hovor I

hovor I

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=PIhIc_ehSdU

Po dlouhý době jsme se viděli. Dívali jsme se na sebe přes stůl, dva talíře s oběděm, a bílé vlny kolem nás proplouvaly a pohlcovaly všechen okolní zvuk.

 

Chvilku jsem měla strašnou chuť vyprávět mu o všem. O celém to čase, co jsem strávila, o tom, o čem nemůžu vyprávět nikomu jinýmu, protože on je jedinej, komu jsem to kdy řekla. Část celého příběhu.

 

Ale nešlo to. Už to nebylo jako dřív.

 

Díval se na mě očima zvířete zahnaného do úzkých. Očima smutku a beznaděje.

 

Zase jsem v žaludku na chvíli pocítila tu známou tíhu. Tíhu viny. Nevím proč, ale najednou mě napadlo, že za to snad můžu já. Že tak působím. Přenáším neštěstí. Bolest. Smrt.

 

Měla jsem strašnou chuť dotknout se. Být obejmuta. Tak pevně, jak to jen jde. Tak pevně, jak to uměl jen on. Tak aby v tom nebyla ani kapka erotiky. Jen bezpečí. Pocit, že mi ještě někdo zbyl.

 

Netoužím po intimitě. Ani slovech. Jen po úkrytu, místu, kde si odpočinu a nasbírám síly na další...co? Čekání. Naději. Nevím.

 

H. už tu pro mě není. Nepustí mě k sobě. A je nedokážu pustit jeho. Vím, co by chtěl a to mu nedokážu dát.

 

Nedokážu už to dát nikomu.

 

Jsem tak moc ztracená v tom prázdném světě. A když zmizelo i poslední útočiště, o kterém jsem tajně doufala, že tu bude tak nějak vždycky, nevím, kam dál.

 

Sedíš mi na hrudi, cítím tě při každém úderu srdce, při každém nádechu.

 

Nevěřila bych, že jde být tak dlouho nešťastný. Permanentně nešťastný. Každou vteřinu, minutu, každý den.

 

Nikdy na to tak úplně nezapomenu. Při práci, večer v posteli, ani když na chvíli usnu.

 

Nerozumím proč. A jak. Jak jsi-

 

Nevím, jestli jsem špatný člověk. Ale možná jsem prostě jen taková, jaká jsem musela být.

 

Možná, že si ty nejhorší činy žádají největší lítost. A odpuštění.

 

Odpuštění.

 

 

Autor odnikud, 23.06.2018
Přečteno 521x
Tipy 13
Poslední tipující: Jort, Philogyny1, Malá mořská víla, Frr, jitoush, zdenka, Iva Husárková, Amonasr
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Neřekl bych, že text je jen čistá fabulace. Ale ani čistá zpověď. Nicméně zcela jistě je v psychologické lince půlstránkového textu dvojitý zásek a být to v knize, zatlačím jí zpátky do regálu zapomnění.
Je očividné, že "ten za stolem", má navrch v návazném ději. Což je potvrzeno jakýmsi nutkáním autora mu cosi dovysvětlovat, ač nevyzván. Pak je ale nesmyslný popis "Díval se na mě očima zvířete zahnaného do úzkých". Navíc tuhle formulaci vůbec použít je riskantní. Málokdo si vůbec umí představit, co dokáže zvíře...
O druhé psychologické okolnosti pomlčím, nejsem rádce. A není mým úmyslem zašlapat autora ještě více do rašeliniště beznaděje. Už takhle toho má dost.

26.06.2018 16:02:57 | Lesan

Obávávm se, Lesane, že jsi ten text vůbec nepochopil. Už dřív jsem si všimla z tvých komentářů, že hodnotíš texty tak nějak technicky a nejsi schopen moc nějakého hlubšího náhledu pod povrch toho, co je psané v první linii. Což je v pořádku a není to žádná urážka. Každej jsme nějakej, já zas třeba neumím opravit auto. A nemám ti nijak za zlé to, co jsi mi napsal. Nicméně tenhle text a pár dalších v podobném duchu, které tu mám, je poměrně složitá kompozice o několika dějových liniích a s různými zástupnými symboly, takže chápat ho je pro vnějšího pozorovatele obtížné, někdy dokonce i pro mě samotnou. Natož pak pro takového techničtějšího člověka, jako jsi ty. O pravdivosti tě nějak nemám potřebu přesvědčovat, od toho tu ten text ani není :)

26.06.2018 17:37:44 | odnikud

Někdy mi přijdeš, jako bys psala o něčem, co máme společné. Jako moje terapie. Ráda četla.

25.06.2018 08:55:25 | Philogyny1

čím dál tím víc zjišťuju, že člověk se může najít sem tam v životech jiných...i když jsou třeba úplně o něčem jiném..je to zvláštní pocit někdy. Díky za zpětnou vazbu :)

25.06.2018 20:01:38 | odnikud

Ano souhlasím s Jitkou...vše je v mysli, která nám spouští biochemii...změň obrazy v mysli, změníš svůj svět...( vím že jsi se to musela učit a já drzá tě nevyžádaně poučuju, z lásky:)

24.06.2018 21:21:54 | Malá mořská víla

Já se poučit ráda nechám, od kohokoli...jen je těžký si z toho pak něco vzít k tý konkrétní situaci...ale snažím se..fakt :)

25.06.2018 20:02:39 | odnikud

Mě to učení o mozku, myšlení, duši, propojenosti fascinuje...tak proto :)

25.06.2018 21:07:59 | Malá mořská víla

...sám sobě......Ji.

24.06.2018 12:41:27 | jitoush

já doufám, že spíš ven...člověk nikdy neví, kam ty vlny až dosáhnou...a já už mám jen to doufání...tak doufám :)

25.06.2018 20:03:35 | odnikud

Samo zlo si žádá být trestáno, když k němu budeš milosrdná, zanikne.

24.06.2018 07:53:27 | Slav Milo

věc pohledu, není zlo jako zlo a nic není černobílý :)

25.06.2018 20:04:21 | odnikud

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí