návrat-část 1

návrat-část 1

Anotace: pozoruhodný příběh anglického výsadkáře od dne D až po dobití berlína.líčeno jeho očima

Jmenuji se Herold Seamons a sem příslušníkem 36.výsadkového pluku anglické armády.Narukoval jsem 16.ledna 1944 v Londýně.Le jak to vlastně vše začalo.Pocházím z malé vesnice Bebyston asi 50 kilometrů od Londýna.Narukoval jsem protože moje rodina neměla peníza a protože moje práce skladníka nás nemohla uživit.Když jsem narukoval zeptali se mě co bych chtěl v armádě dělat,řekl jsem tedy že bych chtěl k letectvu řekli mi jestli mám dobrý zrak žekl jsem že anoale občas potřebuji brýle.Kvůli mé oční vadě mě však nedali k letectvu ale k výsadkářům.Poslali mě nazákladnu do Manchestru.Tam jsem dorazil 23.ledna,byl jsem přidělen k rotě T.Na naší ubikaci nás bylo celkem 12 byli jsme dobří kamarádi ale nejvíc jsem se sblížil s desátnikem Joshem McKinlim.Prodělávli jsme s naší rotou základní výcvik trénovali jsme střelbu,seskoky ale nejhorší byli nakzvané výlety.Takový výlet obnášel vyhlášení poplachu pro celou rotu okolo 1.hodini raní poté přiběhl velitel všechny nás vyhnali nadvůr v plné polní a potom jsme buď šli nebo běželi minimálně 50km a které jsme museli ujít do 7 hodin kdyse podávalasnídaně a pokud jsme to nestihli byli jsme bez snídaně aještě jsme museli v plné polní udělat 250 kliků.Toto se dělo 4 měsíce vlastní rozkaz o tom že se vylodíme ve Francii přišel 25.května naše rota dostala rozkaz aby byla připravena k výsadku na 5 červen ale jaký bude nás úkol jsme zatím nevěděli.Otom jsme měli brífing 3.června náš úkol byl jasný spoluz rotami A,G,K jsme měli obsadin popřípadě zničit dělostřeleckou baterii u san tmer eglies.4.Června námvšem byly rozdány konzervy a zbraně.Mě byla přidělena samonabíjecí puška M1 Garand,malou pistoli Browning HP 2 granáty a 4 dýmovnice.Teď když jsme byli vyzbrojeni mohli jsme odletět to také nastalo dalšího dne ve 22 hodin jsme nastoupili do letadla a vzlétli jsme.Po 3 hodinách sebou letadlo začalo házet a uiděli jsme červené a modré trasírky sřel poté řekl velit vsik a zavěsit se pomodlili jsme se jak mile jsme skončili rosvítilo se zelené světlo a začal jsem postupovat když jsem se dostal do ke konci rampy podíval jsem se dolú a skočil do neznáma.
Autor PLUK.PENDRGAST, 01.05.2010
Přečteno 290x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ty máš co říkat diž nenepsals ještě ni jednu povídku

03.05.2010 14:31:00 | PLUK.PENDRGAST

Plné faktů až moc

03.05.2010 14:30:00 | eragon a

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí