vydechni a zadrž

vydechni a zadrž

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=8HfCV4IFtUg

Za poslední dny jsem tolikrát viděla západ slunce nad roztříštěnými konturami nemocnice, že jsem skoro zapomněla, kde vlastně žiju.

 

Když jsem pak uslyšela ten hlas v telefonu, téměř se mi zastavilo srdce. Po těch hodinách a hodinách depersonalizace a zahlcení ostatními životy, to bylo jako rána mezi oči. Bylo mi jedno, kdo je to, a jaký vlastně je. Potřebovala jsem ho vidět.

 

Měl oči dravce a nadřazenost zabudovanou kdesi hluboko ve své podstatě. Věděla jsem už od začátku, že to je zlý, ale když promluvil, nedokázala jsem se ani pohnout.

 

Všechno se to vrátilo. Před očima mi najednou proběhly celý ty čtyři roky. A když vyslovil mý jméno, bolestí jsem ani nepolkla.

 

Nakonec jsem se otočila zády, tak, abych mu neviděla do tváře a v duchu si opakovala všechno. Že nenávidím tu naivitu, sebe, že je to naposled a že takhle to nemělo bejt.

 

Bejt.

 

Zakázaný slovo, který řekl společně s dalšíma třema v jedný jediný větě. Věděl co dělat. Úplně přesně do puntíku.

 

Mám takovej pocit. Mrazivej. Jako by na celým světě už nebylo vůbec nic.

 

Utekla jsem mu. Uprostřed noci. A šla si sednou do kanclu, kde se pár měsíců předtím zabil můj kolega. Je tam ticho. Jiný, než kdekoli jinde.

 

Nebyl jsi to ty. I když měl skoro všechno. Nikdy to nebudeš ty. Proto ten pocit.

 

Vlastně jsou ty mříže i symbolický. Dál jsem nikdy nedosáhla. Vždycky přede mnou byly. Ať mi bylo osm nebo dvacet šest.

 

Ale když jsi se mnou byl, chvilku jsem je neviděla.

 

Říkal jsi, ať hlavně žiju. Ale čím víc se o to snažím, tím víc mi chybíš.

 

Tak strašně moc mi chybíš. Každou vteřinu každýho dne.

 

A nikdo to nedokáže zaplnit.

 

Už nikdy.

 

 

 

Autor odnikud, 18.05.2018
Přečteno 453x
Tipy 17
Poslední tipující: Jort, Amonasr, Anděl, Frr, Philogyny1, bogen, Avola
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nehledej. zaplnění. Nehledej. nech plynout čas....všímej si maličkostí...přírody...jdi do lesa. sedni si pod strom a koukej do koruny...tam je začátek...

19.05.2018 14:28:50 | Anděl

Mě nikdy nepřestane fascinovat tahleta literová "vševědoucnost". Použila bych svoji oblíbenou hlášku "A jak on může vědět, že strana a vede zrovna takhle?" Ale asi by to nikdo nepochopil. Tak jen napíšu, že není moc možné radit druhému člověku, když ani nevím, o čem vlastně píše. A to nemyslím nijak zle nebo podrážděně, jen je to takový nešvar, co se tu, nejen u mě, často objevuje. Já bych třeba konkrétně z tohohle textu nebyla schopná nikdy odhalit, o čem vlastně je. Radit v osobních věcech můžu až když toho člověka trochu znám nebo aspoň vím, čím prochází. No, asi tak, jinak přeju hezký den a neber si to osobně, není to tak míněno :)

20.05.2018 10:30:29 | odnikud

nene...neberu to osobně.....pouze ve mně ten text vyvolal touhu pomoci..toť vše. pokud jsem se nějak dotkla - omlouvám se, rčitě to nebylo vědomně...

20.05.2018 11:39:20 | Anděl

Pomoci...no tak trochu jsem takovou reakci čekala. Hele, dám příklad, budu péct bábovku a ty řekneš, že mi chceš pomoct, ale nebudeš vědět, že je to bábovka, tak mi tam nasypeš majoránku a sůl, protože třeba do sekaný by se hodila. Pokud chce člověk někomu opravdu pomoct, musí se orientovat v tom, co se děje...jinak to beru jen jako takovou pózu a snahu vypadat nějak před ostatníma. Toť vše. Takhle nějak vnímám ty rady pod mými texty. Aniž bych se tím kohokoli chtěla dotknout. Ale jsem tu už dlouho a vím, jak to tu chodí :)

20.05.2018 14:57:11 | odnikud

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí