, kdo mačká spoušť. Svým způsobem Vás nenásilně vede, povzbuzuje a říká to, co vidí a co vy potřebujete slyšet. Ukáže Vám několik snímků a vy sama uznáte, že jste kočka.


„Nevím, jestli tohle jsi Ty, ale ta je hodně dobrá“
Díváte se na náhled a přemýšlíte, pak Vám to dojde a slzy se Vám derou do očí.
„To je Ta, kterou bych chtěla být.“
Víte, že někde uvnitř Vás je...ta žena, kterou JSTE, ale bojíte se ji naplno ukázat světu. Pak stačí, aby kdosi zaznamenal „ten prchavý okamžik“ a máte jasný důkaz.


Odcházíte s patřičným sebevědomím, dávno jste zapomněly, že jste nechaly v plechové dóze odložený mozek a rozdáváte spokojené úsměvy na všechny strany. Cítíte se Výjimečná a krásná, protože JSTE.
Jste to vy, ta pravá, nefalšovaná, neretušovaná žena, a to, jak se cítíte uvnitř, je vidět i navenek.
Je tak dobré vnímat sebe samu Výjimečnou a neznamená to nic egoistického, nepatřičného či nežádoucího, ba naopak a v dnešní době tím spíš. Učíme se, přestáváme být spoutané a nacházíme v sobě ženství ve své dokonalé podstatě.

 

Autor Majda, 07.05.2020
Přečteno 327x
Tipy 22
Poslední tipující: Tomcat, danaska, Martinecka23, Emily Říhová, mapato, Iva Husárková, Amonasr, jenommarie, Marten, jitoush, ...
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Milá Majdo, moc hezké. Já jsem o sobě vždycky tvrdila, že nejsem fotogenická a třeba jen fotka do legitimace mě o tom přesvědčovala. Na každé jsem byla podmračená a také někdy trochu vyděšená. Ale můj muž mě kdysi vyfotografoval jako portrét a já se sama sobě hrozně moc líbila. Snad to bylo tím, že mě měl (a snad ještě i má) rád. Tvoje povídka se mi velice líbila.

24.05.2020 18:36:51 | danaska

Milá danasko, moc děkuji za Tvé sdílení! Těší mě, že jsi mohla prožít Ten pocit, kdy se sama sobě líbíš!! Je to krásný pocit, viď? Škoda, že nás o tom musí "pořád" někdo přesvědčovat. Přála bych každé ženě, aby o sobě smýšlela tak, jak píši v závěru svého vyprávění! :-) Mám velkou radost, že jsi se u mě zastavila!! Měj se krásně, krásko!! :-)

25.05.2020 17:42:29 | Majda

Milá Majdo, velmi krásné povídání, kde cítím i Tvé niterno. Máš aspoň vzpomínky, na které nikdy nezapomeneš.A také mi to připomnělo slova mého kamaráda, který je také fotograf. Ten říká, že žena je nejkrásnější, když spí a těsně po probuzení. Jen o tom ty ženy neví .-)
Něco podobného jako Ty, jsem prožila před 8 lety. Také mám fotografie z focení a to mi právě tento kamarád řekl ,, a žádné líčení." Já naopak váhala. Říkala jsem si, žena po padesátce, no to bude ostuda. Ale co, snímky schovám do šuplíku a nikdo je neuvidí. Dnes se na ně dívám a říkám si, jestli jsem to opravdu já. Vždyť ten klučina vystihl i moji duši, která ze mě vyzařovala.
Majdi děkuji za milou vzpomínku, kterou ve mně Tvé povídání vyvolalo.

11.05.2020 22:43:13 | Jaruška

Milá Jaruško, těší mě moc Tvé sdílení! Jsi ženou statečnou, že jsi do toho šla a můj obdiv máš ;-)) A zároveň Ti moc přeji ten pocit, který při pohledu na své snímky máš!! :-)

15.05.2020 19:31:13 | Majda

Majdi děkuji.Někdy to chce opravdu odvahu, ale já byla i kritická k sobě.Ale náš kamarád fotograf je poctivý člověk a když mi řekl, že jsem zbytečně skromná, tak jsem mu věřila .-) Mám opravdu pěknou vzpomínku, stejně, jako Ty .-)

15.05.2020 21:30:58 | Jaruška

Tento krásný stav si přeje zažívat mnohý člověk, ať žena nebo muž. Myslím ten, o kterém mluvíš na konci tohoto svého zážitku. Jak již popisuješ, jedná se o naprostou přirozenost, kdy se člověk skutečně cítí sám sebou, šťastně a vyrovnaně. Jsou lidé, kteří takový stav neustále hledají a dokonce mnohdy i nešťastně. Naopak potom existují lidé, kteří tvrdí, že si ho umí sami přivodit a radí poté ostatním, jak to mají dělat. Což je podle mého názoru hloupost. Já si osobně myslím, že normální člověk takový stav zažívá jen párkrát po delší době, aby se opět mohl zhluboka nadechnout a načerpat sílu do dalších dnů a o něco příjemněji může rozmlouvat s pánem Bohem. Osobně nevěřím tomu, že tento stav někdo může zažívat neustále, byť se o to mnozí velmi snaží. Čím více se o tuto přirozenou spokojenost a štěstí snažíme, tím méně ho nalézáme. V tomto případě máš pravdu, že důležití jsou lidé kolem nás. Jen jejich vlídné slovo nám může doopravdy pomáhat. Někdy po čase člověk zjišťuje, že i špatné chvíle v jeho životě byly vlastně krásné a v tom je veliký dar. A jak sami víme, život není jen o krásných chvílích ale patří k němu i trnité cesty. Nehledejme však jen neustálou spokojenost. I já jí často hledám, byť je to veliká hloupost.

11.05.2020 19:54:23 | Václav Hesoun

Jinak se mi ta povídka moc líbila.

11.05.2020 21:21:44 | Václav Hesoun

Vašku, moc děkuji za Tvůj obsáhlý názor :-) V podstatě s Tebou asi souhlasím. Myslím, že hledání nebo vyžadování neustálé spokojenosti, jak píšeš, spíš vede ke stagnaci a určitému zakrnění naší mysli. I když...víš, že vlastně nevím? :-D Postupem času si přicházím na to, že je pro mě důležité být sama v sobě ukotvená - mít uvnitř to místo, kde nacházím klid bez ohledu na to, zda je či není klid kolem mě. Stále se však učím, hledám cesty a zjišťuji o sobě i o životě zajímavé věci ;-D Myslím, že by se dalo na toto téma dlouze hovořit....:-) Přeji Ti krásný večer a těší mě, že se mi mé povídání líbilo ;-))

12.05.2020 17:46:57 | Majda

ouu, koukám, že chybička se vloudila...samozřejmě mě těší, že se TI mé povídání líbilo ;-D

12.05.2020 21:28:09 | Majda

pan Jean-Paul Simon to vyjádřil zcela přesně...jedině bych se opakoval...milá Majda, tvé líčení se Ti určitě jen sypalo z rukávu, je to vidět na tom, s jakou lehkostí a výstižností to je napsané, krásně napsané...před mnoha mnoha lety jsem taky takhle fotil a musím říct, že je to krásná práce, pro fotografa snad vždycky a pro modelku skoro vždycky...
přeju ti ten krásný zážitek od srdce, a ještě takových mnoho dalších, a ne jen od fotografů...dobrou noc a sladké sny (:-)...m

11.05.2020 18:58:20 | mapato

Milý mapato, Tvá slova mě hřejí na srdci! Opravdu si jich moc cením!! ;-) No, chvilku to trvalo než jsem to své líčení dovedla do této podoby, ale to jádro bylo v podstatě hned ;-) Těší mě, že jsi komentář obohatil ještě o svůj pohled z druhé strany...věřím, že to musela být krásná práce! Přeji Ti hezký podvečer, umělecký brachu :-)

12.05.2020 17:26:18 | Majda

Tak to je úžasné! Více takových žen,jako jsi Ty Maruško. Tvůj názor v tomto díle mi mluví z duše. Podle mne je žena nejhezčí nenalíčená a třeba po ránu a rozcuchaná v posteli. To je pak pohled pro bohy. Myslím to naprosto vážně. Lidé v okolí mně za tento názor považovali za dost výstředního. Proč mít ale partnerku s dvěma kily make-upu? Je krásné cítit přirozenost ženy. Muž netouží chodit s klaunem, který nosí svoji masku ... Správný muž miluje ženu pro její Já. Její pravé Já. Všichni jednou zestárneme, přibudou nám vrásky, přibudeme na váze, ale důležité je to, co je uvnitř nás samých. To zůstává .,.

10.05.2020 11:17:14 | Jean-Paul Simon

Jeane, srdečně děkuji!!! Vážně mě těší, že ještě nevymřeli muži, kteří přemýšlí tímto způsobem!! Vím, že takoví jsou, ale kolik z nich to řekne opravdu nahlas? :-) Cením si Tvých vyřčených slov!!

10.05.2020 15:31:15 | Majda

Majdi úžasně jsi to vyjádřila a úplně cítím vše z té tvé četby.
Já říkám vždy, že nejvíce si můžeme to sebevědomí samy zvednout..ale je mnohem mnohem lepší, když je vedle někdo milující, který s tím pomáhá a díky těm miláčkům se každá žena cítí jako nejkrásnější růže. I my by jsme to měli dělat pro muže svých snů, dodávat sebevědomí. Tak nějak to člověk najednou i umí a jde to samo.
Hlavně podstatou je zdravý a zdravé myšlení.
Mít sami sebe i zdravě rádi.
Jsi úžasná a to jsi jistě byla vždy..i před focením.
Moc hezké a ráda jsem četla. ;-) ♡"ST"

07.05.2020 18:23:17 | jenommarie

Maruško, i Ty mi mluvíš z duše! Není co dodat! Děkuji za Tvoje krásná a hřejivá slova, moc si jich cením!! Však i Ty jsi úžasná, žena i bytost!! ♥ Jsem ráda, že jsi četla ;-)

10.05.2020 15:25:52 | Majda

Dnes jsem velmi unavená žena milá Majdi a čtu až nyní, děkuji TI za opravdu milá slovíčka, pa a krásný večer TI přeji ❤

10.05.2020 21:27:33 | jenommarie

:-) Však to nevadí, Maruško, i kdybys reagovala až zítra nebo vůbec, vím, že vše bereš na vědomí a potěšená jistě jsi :-))) Přeji vydatný spánek, který dodá sílu do následujících dní ;-) ♥

10.05.2020 21:37:26 | Majda

;-)**

10.05.2020 21:48:56 | jenommarie

...jsem muž, ale i tak ti rozumím....;-)...hlavně se nechtějte podobat mužům...

07.05.2020 17:28:12 | Marten

Porozumění ze strany mužů je velmi důležité a podstatné :-)) Takže opravdu vřele děkuji!! :-)

10.05.2020 15:22:35 | Majda

....líbí se mi,jak si to vyjádřila....v jednoduchosti je krása a my
si to kolikrát tak zbytečně komplikujeme,až nevíme,jak z toho ven..../a to "mluvím" i na sebe/.....a pak stačí jeden jediný moment...postřeh....setkání....akce....a my aspoň trošku prozřeme....a
nenecháme se,to když se nám někdo snaží něco namluvit....
P.S.Tuhle "terapii"bych taky potřebovala,pač s focením sebe sama jsem
vždy měla a mám problém......a mimochodem,když jsem mrkla na Tvou profilovku,tak jsi opravdu kočka......Ji./úsměv/

07.05.2020 14:54:31 | jitoush

Jitko milá :-) Tvá slova mi lechtají ego :-D Děkuji...no, na to, že fotka je asi deset let stará..., tak jo, kočka na ní jsem :-D (pozn. možná by bylo záhodno mít na profilu aktuálnější, ale mám k ní citový vztah a sem se mi nějak hodila :-))
Jinak jsi to také pěkně a trefně vyjádřila! No, nebudu zastírat, že mi ten pocit Výjimečnosti vydržel asi jen dva týdny :-D A pak jsem se opět začala trochu potácet v těch "starých kolejích", ale tu zkušenost mi nikdo nevezme a k foto důkazům se můžu vždy vrátit a nechat se jimi zase nakopnout ;-D
Každá z nás bych přála, aby si tím focením prošla - opravdu to má co do sebe :-)
(omlouvám se za délku komentáááře!!!)

10.05.2020 15:20:34 | Majda

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí