2248

2248

Anotace: potřebným... https://www.youtube.com/watch?v=HUHC9tYz8ik

Už není tolik potřeba psát. Rovnám se. Jsem stacionárnější. Jsem ženou, víc, než kdy dřív.

 
I tak se mi každý den trochu zasteskne. Asi i trochu ze zvyku. Nejde překopat život za jeden jediný měsíc. 
 
A pak si zas říkám, jaký mám štěstí. A vím, že mám. Jen ty obavy, co potom vždycky přijdou. Kdyby nebyly. Kdyby.
 
Kdyby.
 
Kloužu po mužských očích. Teď i těch dětských. Vídávám tu horší část světa. A někdy, někdy, když se zapomenu, mám pocit, že to je tak normální. Že takhle to vždycky musí být. 
 
Sem tam se o ně bojím. O ty cizí děti, ztracené v prázdnu, které v sobě mají. Když večer naproti mě sedávají a povídají o tom, co přes den dělaly, vidím tu beznaděj. Ten výsměch, co časem přejde v zoufalství a rezignaci. Na všechno a všechny kolem nich.
 
Jsem zvyklá vidět v lidech smrt. A nedokázat s tím udělat vůbec nic. Ať chceme, či ne, stále je tu právo volby. I ve chvíli, kdy by být nemělo. Někdy si říkám, že tohle bych chtěla ukázat těm dětem. Ty konce.
 
Ale jim se to stát přece nemůže. To ne. Všechno máme pod kontrolou.
 
Už není potřeba psát. Jen někdy, když nevím, kam s pocitama. Za ta léta jsem se naučila je urovnat, sklidit do svých přihrádek, někdy i potlačit. 
 
Ale jsou některé věci, které ven musí. 
 
A jinak to zatím neumím.
 
Je stále potřeba psát.
 
Psát je potřeba.
Autor odnikud, 13.04.2019
Přečteno 342x
Tipy 18
Poslední tipující: Luky-33, Pamína, Amonasr, Dreamy, jitoush, Frr, Marten, básněnka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...
dávaš to




bravúrne


Once you' ve been there, you'll never go back...vravel Osho...obzri sa...

31.05.2019 20:41:33 | maryshka008

Pro někoho základní, životní, ale co když zmizí? Znamená to něco? Je to jen jako dočasně ztratit cit, nebo je to spíš nějaká forma duševní smrti?

22.05.2019 14:16:25 | Luky-33

Je potřeba psát a je potřeba číst! A sradostí jsem to udělala ...
Hodně Tě chápu, má milá ... mně pomůže o tom mluvit, o těch dětech které ...
Možná to bude chtít nějaký čas, abych to i napsala.

16.04.2019 19:50:48 | Pamína

Aničko, považuj to za svůj úděl-obohatíš i ty druhé..ST* :-D*

14.04.2019 12:48:45 | Frr

Není to zrovna příjemné čtení, cítit v podtextu tu syrovost a surovost žití. Těch stále ještě mladých, kterým nebyla dána láska a podmínky k seberealizaci.
Možné je sarkasticky uvažovat, kde by bylo lidské společenství. Bez velehor drog, bez moří alkoholu. A také ovšem bez hromad zbraní a smrtících strojů, které jak se ukazuje, jsou vlastně kontraproduktivní. Bez těchhle artefaktů by byl docela hudebně a textově profesionální videoklip zbytečný.
Cítím v tom textu určitou rezignaci autorky - lékařky. Snad proto, že napravuje jen důsledky a nemá šanci odstranit příčiny?

14.04.2019 10:02:12 | Lesan

I psaní je volba...

13.04.2019 23:35:00 | básněnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí