Tma

Tma

Anotace: ...ano, tma...

     Nic… Prázdnota mé mysli je nekonečná… Na druhou stranu je v ní, díky tomu, hodně místa. Otázka je, čím ji zaplním? Nevím… Stále nevím a opravdu se snažím něco vědět, ale nevím nic… Je to zvláštní pocit – mít v hlavě totálně prázdno… Podívám se na nebe a vidím hvězdy – jsou krásné. Skoro se jich mohu dotknout… A mám tušení, že se za chvilku něco stane. Co to bude? Také nevím, usmál jsem se, ale prý to bude fajn. Tak čekám… Pořád se nic neděje, i když to není úplná pravda. Co chvíli na nebi proletí nějaká kometa, spadne hvězda a to i doopravdy a ještě se k tomu ve vesmíru blýská… Jsou to zvláštní úkazy a pěkné na pohled. Najednou zavane slabý větřík, po chvíli znovu a za další chvilinku zase, ale jinak se nic neděje. Stojím a čekám… Všude je klid… Když tu ucítím na rameni mírný tlak… Jakoby mi někdo na něj položil ruku. Instinktivně se otáčím, ale nikoho nevidím… Asi se mi to jen zdálo… Ale ne, nezdálo, protože to cítím znovu… Tentokrát dělám, že nic – i když jsem uvnitř velmi neklidný… Ovšem, dlouho to nevydržím. Připravím své svaly a najednou se prudce otáčím a vzápětí ustrnuji v němém úžasu… Vidím před sebou siluetu postavy – ženy. Jemně světélkuje a vznáší se kousek od země. „Jsi duch?“ pravím opatrně a očekávám odpověď, ale dostalo se mi něčeho jiného – bytost se zasmála a zmizela… Jen tak… „To se nedělá takhle mizet!“ zvolám do noci… Točím se dokola, až se mi z toho začne motat hlava, ale nikde ji nevidím… Najednou se hlasitě zasmála. Otáčím se za zvukem, raději proti směru předchozího pohybu – nechci se ztrapnit pádem… Je tam - vznášející se a smějící od ucha k uchu… „Směješ se krásně, ale teď vážně, kdo jsi?“ Na to se začala ke mně přibližovat. Hrdinně stojím, protože jsem chlap a hned tak něčeho se nepolekám, že… Je čím dál blíž… Už je až možná moc blízko… Ne možná, už JE MOC MOC MOC blízko a mé tělo se stává jedním velkým klepadlem… Předstírám, že se vůbec nebojím a to ani teď, když se na mně dívá přibližně z deseti centimetrů… Najednou zmizela a hned na to se u mého ucha ozvalo: „BAF!“ a víc nevím - omdlel jsem…

     Po chvilce pomalu nabývám vědomí a otevírám oči… Co se stalo? „Co myslíš, že se stalo?! Trošičku jsem tě poškádlila!“ zasmála se a dodala něco, co mi pomohlo se velmi rychle zmátořit: „Ty a chlap?!“ Prudce jsem se postavil: „Lekání je podle tebe normální??!“ rozzlobil jsem se. „Jo,“ odpověděla s naprostým klidem. „Ráda lidi škádlím – jsou při tom velmi roztomilí,“ a opět se krásně usmála. Můj vztek rychle vyšuměl, protože jsem si uvědomil, že bych na jejím místě dělal to samé. Dokonce jsem se i pousmál… Přiletěla ke mně blíž a pak zvážněla: „Musím ti říct, proč jsem tady. A vím, že se ti to nebude líbit,“ Znervózněl jsem… A skoro jsem ani nechtěl, aby pokračovala… „Chápu, čtu ti myšlenky, ale opravdu není zbytí… Jsem tady totiž - pro tebe… Říkají mi – Smrt.“


Autor Ondra, 28.01.2023
Přečteno 210x
Tipy 17
Poslední tipující: LauraX, Emily Říhová, Bufik, Alala, Stanislav32, Fialový metal, Frr, Helen Mum, Tvbm, annanymsová, ...
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Bravurně napsané, ale na tu s kosou je ještě mooooře času, ať si tam ještě mnoho let pobude. Raději na Tebe udělám BAF já, ju? :-)

12.02.2024 21:24:09 | CULIKATÁ

Ooo - děkuji Ti moc, Culíčko milá :-) Velice si vážím, že sis tuto malou povídku přečetla a ano - raději na mě bafej Ty :-D To je/bude nekonečněkrát milejší :-)

12.02.2024 21:29:19 | Ondra

Smrt, možná i s tváří anděla,
děsí nás...  a proč by neměla?
Vždyť nikdo z nás nemá tušení,
zda něco přijde s koncem zdejších dní...

Silné téma, Ondro... opatruj se

12.03.2023 21:06:23 | Emily Říhová

Moc Ti děkuji, milá Emily a měj se kouzelně :)

Smrt - velmi silné téma je,
pro někoho hrůza, pro jiného naděje...
Opatruji se, jak jen mohu,
až jednou promluvím i k Bohu,
potom, co Smrt do ouška mi pošeptá,
"Jsi můj! --- Smysl života"...
.

12.03.2023 21:52:15 | Ondra

Kdysi mi jeden pán, co má onu zkušenost s dotekem smrti, že se jí bát nemusím a já vlastně nemám důvod mu nevěřit ;)
Každý jednou bude "ten vyvolený" a tak to prostě je a nikdo na tom nic nezmění...

12.03.2023 22:22:09 | Emily Říhová

Ano, plně souhlasím, Emily :) Když jsem tu Tmu dopsal, tak jsem vyděšen byl, ale to tím, že jsem si uvědomil, že jsem si napsal svou Smrt... Ale faktem po jednom snu, ve kterém jsem zemřel - byl to nádherný uklidňující a osvobozující pocit, je, že se smrti nebojím, ALE nesmí přijít dřív, než co něco vyřídím - pak už ji sám půjdu v ústrety... Každopádně přesně jak píšeš - všechny nás to jednou čeká :) Jsem zvědavý, jestli něco po smrti je, či je to jen, zkrátka, konec...

Ale je vlastně velice dobře, že nevíme, co bude :)
Měj se kouzelně, milá Em :)

12.03.2023 22:34:02 | Ondra

Je dobře, že nevíme co bude a to jestli se bojíme, nebo nebojíme na tom konci stejně nic nezmění ;)
Krásný večer a dobrou noc

12.03.2023 22:49:53 | Emily Říhová

Absolutně souhlasím, milá Em :)
Krásnou dobrou noc :)

12.03.2023 22:51:09 | Ondra

Velmi silné!
Takové pohrávání se životem před koncem - děsivé, ale i přijatelné.
Hodně to na mne zapůsobilo.
Stále mne mrazí...
Hodně štěstí při dalším psaní - těším se!

29.01.2023 02:40:55 | Alala

Moc moc děkuji, Alalo, také se těším :) Přeji Ti krásný den :)

29.01.2023 10:09:13 | Ondra

Ať se Ti daří Ondro.
Hezké čtení.

28.01.2023 18:04:39 | Fialový metal

Děkuji velice a nápodobně a děkuji velice :)

28.01.2023 18:14:16 | Ondra

Uff! To jsem vážně nečekala, takový závěr... ale když o tom přemýšlím, kdyby se Smrt tímto způsobem zjevila i ve skutečnosti, až jednou nastane čas, nemuselo by to být špatné... :-)

28.01.2023 17:06:10 | Helen Mum

Milá Helen, jsme dva - také jsem takový závěr neočekával, ale prsty jakoby samy "bušily" do stroje (elektrického) a takto to zakončily... Absolutně s Vámi souhlasím - vůbec by to nebylo špatné ;) Přeji krásný den a velice děkuji :)

28.01.2023 18:12:41 | Ondra

Milá Aničko, velice děkuji za krásná slova :) Přeji Vám nádherný den ;)

28.01.2023 12:40:09 | Ondra

Super, moc se mi to líbilo. Tenhle otevřený styl, kde není všechno vysvětleno a zodpovězeno se mi strašně líbí. Otevírá to před člověkem obrovský prostor, kam se může rozletět. Díky moc :)

28.01.2023 12:17:57 | annanymsová

Silné až mrazí.ale dobře popsané.

28.01.2023 11:44:17 | mkinka

Moc děkuji za krásný komentář :) Tyto emoce jsem měl po napsání též, neboť jsem do posledního slova netušil, že to tak dopadne - zvláštní... U žádných jiných příběhů se mi to nestalo... Přeji Vám krásný den, mkinko :)

28.01.2023 12:22:55 | Ondra

I já děkuji a přeji krásný den.

28.01.2023 12:29:20 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí