chill

chill

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=60ItHLz5WEA.....našim dětem a zejména K., jak jsem slíbila

Jsi malá a drzá. Předobraz budoucích prázdných dnů, proflákaných od rán, kdy budeš čekat u Alberta v šest na otvíračku, do nocí, ve kterých se budeš snažit dělat, že se cítíš bezpečně. Jsi malá a drzá a já si říkám, že přesně tenhle typ. Přesně tenhle typ, to je to, čeho jsme se báli. Před kterým jsme instinktivně couvali a v koutku duše tak trochu toužili být jako ony. Jako ty a tobě podobní. A teď, teď tu klinkáš nohama, otáčíš se na židli a s pokorným úšklebkem se omlouváš za vrzání. S výsměšnou pokorou, tou, kterou nikdo jinej líp neumí. Každý zvuk, který při pohybu vyluzuješ, ti ve skrytu duše dělá dobře. Je to vzdor, demonstrace převahy a ignorace. Chceš to dělat a tak to děláš, stejně jako celej život.

 
A co dál, ptám se. Je mi horko, až na omdlení, mám pocit, že to na mně musíš vidět. A co dál? Soustředím se na jeden bod, kdesi za tvou hlavou, zatímco ty si přejedeš jazykem po bradě a místo odpovědi znovu zkusíš škemrat o další cigaretu. Co kdyby to tentokrát vyšlo. A co dál, trvám na svém a sleduju hodiny na druhém konci místnosti, ručička téměř stojí, opírá se ti o temeno, jako spojení s vesmírem, anténka, kterou zachytáváš všechno to, co my, na druhé straně, zachytit nemůžeme.
 
Dál? Dál nic. Útěk, líp se schovat, tentokrát. To sis z toho tady vzala. Ještě jednou se otočit na židli, zavrzat, zašilhat po cigaretách pečlivě vyrovnaných nad jmény. Vzdávám se, nechávám tě vyhrát. Nechávám tě. Můžeš jít, dobrou noc a pošli další. 
 
Sestra navíjí další vlnu na jehlice, píšu modře na bílé papíry, slova se rozmazávají. Je mi horko a nemůžu dýchat.
 
Jsi malá a drzá. A my jsme tu od toho, abychom tě zbrzdili a hráli si na to, že se něco změní. Nezmění.
 
Hladce obrace. Znovu a znovu. Večer za večerem. 
 
A co dál?
 
Dál nic.
Autor odnikud, 21.05.2019
Přečteno 322x
Tipy 10
Poslední tipující: enigman, Amonasr, Luky-33, pendejo Noise, Iva Husárková, Marten
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

dál je pohyb...

10.06.2019 22:13:59 | enigman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí