někam

někam

Anotace: věnovaná https://www.youtube.com/watch?v=m7OE-EnkIcA

Některé děti nikdy nezapadnou do svých kolejí. Jako holčička přede mnou. Je jí patnáct, ale stejně mi vyložila na stůl dva odrbané plyšové medvědy. I když, asi by se ohradila, nejsou to medvědi, jsou to psi. A navíc mají jména. Jmenují se, tak, jak se ona vždycky chtěla jmenovat. Být někoho a pro někoho.

 

Klíží se mi oči nad McEwanem. V poslední době mám pocit, že se ve všech knihách vidím.

 

V poslední době mám pocit, že se svět kolem mě rozplývá.

 

Jak se to pozná?

 

Nevím, prostě to cítím, nejsem to já.

 

Upoutat se na plyšové medvědy, píchnout si, ležet nehybně na posteli vedle mrtvé matky. Prostě přežívat. Tak, jak to nejlíp umíme.

 

Lišit se vždycky bylo těžké. Nikdy nebudeme mít stejné startovní pozice. To se to mluví, když...To se to mluví.

 

Po stropě létá můra a naráží do starého světla. Na zdi je od ní stín velký jako letadlo. Holce s plyšákama by se to určitě líbilo. Možná by tomu letadlu dala i jméno. Všechno se musí jmenovat, když ona sama nemůže.

 

Měla bych jí příště pojmenovat, aby nemusela dál hledat. A tančit při tom mezi jedoucími auty.

 

Jsem Serena a ty Tony. To si myslím, když před svítáním prolétávám řádky.

 

Jsem naivní a důvěřivá. Mám spoustu jmen, ale jen jedno je opravdu moje.

 

Nepojmenovaná.

 

Jako děti, co nikdy nezapadly do svých kolejí.

 

Nedostaly šanci.

 

Autor odnikud, 08.11.2018
Přečteno 399x
Tipy 16
Poslední tipující: enigman, Amonasr, jitoush, Frr, Jort, ARTeFakty X. Múzy, Nikita44, Papagena
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

to se pozná...

10.11.2018 02:50:14 | enigman

Kdyby byla kategorie "Zpověď" literárním útvarem, bylo by tam přeplněno.
O paralelních světech, poškrábaných dětských duší, co vlečou tu tíhu dál životem. O tom, po čem na začátku žití snily a také o tom, kam byly silou okolí i vlastní nezkušenosti nacpány.
Nedá se niterním prožitkům udělit ani tip. Autor o to nestojí. A pak, by to byla i urážka duše, daného autora. Neboť chválit katastrofu je okraj zvrhlosti. Dá se to jen přejít. Rozpustit v čase. I když se prožitky nedají vytěsnit z hardisku v hlavě. Tlačítko delete není funkční.
"Některé děti nikdy nezapadnou do svých kolejí/Mám spoustu jmen, ale jen jedno je opravdu moje/Nedostaly šanci"
Závěru netřeba, reminiscence a identifikace kdo je kdo, je jen v rukou autora. Řešení je v textu.

09.11.2018 12:45:11 | Lesan

odešla "odnikut" a stojí před náma "Pojmenovaná"...tak gratuluju Ty prýštivko z mlh* ST* :-D*

09.11.2018 12:34:29 | Frr

Přijde mi, jako by ses najednou našla. Kousek sebe. Nedalas mu zatím jméno.
Tahle je jiná.
Ráda četla.

08.11.2018 18:57:51 | Philogyny

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí