Rota A - 3. díl: Vidím pohyb na druhé hodině, vzdálenost 300 metrů

Rota A - 3. díl: Vidím pohyb na druhé hodině, vzdálenost 300 metrů

Anotace: První četa pokračuje v přesunu na základnu. Stále to bude muset být trochu popisné, v tomto díle se pokusím trochu nastínit rádiovou komunikaci a volací znaky, ikdyž to asi bude trochu nepřehledné, minimálně zpočátku. Vaše názory jsou vítány.

Vojáci z Ykalymnosu pochodovali vstříc pancéřovaným džípům. U nich čekal velitel předsunuté americké základny, na kterou se měli přesunovat, major Fuller. Když k němu dorazil velitel čety poručík Rossi a zasalutoval mu, vysoký a rozložitý čtyřicátník Fuller mu místo toho podal ruku.
,,Tady nesalutujeme poručíku, nikdo nevíte, kdo vás pozoruje přes hledí své pušky. Vítejte v Lóhranu."
Rossi stiskl majorovu ruku a jeho pozdrav opětoval mlčky, pokývnutím hlavy. Major ukázal směrem k čekajícímu konvoji a pokračoval:
,,Tam vidíte náš konvoj. Vepředu pojedou moji chlapci ve třech džípech následovaných dvěma strykery. Za druhým strykerem, který je můj velitelský, pojedete vy, vašich je těch pět prázdných džípu uprostřed sestavy. Hned za vámi pojede třetí stryker a sestavu uzavírají další dva moje humvee. Mějte oči na stopkách a nestřílejte dokud k tomu nedám rozkaz. Váš volací znak je Wildcat 1-1 pro první džíp až Wildcat 1-5 pro pátý džíp. Americký volací znak pro džípy je Crazyhorse 1-1 až 1-5 a strykery mají volací znak Sodoma 1-1 až 1-3. Můj osobní volací znak je Jidáš. To je vše. Nashledanou na základně." S těmito slovy podal major Fuller Rossimu znova ruku a rázným krokem se vydal ke svému Strykeru, více než dva a půl metru vysokému obrněnému transportéru.
Rossi se obrátil ke své četě a začal vydávat rozkazy:
,,Dobře pánové znáte postup. Jsme na nepřátelském území, takže odteď dávejte všichni maximální pozor. Buďte stále ve střehu, kryjte své sektory nenechte se zabít hned první den! Nasedat!"
Michal Rum, jakožto velitel prvního ze tří družstev čety, jel v prvním vozidle na místě spolujezdce a za volantem seděl radista, Romain Fourlong. Vzadu seděli střelci Peter Karparowski a Alex Schmeichel. U kulometu M240 lafetovanému na střeše džípu stál kulometčík Tomas Albers. Zbylí čtyři členové prvního týmu jeli ve druhém humvee. Náhle se z vysílačky ozval krátký tón oznamující příchozí zprávu.
,,JTADY JIDÁŠ, VYRÁŽÍME, OPAKUJI, KONVOJ VYRÁŽÍ. UDRŽUJTE RYCHLOST 40 KILÁKŮ, ROZESTUPY 20 METRŮ, JIDÁŠ KONČÍ." Když utichl z vysílačky hlas majora Fullera, Fourlong, sedící za volantem, zařadil rychlost a zakroutil hlavou. ,,To by mě zajímalo, kdy ty volací znaky vymýšlí."
Odpověděl mu Albers od kulometu: ,,To je jasný, Fuller a jeho zástupce. Wildcat a Crazyhorse, tyhle dva volací znaky jeden vymyslel podle svých oblíbených bordelů a ten druhej, nejspíš protože věří v boha nebo podobný hovna, se rozhodl že ty prasácký názvy musí nějak vyvážit a proto ten zbytek."
,,To mě poser," utrousil Michal Rum přesně v okamžiku, kdy se jejich humvee rozjel. Konvoj pomalu postupoval serpentinami po úzké prašné cestě do příkrého kopce. Chvílemi projížděli hustým lesem, poté zase otevřenou krajinou. Napětí se dalo krájet. Rum měl hlaveň své karabiny M4 namířenou ven z auta, zbraň nabitou, zajištěnou, připraven ve zlomku vteřiny ji odjistit a zahájit palbu na případného nepřítele. Očima pročesával každý metr krajiny před sebou. Zapraskalo rádio.
,,EH, TADY CRAZYHORSE 1-3 PRO JIDÁŠE, VIDÍM POHYB V LESÍCH NA MÉ DRUHÉ HODINĚ, VZDÁLENOST, EH, TAK 300 METRŮ. ŽÁDÁM O POVOLENÍ K PALBĚ"
,,JIDÁŠ PRO CRAZYHORSE 1-3, VIDĚL JSTE NĚKOHO SE ZBRANÍ?"
,,CRAZYHORSE 1-3, NEGATIVNÍ."
,,TADY JIDÁŠ, STŘELBA ZAKÁZÁNA, DOKUD JI OSOBNĚ NEPOVOLÍM, NEBO DOKUD NEBUDETE SAMI POD PALBOU, JIDÁŠ KONČÍ."
Jelikož Albers u kulometu nemohl slyšet probíhající komunikaci, Rum mu nařídil namířit kulomet směrem, kde Američan viděl nějaký pohyb a být připraven začít střílet. Pak se ozvala ohromná rána a jediné, co Rum zahlédl bylo, jak první vozidlo konvoje letí vzduchem, roztrhané nějakou výbušninou. Hned na to přiletěli dvě střely z RPG, jedna trefila první stryker, avšak nepronikla jeho pancířem a druhá proletěla mezi Rumovým džípem a velitelským strykerem, který jel před ním. Hned poté se snad ze všech stran spustila střelba ze samopalů, pušek, kulometů a snad všeho, co měli talibanci v této oblasti k dispozici.
,,A do prdele!" Zařval Rum, odjistil zbraň a vystřelil několik ran do míst, odkud přicházela nepřátelská střelba.
Autor Pedro Morales, 13.01.2011
Přečteno 580x
Tipy 2
Poslední tipující: Adéla Jamie Gontier, hybridka22
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí