Okno v síti

Okno v síti

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=CGTULCm9o4o/... https:/www.youtube.com/watch?v=uzurqBnALkw

 

Kamarád na Facebooku před nedávnem ve stories sdílel svoje kresby. Pamatuju si, jak jsem se s ním poznala. Oba jsme byli v šesté třídě a dali jsme se dohromady na volitelný výtvarce, kde jsme spolu jednou začali kreslit sněhuláka. Když moji třídu o dva roky později rozdělili, často jsem u něj jen tak seděla s hlavou na lavici a pozorovala ho, jak kreslí. 

K mužům jako seš ty mě to táhlo už dávno. Dřív, než si sama uvědomuju. 

Na gymplu jsem měla spolužáka, byl s námi jenom jedno pololetí, potom odešel na konzervatoř. Loni na konci roku nám přišel zahrát, na zádech pouzdro s akordeonem, s úsměvem, který mění sebedospělější muže v malý kluky.  
Hrál jak svoje věci, tak věci přejaté. Když hrál několik skladeb z Amelie, vybavila se mi z filmu jedna scénka. Je až skoro na konci, potom, co se Nino objeví u Ameliiných dveří, zatímco ona poslouchá nahrávku od Skleněného muže. 
Ta scénka, kdy spolu leží v posteli a ona ho hladí po vlasech. Jedna z mých oblíbených. 
 
Když jsem se dívala na ty kresby, došlo mi, jak jsme všichni dospěli. Kresby už se v ničem nepodobaly těm malůvkám patnáctiletýho kluka, portréty slavných osobností a obrázky smyšlených postav nahradily ženy s minimem oblečení. Já momentálně dala do oběhu něco, co nezapadá do šablon toho, co tvoří křehký skoro-dvacetiletý holky. Už nejsme děti a zároveň mi přijde, že na dospělost pořád nejsme připravení. 
Minimálně já ne. 
 
Nedávno jsem o tobě zase psala. Člověk se totiž vždycky vrátí tam, kde je mu příjemně. Celý je to o tobě. Plus je tam použitá slovní hříčka z románu od P. Strašně se mi líbila, naprosto mě dostala. 
Protože mi tě připomněla. 
Protože máš taky rád Edgara Allana Poea. 
Protože...
 
Nedávno na mojí poličce s knihami lezl pavouk. Pořád nejsem schopná pavouky odhánět, tak jsem ho nejistě pozorovala. Je to speciální polička, kde mám jenom knížky, propisky a veškerý propriety mýho literárního života. 
Všechny bych je vrátila, knížky střelila v antikvariátech a mapy vnutila dobrodruhům... Jenom aby ses vrátil. 
Pavouk postupně přešel celou poličku, aby zalezl do hrníčku s motivem Londýna, který tam mám taky. Vyhrála jsem ho tenkrát se spolužačkami v soutěži, kterou pro nás připravila naše průvodkyně, když jsme byli na školním zájezdu v Británii. Když jsi byl, pila jsem z něj často. Už dlouho jsem do něj nic nenalila, naposled jsem z něj pila, když jsem tušila, že u mě už nikdy nebudeš. 
Měla jsem pravdu. 
A přitom bych tak strašně ráda tu pravdu neměla. 
 
Když mi došlo to o dospělosti, došlo mi taky, jak už se ta smyčka kolem maturity a přijímaček hrozně rychle utahuje. A jak strašně si přeju, zase čekat do dvou do rána, až se vrátíš z práce. Jak hrozně moc si pořád, i po tom všem, přeju, abych se zase k tobě mohla schovat. Do našeho mikrosvěta. 
Do. 
Našeho. 
Mikrosvěta. 
 
Autor Elisa K., 31.03.2018
Přečteno 526x
Tipy 15
Poslední tipující: Sýkorka07, Danger, jitoush, bogen, Kett, Philogyny1
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ten Tvůj svět je mi blízký,díky že jsem se mohl v něm projít.

11.04.2018 21:04:10 | Danger

Já děkuju. Moc.

11.04.2018 21:05:26 | Elisa K.

vnutit mapy dobrodruhům.... ! ...

01.04.2018 10:54:12 | maryshka008

I pavučina je mikosvět...přiznám se, já a kluci ty pavouky i přikrmujeme.
Abychom je mohli pozorovat. Protože, příroda se rovná člověk, někdy...

31.03.2018 21:45:31 | Philogyny1

Já jsem neléčený arachnofobik, takže pavouci ne...

31.03.2018 21:49:35 | Elisa K.

Já jednoho znám...tak proto...je to na vědecké pojednání.
Ale jinak jsou mi odporné mouchy. Masařky. Toť asi vše...

31.03.2018 22:11:57 | Philogyny1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí