Stádo divokých koní

Stádo divokých koní

Anotace: Stádo koní si volí nového vůdce, podle kterého se budou řídit...

Na pastvě v lese se páslo státo. Bylo to stádo divokých koní a v něm černý kůň! Ten kůň je hodně vzácný a zvláštní. Nikde v této oblasti takový nežije. Všichni se ho snaží chytit a prodat. Kromě tohoto koně tam jsou ještě tři hřebci a pár klisen s hříbaty. To všechno tvořilo celé stádo. Právě v tuto dobu bývá velmi těžké období, ve kterém si stádo volí nového vůdce stáda. Jedná se o velitele, který bude stádu velet.
Bělouš povídá hnědákovi:
,,Ty volby vyhrajeme my dva, skvrňáč to vyhrát nemůže a čerňáka stejně někdo chytí."
Pomalu, ale hlasitě se zasmál.
To vše slyšela kobylka s lysynkou na čele a hned to šla oznámit skvrňáči a čerňákovi.
,,Hele, kluci, bělouš a hnědák vás chtějí odrovnat, chtějí vládnout stádu."
,,Tak to musíme něco podniknout a já vím, co..." odpověděl jí čerňák.
Další dny si čerňák se skvrňáčem vůbec nevšímali bělouše a hnědáka a neustále si něco šeptali s klisnami.
,,Hele, holky, když nás budete volit a bělouše s hnědákem ne, bude jasné, že vyhrajem," sdělil jim skvňáč.
Klisny slíbily.
,,Je krásné, jak si děti hrají," řekl jednou čerňák, ,,ale jim je to úplně jedno!"
A ukázal na bělouše s hnědákem.
Potom přišel ten den. Klisny samozřejmě volily skvrňáče a čerňáka, ale běloušovi a hnědákovi to přišlo podezřelé.
,,Je to podvod! Oni podvádí! Oni nebudou dobří velitelé stáda, to budeme my!"
,,Není to pravda. Vedoucí tohoto stáda musí mí srdce a odhodlání, ale vy je nemáte, proto se nemůžete stát veliteli. Vedoucí musí mít znalosti a ochraňovat stádo, hlavně hříbata, ale vás nezajímají děti!" čerňák domluvil a pořádně zafuněl.
,,Čerňák má pravdu," usoudili nakonec bělouš a hnědák. ,,Udělali jsme chybu a teď byste se měli stát vedoucími stáda právě vy."
,,To je super!" křičela radostí hříbata jedno přes druhé.
,,Já bych vám chtěl něco říct. Jako velitel stáda se nehodím, proto se velitelem stane jen čerňák."
Čerňák nevěděl, co říct. Přece chtěl být velitelem i skvrňáč a teď to odvolal!
,,Můžeš se stát velitelem, kdy chceš, a vést se mnou tohle stádo."
Znovu se ozvalo ,,Super!" od hříbat.
Stádo si zvolilo dobře, protože se mu dařilo skvěle s velitelem čerňákem a brzy i s kolegou skvrňáčem.
 
Každý kůň může být zlý, ale v hloubi srdce je vždy milý.
Je důležité, jak si člověk v životě zvolí, protože příští chvíli na to může doplatit.
 
Autor Rypouska, 13.02.2014
Přečteno 1341x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mno nevím... Nezlob se, ale nic moc... A co vím, neříká se čerňák, ale vraník a ne skvrňák, ale strakoš, pokud teda máme obě na mysli stejné barvy srsti...

13.02.2014 17:40:43 | Elisa K.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí