Zabíjačka

Zabíjačka

Anotace: Tak to někdy je...

Babička si zlomila nohu. V krčku. Uklouzla na omrzlém chodníku a svalila se. Než ji odvezla záchranka, stačila nám říct, ať nakrmíme prase a slepice. Samozřejmě úkol padl na mne. A tak jsem večer namíchala brambory se šrotem a teplou vodou a nesla do chlívku. S obavami jsem otevřela dvířka a koukám – prase sedí na zemi a nemůže vstát. Volám tedy babičce. A babička povídá: „ Zítra jdu na operaci. Nedá se nic dělat, musíte zařídit zabíjačku.“
No – to se lehce řekne. Měsíc před vánoci, hlavní kápo byla vždy ona a teď je to na nás. Řezníka jsme nesehnali, všichni byli zadaní. Až kolega v práci mi poradil jednoho. Třicet pět kilometrů daleko. Volám mu – a on že jo, ať pro něj přijedeme.
Připravili jsme tedy vše, co jsme si mysleli, že je potřeba, sezvali celou rodinu na ovar, a nastal ten den. Řezníka jsme dovezli, prase tak za hodinku viselo, poté jsme se odstěhovali z venku do kuchyně, dali vařit ovar, zašpejlovali jitrnice…vše se zdálo v pořádku. Ale už od začátku mi vadilo, že řezník do sebe klopí panák za panákem, a ještě si o ně říká.
Jak to vždy bývá, vykládaly se historky - většinou nepublikovatelné – no a když ovárek zavoněl kuchyní, pěkně jsme i pochutnali.
Řezník stále klopil.
Obrali jsme kosti, vybrali maso do jitrnic, řezník nasekal nadrobno, shrnul do vaničky na zamíchání, dodali jsme namočenou buchtu, všechno koření… řezník začal míchat, škytnul,a jak od rána klopil kořalky, vyzvracel se přímo do vaničky s masem na jitrnice. Málem jsem začala řvát!
Jitrnice v čudu… měla jsem takový vztek! Pán se styděl…rudý a fialový, omlouval se.
Dál vše probíhalo v pohodě, nevzal již ani kapku…
První otázka když jsme navštívili bavičku v nemocnici, zněla:“ Nesete mi jitrnici?“ Měla jsem co dělat, uklidnit vzdouvající se vlny v žaludku…
Autor Anděl, 08.12.2017
Přečteno 485x
Tipy 14
Poslední tipující: Papagena, Iva Husárková, Amonasr, Philogyny1, Jort, Frr, Dreamy
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Poněkud drsné... :-)) Připomněla jsi mi tátu, který také chodil k lidem zabíjet a pokaždé ho tam nalili tak (nejspíš se tomu nijak nebránil), že někdy sotva došel domů... Něco podobného ho ale myslím níkdy nepotkalo - naopak byl velice žádáný a uměl... Horší to pak s ním bylo doma, ale to už by byl jiný příběh... ;-)

10.12.2017 00:34:13 | Amonasr

Musím smeknout před řezníkem, který umí. Já bych to nezvládla. Jednou nám uteklo prase, škrkalo si to ulicí z kopce, povalilo mně, prokouslo mi botu, a když to přicházející řezník viděl, zabil ho na ulici. tenkrát si pamatuju, že se mi tak klepaly ruce, když jsem míchala krev, byly jako ruční mixér:)

10.12.2017 12:25:29 | Anděl

No, já se nepotatil, takže jsem ani jednou nebyl u toho (snad až na jednu krátkou výjimku), když zabíjel. Mám ale respekt ke každému, kdo se k tomu někdy alespoň přichomýtl... :-))

11.12.2017 19:16:45 | Amonasr

...já to znám, tisíce scénářů, bodovala jsem obvykle s cukrovím, chlapi rádi sladké... :)

09.12.2017 08:59:18 | Philogyny1

:) já jsem zase bodovala se skvěle rozmíchanou krví - to mně bavilo míchat jen tak rukou, a pak špejlováním jitrnic...ovšem když bylo co špejlovat:):):)

09.12.2017 13:13:11 | Anděl

...není nad vánoční zabíjení...:)

09.12.2017 07:29:56 | Jort

Pohádkový Jorte, vidím, že jsi znalý vánočního zabíjení. A máš pravdu..shledávám v tom cosi morbidního...

09.12.2017 13:07:09 | Anděl

cynizmus naših životů...:-D :-) ST*

08.12.2017 18:41:25 | Frr

No...já si loni do krup umlela celý článek levého prostředníčku. Zůstal jen na na kousku kůže a díky šikovné paní doktorce je tam,kde má být...paradox...ty naše jitrnice se sníst daly a jaké byly...:-)

08.12.2017 18:36:37 | Dreamy

Koukám, jsou to ale řádně ostré zážitky u těch zabíjaček:):):)

08.12.2017 18:54:10 | Anděl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí