hovor II

hovor II

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=7AoJwMImQZE

Nemůžu spát. Mám to teď zase nějaký celý přehozený. Noci se strašně vlečou a dny ubíhaj tak rychle, že je nestačím počítat.

 

Je to zvláštní. Do očí mi svítí ten stejnej měsíc jako před rokem, před dvěma lety. I tehdy byl takovej. Jen nás bylo víc.

 

Cítím takovej divnej tlak. Uvnitř. Je hrozně těžký s tím bojovat. Vím, co to je, co bych s tím měla dělat. Ale nefunguje to.

 

Stýská se mi. A žádná slova, věty, ani knihy to nikdy nepopíšou.

 

Každej den, znovu a znovu, přehodnocuju pouta s touhle realitou. Hledám malou skulinku, místo, kudy by se dalo uniknout. Člověk ale nakonec nikdy nemá až tak svobodnou vůli.

 

Už když jsem se narodila, připoutalo mě to. K lidem, místům. A nikdo se neptal, jestli chci.

 

Vlastně se nikdo nikdy neptal. Ani ty.

 

Někdy si přijdu jako postava z knížky, která čeká jen na to, co jí kdo napíše a určí. Nemám nad sebou skoro žádnou moc. A pokaždé se tak nějak předpokládá, že to nakonec nějak zvládnu. Proč by to mělo být jinak. Vždycky jsem to přece zvládla.

 

Ake jak dlouho se reálně dá žít bez smyslu?

 

Ode dne ke dni. Ode zdi ke zdi.

 

Nevím už, jak to napsat líp.

 

A možná je to celý blbost. A opravdu už není vůbec nic. A celý je to zbytečný.

 

Nevím.

 

Autor odnikud, 26.06.2018
Přečteno 448x
Tipy 8
Poslední tipující: Pamína, Amonasr, Iva Husárková, Jort
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Má milá, ráda bych napsala, že vím... ale nevím, vím jen to, co zažívám já, já neschopná postupovat podle osvědčených plánů, udělám krok, možná dva - a jdu jinudy, přitom nepomáhá ani mapa, ani bloudění. Má to tak být? Odpovím Tvým - nevím...
Objímám Tě a věřím, že jednou tu skulinku najdeš, nebo ona najde Tebe.

02.07.2018 22:02:30 | Pamína

Děkuju Pam, jsem teď jak na trní, tvoje slova potěšila :)

03.07.2018 21:06:55 | odnikud

To je právě to úžasné, že člověk má svobodnou vůli!
Nic není blbost a nic není zbytečné, pokud v dané palici je nápad. A nezbytná touha za ním jít, někdy i v pozici "nosiče vody". Ze zatuchlých bagančat se totiž dá elegantně vyzout. "Nevím už, jak to napsat líp", autor to napsal už za mne. Tak gratuluji.

26.06.2018 16:22:50 | Lesan

No jo, ale tohle je o tom, že svobodnou vůli nemá :) Z rozličných důvodů.

26.06.2018 17:42:39 | odnikud

Svobodnou vůli nemá jen otrok v řetězech na galéře, nebo ten, kdo si ty řetězy připne na krk dobrovolně.
Svobodný ostrov si mohu vytvořit, tady, tam, kdekoliv. O tom je svoboda konání.
Kecy že to nejde jsou zbytečný.

27.06.2018 20:48:54 | Lesan

Myslím, že si nerozumíme. Možná každej mluvíme i trochu o něčem jiným. Já osobně se nikdy v některých věcech úplně svobodně rozhodnout nemůžu, pokud se zároveň nerozhodnu být sobec. A kecy to nejsou.

28.06.2018 17:51:36 | odnikud

...dělej si jen to, co chceš, nikdo ti nemůže bránit...možná jen zřízenci pana Chocholouška...;-))jen legrace...sám si sním...

26.06.2018 15:38:07 | bogen

Nikdy nemůžeš dělat úplně to, co chceš. To bys musel bydlet na pustým ostrově, odříznutej od všech. Jinak budeš vždycky nějaká pouta mít :)

26.06.2018 17:46:32 | odnikud

...jo, můj dětskej hrdina byl Robinson Crusoe...;-))

27.06.2018 22:24:43 | bogen

to mi k tobě docela sedí :)

28.06.2018 17:49:59 | odnikud

...tak teď nevím, jestli je to se mnou dobrý nebo špatný...se takhle veřejně mentálně prozrazovat...;-))

28.06.2018 19:20:32 | bogen

Myslím, že se nijak neprozrazuješ. Leda to, že máš rád dobrodružný knížky :)

29.06.2018 22:39:30 | odnikud

...když o něčem moc přemýšlím, tak to má tendenci mě zavalit...

26.06.2018 01:51:43 | Jort

Mám podobný pocit poslední dobou. A to i když nepřemýšlím :)

26.06.2018 17:47:00 | odnikud

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí