O Princezně s chlupatým nosem

O Princezně s chlupatým nosem

Anotace: Někdy je krása velmi zkreslující a láska dokáže víc.Některé komplexy překryjí důležité věci, které bychom měli vidět lépe.Pro malé dětičky na dobrou noc.

Královští manželé s radostí očekávali narození prvního děťátka.Už předem musím říci, že to bylo velmi prapodivné království.Dbali zde totiž velmi na krásu.Pečovali o sebe jak mohli.Král s královnou, služky, služebníci, královská garda, a dokonce i zvířata musela být vyšlechtěná a upravená.Královna o miminku básnila jako o nejhezčím stvoření na světě a nedala na ně dopustit.Král svým přátelům horlivě popisoval, jak o miminko s láskou bude pečovat a všichni mu jeho nadšení záviděli.I nastal onen den, královna si nechala zavolat toho nejlepšího a nejkrásnějšího doktora a těšila se, až bude mít miminko v náručí.Zanedlouho se ozval silný a hlasitý pláč, kterým miminko oznamovalo, že je na světě.Doktor byl, ale trochu zaskočený.A co trochu velmi hodně.Holčička měla velmi chlupatý nos.Když holčičku spatřila královna, rozplakala se a když ji uviděl král, rozplakal se také.Doktor neudržel takovou strašnou novinu a za pár chvil to vědělo celé království a šířilo se to dál a dál.Manželé byli nešťastní.Měli však dcerušku rádi, i když měla chlupatý nos.Dali jí jméno Julie.Aby však Julie neměla ze své vady špatný pocit, rozhodli se pro zásadní řešení.Odstranili z království všechna zrcadla:Julinka rostla, měla krásné plavé vlasy, zelené oči a krásnou postavu, jen ten nos kazil úplně všechno.Když bylo Julii osmnáct let, byl čas, aby si provdala za nějakého kralevice, či mocného pána.Ale kdo by chtěl tak zvláštní princeznu s odpudivým nosem?I tak začali rozhlašovat do světa, že je princezna k mání.Ale téměř všichni lidé o princezně ,,chlupáčkovi”(tak ji přezdívali, věděli.A když přišel do království přišel nějaký princ, většinou jen kvůli majetku,ale když uviděl Chlupáčka, zalekl se a utekl.Princezna nevěděla co se děje a byla z toho nešťastná.Po nějaké době zavítal do království prazvláštní tvor.Byl od hlavy až k patě chlupatý, vypadal skoro jako medvěd.Řekl, že má pro princeznu speciální nabídku,ale musí s ní být sám.Princezna se nebála a tak svolila.V jedné komnatě, kde bylo spoustu světla, řekl tvor, mám pro tebe dar.A vytáhl plochou lesknoucí se věc.Julie si vzala tu věc do ruky.Podívala se na dar a řekla:,,To je ale škaredý dar, vždyť takový nehezký obraz s dívkou co má chlupatý nos se nikomu nemůže líbit.”Tvor řekl dívce:,,Já se ti také nelíbím?”Princezna odpověděla, že je roztomilý,ale že je moc chlupatý.Tvor ji zanedlouho vysvětlil, že drží v ruce zrcadlo a odraz v něm je ona sama.Princezna e rozplakala a pochopila co ji posledních pár let trápilo a také pochopila posměšky, které si myslela, že nejsou mířeny na ni.Velmi se rozplakala.Pochopila, že si ji nikdo nevezme a zůstane takhle ošklivá navždy.Tvor jí ale nabídl, že si ji vezme a slíbí jí, že s ním může být šťastná, u něj doma, že se jí nikdo nebude smát.Princezna Julie přijala.Celé království bylo překvapeno jejím rozhodnutím, že odjíždí na oslovi s tím chlupatým tvorem.Dojela s tvorem lesní cestou na jakousi pustinu, kde opodál stála temná skála.Tvor řekl, že tady někdy přebývá a dnes zde budeme spát.Vešli do jeskyně, kde u ohniště byla velmi ošklivá stařena a vařila v kalíšku něco podivného.Než Julie ulehla k spánku, babice jí dala lektvar vypít.Julie usla ani nevěděla jak.Ráno se probudila za jízdy na oslovi se svým tvorem.Byla však ještě ospalá, a tak usla.Když se probudila, tentokrát byla v nádherně zdobené komnatě, se spoustou jídla.Za chvíli někdo zaklepal na dveře a vešel tvor.,,Ještě jsem se ti nepředstavil”, řekl a najednou si začal rozepínat na svém chlupatém těle knoflíky.Princezna se vyděsila, co je to za netvora, že má na sobě knoflíky.Najednou pře ní stál nádherný, přenádherný princ v krásném oblečením a s úžasným vzhledem.Julie neměla slov.Rozplakala se a ptala se, proč si ji vybral, když je tak škaredá.Princ se zeptal, jestli má ještě ten dar , co ji dal v jejím království.Julie jej vytáhla z kapsičky a podívala se do něj.Nemohla uvěřit svým očím.Měla krásný hladký nos, ani chloupek.Rozplakala se ještě více.Princ k ní přišel políbil ji na líčko a představil se jako princ Maxmilián.Už mlád se doslechl o princezně s chlupatým nosem a řekl si, že v pravou chvíli ji ukáže pravou lásku a krásu.Řekl, že v tomto království se tolik nedbá na krásu vnější,ale spíše na lásku a to jací jsou lidé uvnitř.Za pár chvil se princezna seznámila s Maxmiliánovou maminkou, ve které poznala onu babici, která ji dala vypít kouzelný bylinkový čaj, po kterém chlupy vypadaly.Nyní však královna byla upravená, milá a laskavá.Před královstvím poznala Julie spoustu postižených a nemocných lidí.Ale s Maxem o ně pečovali s láskou a radostí, že pomáhají dobru.Juliina maminka i tatínek byli šťastní a začali také pomáhat nemocným lidem.Vytvořili tak velkou královskou rodinu a byli velmi šťastní.A začalo to vlastně jedním chlupatým nosíkem.
Autor happyandhappy, 10.11.2007
Přečteno 858x
Tipy 3
Poslední tipující: breberkar, Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krása je fakt pomíjivá ... a mě se líbí škaredí chlapi:)
Hezká pohádka, zajímavá myšlenka a dobře se to čte.

11.03.2008 18:50:00 | Grafomanická MIA

Byla fajn, čekala jsem, jak dopadne. Jen ta královna - babice mě překvapila.

17.11.2007 21:29:00 | mamča

Je to krásná pohádka moc se mi líbí:-)

17.11.2007 11:17:00 | bonbon

Je to krásná pohádka... A znovu se potvrdilo, že se v pohádkách nejedná o zcela vymyšlený příběh - ale naopak má hlubokou myšlenku =) Jen tak dál =)

16.11.2007 11:21:00 | Dacryon Beata

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí