Sám

Sám

Anotace: Tohle už je stará věc z doby, kdy mi bylo 14 :) Je to taková pohádka se smutným koncem...

V chudé čtvrti malého města žil mladík. Tento chlapec byl krásný, měl andělskou tvář a světlé vlasy, jen jeho oči byly nepřirozeně veliké a krvavé. Když byl malý, zkoumalo ho kvůli očím mnoho lékařů, ale jen on jediný znal důvod jejich velikosti, který nikomu neprozradil. Jimi totiž viděl myšlenky a pocity jiných lidí. Všechno věděl dřív, než to kdo stačil vyslovit. Jednoho dne se tímto způdobem dozvěděl, že dívka, kterou tajně miloval, zemřela na neznámou chorobu. Od té chvíle přestal jíst i pít. Jediné, co cítil, byla nenávist k očím, které mu pověděly o smrti jeho milované. Jednoho dne ho našel jeho soused ležet v posteli, ze které od smrti dívky nevstával, mrtvého. Lékaři se rozhodli jeho tělo pitvat, aby se konečně dozvěděli víc o jeho záhadných očích. Chlapec neměl žádné příbuzné, kteří by pitvu zakázali, a tak nakonec opravdu skončil u lékařů. Ti mu rozřízli hrudník a břicho a nad tím, co spatřili, zůstali stát se spadlou čelistí a vyvalenýma očima. Všechny jeho orgány byly totiž zničeny neznámou nemocí, jen srdce, ve kterém byly uchovány city k oné dívce, bylo ušetřeno...
Po smrti ho bez orgánů nemohli andělé pustit do ráje a on proto byl odsouzen k věčnému putování mezi nebem a zemí. Andělé se nad ním, když viděli jeho beznaděj, slitovali a rozhodli se mu darovat nový život. Když mu to ale pověděli, nedočkali se očekávané radosti, ale shlédli jen další z jeho smutných pohledů. Pochopili, že by byl šťastný jen, kdyby se na zem mohl vrátit i s dívkou, kterou stále miloval. Po dlouhých dohadech se domluvili, že darují život jemu i oné dívce, ale on se už nikdy nedokáže zamilovat do nikoho jiného. Oba šťastně souhlasili a vrátili se na zem. Dívka však už dlouho milovala jiného muže a osud chlapce, díky kterému znovu žila, jí byl lhostejný...Utekla tedy k tomu, kterého milovala a chlapec zůstal znovu a navždy sám...
Autor Sophie, 31.10.2010
Přečteno 743x
Tipy 5
Poslední tipující: Dragita, Jacob P. Verlaine, Pythonissa__
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

krásně napsané a moc moc smutné:-(

01.01.2011 17:18:00 | Dragita

Nádherné, nádherné, nádherné!!
Leč smutné. :(
ST.

21.11.2010 01:32:00 | Pythonissa__

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí