čekání

čekání

Anotace: všem ztraceným a nenalezeným https://www.youtube.com/watch?v=z40AsHrVJEo

Zdál se mi zvláštní sen. Cizímu muži jsem v něm probodla hrudník tak, že se částečně odhalilo jeho bijící srdce. Oba dva jsme pak sledovali, jak se v otevřené kůži tiše zmítá.

 

Nebyla tam krev ani křik, ani jiné věci, které se v takových situacích běžně dějí. Jen obrovská lítost a fascinace tím, co je lidské tělo ještě schopné snést.

 

Když ho pak nakládali na nosítka, stále při vědomí a prakticky netknutého, cítila jsem, že musím něco udělat, něco, co by prořízlo tu samotu, ve které se za chvilku oba ocitneme.

 

V ruce stále ještě nůž, kterým jsem bodla, přistoupila jsem k němu, prsty mu prohrábla vlasy, dlouhé, špinavě blond a na dotek vlhké, zmáčené drobnými kapičkami potu, a řekla mu, ať se mi ještě ozve.

 

Ať se mi ozve.

 

S nožem, který projel masem jako by nic, jsem si nepřála ani tak to, aby přežil, ale aby se ještě ozval. Abych ho ještě někdy viděla. Mohla se s ním setkat.

 

Probudila jsem se s jeho posledním pohledem před očima. Tím pohledem, který mi věnoval, než za ním zaklaply dveře výtahu kterým ho převáželi někam, kam můj sen nesahal. Pohledem, který jsem znala, i když toho muže jsem viděla poprvé v životě.

 

Někdy si přijdu jako absurdní postavička absurdního románu. Jako by to, co se stalo v minulosti, byl život někoho jiného. Jako bych každý rok začínala žít jinak a za jinou osobu. A stále se mi to nedaří.

 

Šlapu vodu a jen tak tak držím hlavu nad hladinou. A občas, když se ponořím, přeju si tam už zůstat, nevyplavat už nikdy nahoru. Zalepit uši tichem, vydechnout poslední vzduch z plic a konečně zapomenout. Nezačínat už nikdy od znova.

 

Dnes mám celý den před očima to bíjící srdce a pohled, který mi ten muž nechal. Jediné dvě věci, co mi z něj zůstaly. Přistihla jsem se, že tak trochu věřím, že se ozve. Přece jsem mu to pošeptala. A vím, že mě slyšel.

 

Myslím, že je mezi námi víc, než jen dotek kovu a rozšklebená kůže. Nechtěla jsem ho zabít. Ne, chtěla jsem něco jiného. To zvláštní pouto, které už nikdy nikdo nepřetrhne. Chtěla jsem, aby nezapomněl.

 

Aby nezapomněl.

 

Nikdy.

 

 

Autor odnikud, 20.10.2018
Přečteno 432x
Tipy 18
Poslední tipující: zdenka, Frr, Amonasr, darksoul, jitoush, Jort, Malá mořská víla, Luky-33, Anděl
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tohle se Ti opravdu moc povedlo, skvělý závěr - nemá to chybu... :-)

22.10.2018 17:02:58 | Amonasr

...tak tohle je vynikající text...

21.10.2018 18:25:43 | Jort

Stále cítím to samé, rozřízout pouto samoty a strachu...co měl ten muž v očích Anno? Oddanost a lítost?...odpověď znáš, Tvá duše ji zná...jediné co je naším posláním a úkolem zde je být šťastni a nechat druhé být šťastnými :)...líbám Tě a vážím si Tvé duše, Drahóšku!

20.10.2018 22:27:41 | Malá mořská víla

Člověk stále něco chce. Touží po tom. A pak náhle když to má - neví co dál...**ST**

20.10.2018 15:48:33 | Anděl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí