Tři zlaté dredy děda Vševěda - Úvod

Tři zlaté dredy děda Vševěda - Úvod

Anotace: Úvod a VAROVÁNÍ ke sbírce pohádek-nepohádek, pohádkových patvarů vyplozených mou maličkostí...

Sbírka: Tři zlaté dredy děda Vševěda

Ve sbírce pohádek-nepohádek Tři zlaté dredy děda Vševěda se setkáte, zejména pak ti, kteří mě hned po první neukřižují, s různými pohádkovými patvary, které mají své inspirace ve dvou zdrojích. Prvním jsou klasické české i cizí pohádky, které si o úpravu vyloženě říkají, viz název sbírky. Druhé pak vznikaly na popud mých pedagogů, kteří se v pohádkovém formátu u slohových prací kupodivu vyžívali. Jejich zadání však často byla natolik bizarní, že na ně nešlo reagovat jinak, než ve smyslu: Na blbou otázku blbá odpověď, čili na blbý název v zadání blbá pohádka. Některé jsem se po úpravě rozhodl připojit sem a začlenit do této sbírky.

I když to bude často vypadat tak, že nemám úctu k úchvatné české pohádkářské tradici, není to úplně pravda. I když si o některých úskalích pohádkové tvorby myslím své, nebylo mým prvořadým cílem zesměšňovat pohádky jako žánr, či jednotlivé příběhy. Spíše si prostě jen neodpustím sarkastické vyrývání do některých aktuálních (někdy ve své době aktuálních) jevů, které se dá prostřednictvím pohádky skrytě a zároveň nepokrytě vyjádřit. Proto mě, prosím, nezabíjejte, a pokud byste mé za vlasy přitažené úpravy nebyli schopni bez úhony vstřebat, raději je nečtěte.

S tím také souvisí varování, které považuji za nutné sem napsat: Pohádky v této sbírce jsou sarkasticky upravené, občas přisprostlé, občas obsahující scény násilí (porážka draka), občas obsahující náznaky sexu nebo různých úchylek (líbání údajně mrtvé Sněhurky). NEMĚLY by je proto číst slabší nátury, milovníci klasických pohádek ani jiné osoby, které by toto nemusely snést.

V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ SE NEJEDNÁ O POHÁDKY PRO DĚTI.

A komu jsou vlastně určeny? Lidem, kteří mají rádi humor, často absurdní, hrubozrnný, přisprostlý, černý. Lidem, kterým nevadí vysmívat se některým absurditám současného světa, života, reklam, společnosti atd. a v neposlední řadě lidem, kterým nevadí sarkastický pohled na některé z dnešního nepohádkového pohledu absurdní pohádkové prvky v české i světové klasice.

Díky všem, kteří mě nezahryznou jako Vlci z Karkulky…
Autor bloodysunset, 10.03.2011
Přečteno 692x
Tipy 3
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné, dream in emptiness
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pohádky zatím nikde, ale po těch "dredech" v nadpise jsem prostě musela číst až do konce a i za tenhle úvod si zasloužíš ST + 100% jednoho čtenáře natěšeného na tvé "pohádky" =D ;))

10.03.2011 20:28:00 | dream in emptiness

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí