Pohádka o pračce, žehličce a sušičce

Pohádka o pračce, žehličce a sušičce

Anotace: ... horká hlava a vztek při velkém množství práce nepomáhají....

Sbírka: Nezbednosti v domácnosti

 

 

Každý týden se namnoží špinavé prádlo. Znáte to prosím: ponožky, spoďáry, trička, kalhoty od bláta, ubrusy, povlečení, ručníky, utěrky ... Co s tím vším?

 

Kdysi lidé prali ručně, v neckách a na valše. Oblečení měli mnohem méně než dnes a neprali tak často. Postupem času chceme být čistší a s menší námahou. Vznikly skvělé pomocnice, jako automatické pračky, sušičky prádla a napařovací žehličky.  Máte už je všechny doma?  Sušíte prádlo raději na šňůře a na sluníčku?  Nemáte žehličku?

 

Někdy mívá žehlička málo práce. Začíná se z ní stávat trošku namyšlená modelka. Je-li  prádlo pěkně usušeno a poskládáno, nebývá ani pomačkáno a žehlit se nemusí.  Žehlička si proto sedí jako nová na poličce. Občas přerovná svou elektrickou šňůru a pozoruje shora, jak pračka a sušička usilovně pracují.  

 

 

Pračka si obvykle takto pozpěvuje:

„Bzzz a fííí,  už točím bubnem,

špínu lehce rozpustím.

Dej sem prádlo, klidně horu,

lehce si s ním poradím!“

 

Sušička se přidává druhým, hlubším hlasem:

„ Uuuf, uuf,  brum, brum,

ať nevzbudím dům!

Tiše funím, žehlím, suším,

otáčet se stále musím.“

 

 

„Nefuň tak moc, víříš prach a ten mi nedělá dobře!” volá lenivá žehlička na sušičku.  

 

Sušička v návalu práce nejprve neslyšela, anebo nechtěla uvěřit!?

 

„Slyšíš mě sušičko? Nefuň tak moc, víříš prach a sedá na mě!” volá znova a hlasitěji namyšlená žehlička.

 

Jakmile to sušička uslyšela, stoupla ji teplota na maximum a prádlo se uvnitř začalo pálit.

 

“S lenochy se bavit nebudu! Mám moc práce a nemám čas na hlouposti! A vůbec, funět si můžu, jak potřebuji! “ ozvala se hlubokým hlasem  rozzobená sušička. Teplota jí ale ještě více a nebezpečně  vzrostla. Horká pára z prádla se začala prudce tlačit ven.

 

A v tom “BUM!!!”. Cosi hrozivě zarachotilo a sušiččce začala svítit červená kontrolka. Utichla.

 

 “ Ale, ne!  Máme proruchu!”  volala maminka. Uslyšela hluk a přišla se podívat, co se děje.  “Budu muset trička a kalhoty vyvěsit na šňůru a vyžehlit. Zavolám opraváře!”, starala se maminka a přemýšlela, jak všechno stihne. Musí za chvíli do práce. Vyndala mokré právě doprané prádlo z pračky a šla  smutně hledat šňůry a kolíčky.

 

“Ty si nedáš pokoj!” houkla pračka na žehličku, když maminka odběhla.

 

“Mohla jsi v klidu odpočívat a teď budeš několik večerů žehlit. Chudák maminka!” rozmrzele bručela chladnoucí sušička. Věděla, že oprava nebude moc příjemná a může trvat i několik dní, než bude zase v pořádku. “Neměla jsem se tak moc a zbytečně rozčílit”,  povzdechla si.  

 

Naštěstí oprava nebyla složitá.

 

Žehlička musela několik dní tvrdě pracovat a při tom ji došlo, že napříště bude lepší své kolegyně s úctou při práci pozorovat a vážit si svého klidu. 

 

 

 

Autor MARKO, 13.04.2016
Přečteno 1379x
Tipy 16
Poslední tipující: AndreaM, A42, jitoush, Dorian Gray, Jort, Helen Zaurak, Amonasr, bogen, Malá mořská víla, Frr, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jé, Marcel, už při té první větě jsem byla doma... jako bys koukala za rohem :) U nás hromady špinavého, ani toho vypraného prádla neberou konce. Naštěstí jsem si nedávno pořídila XXL pračku a ta to zvládá dokonale. A i s žehličkou jsme velký kámošky. Zrovna dnes odpoledne jsme spolu strávily nějaký čas na terase a koukaly přitom do zeleně a obě dvě nás to náramně bavilo :))

10.05.2016 21:45:43 | AndreaM

u nás nápodobně...
Děkuji za pěkný komentář.

10.05.2016 22:09:57 | MARKO

:-D :-D
Sušičku nemám, tak má žehlička svou práci zaručenu. Doma máme úsloví pro určitý typ filmů - filmy k žehlení.

17.04.2016 19:52:24 | A42

:) děkuji...ano, též v létě žehlím a popíjím víno a mrkám na film.

17.04.2016 19:54:01 | MARKO

Jo, to je přesné, včetně toho vína. ;-)

17.04.2016 19:56:40 | A42

:)

17.04.2016 19:57:51 | MARKO

ST Marko ...to je milé...víš co je na tom zajímavé, že dříve jsem brblaba, jak moc mám prádla ze tří špinavých dětí, dnes už nebrblám, mám jej o mnoho víc z pěti smradlavých dospělých...:-D

13.04.2016 16:37:27 | Malá mořská víla

Děkuji vílo za přízeň.
Naštěstí s celou automatizací je to snesitelné :)

13.04.2016 20:52:08 | MARKO

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí