JAK HUSÁRKOVÁ MONTOVALA ZRCADLOVOU FÓLII NA OKNO

JAK HUSÁRKOVÁ MONTOVALA ZRCADLOVOU FÓLII NA OKNO

 

Zrcadlovou fólii jsem objednala po zralé úvaze a když dorazila (a balení obsahovalo i avízovanou stěrku a nožík), zahájila jsem montáž.

 

Změřit plochy a spočítat prořez (netušila jsem, co je prořez, řekla bych, že prokácení stromů v lese, případně prořezání zubů, ale rozhodla jsem se to neřešit).

 

Nejdřív jsem folii blbě naměřila (pečlivě a několikrát). Když jsem ji ustřihla a zkusmo přiložila na okno, na každé straně chyběl centimetr.

 

Fakt jsem netušila, že vysouvací metr nezačíná 1 cm na začátku želízka, ale až za ním… (v takových případech je dobré používat hlášky z filmů jako – kdyby blbost nadnášela, lítala bych jako holubička…)

 

Usoudila jsem, že případným rejpalům zavřu ústa tvrzením, že se jednalo o záměr (nikdo jinej to takhle nemá) a taky z důvodu… (hodlala jsem vymyslet později).

 

Mytí prosklených ploch… od jejich očištění ocelovou žiletkovou škrabkou jsem upustila (ocelové žiletkové škrabky nemaje, nebo nemajíc, přechodníky byly poslední, co mě v dané chvíli zajímalo..) postříkání skla montážním roztokem (jarovou vodou – netušila jsem, co je montážní roztok) v pohodě.  

 

Přistoupila jsem k bodu – jeden z techniků (čímž jsem si všimla odstavce, který mi předtím unikl, že je vhodné provádět montáž ve dvojici) uchopí fólii za okraj a druhý z lepu stahuje ochrannou vrstvu, za současného postřikování lepicí vrstvy montážním roztokem.

 

Dumala jsem. Představovala jsem si ruku držící fólii, druhou stahující ochrannou vrstvu, třetí postřikující lepicí vrstvu, čtvrtou, pátou a šestou provádějící to samé na druhém konci fólie… a došla jsem k závěru, že (pokud nejste chobotnice) realizace tohoto bodu je prakticky nemožná.

 

Upíjela jsem zázvorový čaj s citrónem (abych povzbudila šedé buňky mozkové) a posílena lahodnou chutí  si dodala odvahy zvoláním: „Toho bohdá nebude, aby Husárková…“ nebo tak něco.

 

Při snaze oddělit fólii (tenkou jako alobal) a krycí ochrannou vrstvu (po desetiminutovém úporném boji) jsem si div nerozkousala jazyk a byla jsem toho ušetřena jen díky vzpomínce na radu: z obou stran fólie přilepit černou montážní pásku.

 

Pásky nemaje (nebo nemajíc – přechodníky byly poslední, co mě v dané chvíli zajímalo) jsem po prošmejdění šuplíků našla cívkovou textilní náplast k fixaci obvazů.

 

„Když se podaří, co se dařit má,“ tančila jsem s ní nad hlavou, „tak je přece krásně na světě,“ jako v den, kdy jsem v sukýnce, s mašlemi ve vlasech a s vlající stuhou poskakovala po znojemském stadionu… „krásný úděl máme dnes,“ to už jsem stříhala náplast a lepila ji na folii.

 

„Akcé!“ Řev vytrhnul kočky (nacházející se v bohulibé spánkové fázi REM) z odpočinku. Setiny vteřiny mě dělily od okamžiku, kdy se stanu terčem explozivního vybíjení  nahromaděných podnětů v jejich mozcích.

 

Naštěstí (díky mechanismu třetího oka – mžurky – který jim dovoluje v mžiku se vzbudit) mě vzaly na milost, když jsem odpřísáhla, že se to nebude opakovat.

 

Uchopila jsem fólii a tahala náplasti od sebe. Odlepovaly se, tlačila jsem je zpátky a poskakovala bytem. To už mě humor přešel. „…fix… ssss…“ Hlasové projevy jsem vyluzovala potichu, ale s patřičným důrazem. Hurá!

 

Stahovala jsem ochrannou vrstvu a folii lepila na okno. „Dopr…!“ Jsem zapomněla postřikovat lepicí vrstvu roztokem. Folie se (zcela nečekaně) do prkýnka dubovýho! přilepila, což ale ještě nebylo žádoucí. Odtrhla jsem ji… kurva!!! Se mi přilepila k sobě. Mačkala se, vytvářela rýhy, čekalo mě jisté šílenství…

 

Olé, olé, olé! Konečně byla na místě!!! Vytlačit přiloženou stěrkou zbytek montážní roztoku byla hračka. Odstoupila jsem.

 

O…. fólie zviditelnila nečistoty, které během montáže přilnuly k lepicí vrstvě (v mém případě otisky palců a ukazováku, zvířený prach a kočičí chlupy), což jsem si přečetla opětovným nahlédnutím do montážního návodu.

 

Nevěřícně jsem vstřebávala věty typu: reziduální (fakt se mi nechtělo hledat ve slovníku) vlhkost mezi sklem a fólií může v reakci s disperzní lepicí vrstvou vytvořit mapy a fleky, či dokonce vlivem soudržnosti molekul vody bubliny (které budou mizet týdny a měsíce) a je dobré zákazníka upozornit před započetím montáže… a došlo mi, co se mi dodavatel pokoušel sdělit.

 

Zalezla jsem do postele a schovala se pod peřinu. Litovala jsem se, že jsem dočista k ničemu, když mi napadlo, že okno je vysoko a stačilo by (z důvodu většího soukromí) zakrýt jeho spodní část a vršek, kde je fólie nejvíc poničená, odříznout…

 

Přiloženým řezátkem, za pomoci třiceticentimetrového pravítka – delší jsem fakt nenašla – jsem vytvořila řez. Další přiložení pravítka a snaha navázat na tenkou linii předchozího řezu…  nová rovina a další řez. Když fólie byla už sotva tak vysoká, že bylo nesmyslné vůbec ji na okně nechávat, bouchly ve mně saze…

 

Následující část textu byla pro jeho vulgaritu vymazána.

 

Uchýlila jsem se k Leonardu Cohenovi a odevzdaně se kymácela do rytmu Hallelujah… Ale – vždyť mám ještě půlku fólie! Vyskočila jsem, strhla z okna Waterloo a učinila další a poslední pokus. Povedlo si mi vyrobit tři dvaceti šesti centimetrové pásky (celkem obstojné kvality) na všechna tři okna.

 

************************

 

Za oknem v krmítku seděl pták (úžasně zbarvený, tipovala bych strakapouda), ocas mu čouhal ven, bezstarostně se věnoval krmení, aniž by tušil, že pár centimetrů od něho sedí tři nadržené kočky, cukající se při každém zatřepotání křídly, protože ze své strany viděl jen zrcadlo.

 

Závěr:

Estetický dojem z instalace fólie (vezmeme-li v úvahu, že se jednalo o první moji samostatnou montáž) uspokojující. Intuitivně jsem se (stylem pokus, omyl) dopracovala k pochopení. Už jsem dokázala posoudit obtížnost a rizika instalace (zajímavé, že co bylo doporučováno provádět na začátku, k tomu jsem dospěla na konci). Některé firmy uvádějí, že montáž folie je rychlá a snadná… 

 

Následující část textu byla pro jeho vulgaritu vymazána.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sebkjBe-Hu4

 

 

                    

 

Autor Iva Husárková, 30.04.2017
Přečteno 1114x
Tipy 38
Poslední tipující: Koblížek, Jenda P., Amonasr, aravara, enigman, Philogyny1, Stavák, Pavel Wilk, Nikita44, Fany, ...
ikonkaKomentáře (57)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...přechodníky byly poslední, co mě v dané chvíli zajímalo...
Omlouvám se, ale po celou dobu jsem se řechtal jako blázen, a to nikoliv škodolibě, jak u mě bývá občas zvykem. Ještě, že jsem dnes v robotě sám a mohu si to dovolit. Musím vám dát obrovskou pomyslnou jedničku za neskutečný humor, kterému vládnete i za tu práci co jste odvedla. Jste opravdu STatečná.

06.06.2017 07:47:53 | Koblížek

he hahááá za co se omlouváš Tý bláho se omlouvám ale tady si tikáme (češtinsky patří - tykáme) kromě Dědka Mraka kterýmu je to z důvodu vysokého věku - jen hádám - tolerováno jéééžiš to zas kecám chci říct mám nesmírnou radost že jsi se zasmál to je balzám na duši děkuji moc :-))

06.06.2017 10:27:03 | Iva Husárková

Jsem moc rád, že jsi ráda, že jsem se rád zasmál (přímo uchechtal a málem posmál). Nevím jak by ti to ale bylo příjemné, kdybych to dělal přímo u tvého pokládání fólie. :o)))

06.06.2017 12:04:47 | Koblížek

jsem moc ráda že jsi moc rád že jsem ráda že jsi se zasmál upřímně kdyby ses mi chechtal v oné inkriminované chvíli asi bych Tě kousla do nosu což by ale bylo naprosto omluvitelné a každý soud by mě osvobodil pro jistotu by bylo lepší kdyby soudce byl člověk který sám prošel lepicí zkušeností :-))

07.06.2017 06:41:13 | Iva Husárková

Ano, to soudci běžně dělávají, že si dlouhé chvíle krátí pokládáním lepících zrcadlových fólií. Takže osvobozující verdikt máš v kapse. :o)))
Ještě jedna věc mne v textu trkla a přinutila mě se ušklíbnout a souhlasně pokývat kebulí, protože jsem se s ní také setkal na vlastní kůži. A to zmínka o jakémsi skrytém druhém pomocníkovi, která se nečekaně, a o to více překvapivě, z ničeho nic vynoří většinou někde až v půli textu. :o)) To je snad na návodech nejvíce vtipné!

07.06.2017 09:11:40 | Koblížek

To jsem o soudcích nevěděla a stoupli u mě v úctě vlastně o nic nejde mohla bych Tě za kousnutý nos pozvat na šálek zázvorového čaje třeba bychom to ani nemuseli rozmazávat veřejně stejně by sis za to mohl sám svojí nerozvážnosti a kdybys šel do sebe a omluvil se ani bych se nezlobila a teď si napsal geniální věc návody by se měly začít studovat ne-li od konce pak přinejmenším od půlky pak by se předešlo zmatečným rozhodnutím a hrubým chybám znemožňujícím dojít k uspokojivému výsledku myslí Ti to Koblížku klobouk dolů :-))

07.06.2017 09:23:02 | Iva Husárková

Radši nech na hlavě. :-))
Zázvorákem bych nepohrdnul. A pokud by měl opravdu sílu, i omluvný obličej bych ze sebe vyloudil. Přeci jen kousnutí do nosu bolí. Vím to. Ťafnul mě do něj náš mladej, když mu byly asi tři. Lísal se a lísal a nejednou mi visel na nose, zaseknutej těma svýma neopotřebovanýma „perličkama“. Jéžiš to byla bolest! Dodnes se tomu smějeme. Hlavně on. Zmetek! :o))
Taky mě pobavilo, žes povídání zařadila do ...dobrodružné, válečné... Ano, bývá to často, podle přiložených návodů, skutečný BOJ!

07.06.2017 11:39:40 | Koblížek

o děti sou zákeřný líbí se mi jak něžně o svém synovi mluvíš v zájmu solidarity se snažím vzpomenout si zda a kým jsem měla okupovaný nos bezesporu to byla kočičí varování případně drápkoseky v rámci hry jinak nedokážu posoudit jee a si všímavej předpokládám že pracuješ u bezpečnostních složek a hned se cítím bezpečněji :-))

07.06.2017 12:49:14 | Iva Husárková

?!

13.05.2017 18:13:15 | Cibulle_

miluju cibuli a česnek jím je každý den děkuji :-))

07.06.2017 06:43:12 | Iva Husárková

Ivko dobrý, něco mezi povídkou a reportáží, párkrát jsem se zasmál a nebylo to nucené. Na konci jsoucí Následující část textu byla pro jeho vulgaritu vymazána... bych asi vynechal, nebo ještě lépe napsal před ni Situace se opakovala: Následující..., ale nedělej to - doSTala jsi za to 32 tipů, čili to asi velká chyba nebude.

05.05.2017 15:49:55 | aravara

Aravaro, mám nesmírnou radost, že jsi se zasmál a moc děkuji, potěšil jsi mě. :-))

06.05.2017 03:59:34 | Iva Husárková

mě by zajímalo z které strany byla ta folie nalepená...

03.05.2017 12:54:41 | enigman

No jasně... zevnitř...

05.05.2017 15:50:23 | aravara

:-))

06.05.2017 03:58:29 | Iva Husárková

přece z té správné (aspoň doufám)... si představ, že se lepí zevnitř, což je sranda a zvenku je zrcadlo (pokud je venku světlo), když je venku tma a v pokoji se rozsvítí, efekt je opačný (takže v okně mám zrcadlo, vidím v ňom telku a můžu si vybrat, jestli se na ni budu dívat z postele směrem ke dveřím, nebo si přistavím ke dveřím křeslo a budu koukat v okně) prča, akorát Tom se večer snažil skamarádit s Tomem v zrcadle a ten placatej vůbec nereagoval, i když mu podával tlapku a tak z toho byl smutnej... děkuji, Eni, že jsi se prokousal Husárkovou... :-))

04.05.2017 09:37:12 | Iva Husárková

koukej povyrůst, málem jsem Tě přehlédla, ale zase na druhou stranu, stálo to za to... :)

03.05.2017 00:30:34 | Philogyny1

bohužel už se budu jen zmenšovat, Svatko... radóst... děkuji. :-))

04.05.2017 09:29:22 | Iva Husárková

ja samááááá :)
vymazané vulgárne pasáže som si domyslela...
chválim takmer nežné vyjadrovanie ako : co se mi výrobce pokoušel sdělit
:)

02.05.2017 08:04:23 | maryshka

Maryshko, mnohokrát děkuji za Tvoji empatii... jste skvělí a děkuji za podporu. :-))

02.05.2017 11:54:43 | Iva Husárková

:))) hodně jsem se bavil, vtipné :)

Znám to taky :)

01.05.2017 19:15:33 | Stavák

Staváku, hned si připadám míň debilní, fakt moc děkuji a taky za tip. :-))

02.05.2017 11:53:40 | Iva Husárková

Skvělá, vtipná historka! Nezbývá nic, než dát tip, doporučit a přidat mezi oblíbená díla :)

01.05.2017 14:37:29 | Pavel Wilk

Jsem ráda, že se líbí, děkuji pěkně, potěšil jsi mě. :-))

02.05.2017 11:52:59 | Iva Husárková

:-))), milá Ivo, opravdu oceňuji Tvoji hrdost, nezlomnost, neústupnost v boji s fólií a vida, jak se Ti to povedlo :-)! Tak jen tak dál, myslím, že už jsi na tom v podstatě výborně, že bys ses nalepováním určitě uživila a já, až mě to bude třeba, tak se na Tebe s důvěrou obrátím :-)))! Hezký den :-)! ST

01.05.2017 05:57:51 | Fany

Fanynko, mám radost z Tvého komentáře a moc za něj děkuji, mi se líbí tohle tvrzení - jsem na nejlepší cestě, jednak nevím přesně, co znamená, ale přijde mi, že v sobě skrývá mnoho netušeného... nicméně, doufám, že v nejbližších dvaceti letech další okenní fólii nebudu muset lepit, tak se, prosím, nezlob... :-))

01.05.2017 06:04:28 | Iva Husárková

:-(, áha, tak jsem na nejlepší cestě, abych to pochopila . . ., myslím, že jsi mi právě dala košem, ale jen takovým docela malým, takže to vůbec nebolí :-)!

01.05.2017 06:07:19 | Fany

jen pro Tvoje dobro, ale kdyby ses chtěla zasmát, tak Ti ji nalepím moc ráda... :-))

01.05.2017 06:09:43 | Iva Husárková

:-), dobře, ozvu se, ale budu to chtít, víš, z čirýho přátelství úplně zadarmo, nevadí viď :-)?

01.05.2017 06:11:15 | Fany

Fanynko, smích se přeci nedá penězi zaplatit... jasně, že zadarmo... pokud se usměješ, budu spokojená... a i kdybych při montáži nakrásně zešílela, pak to bude stát za to... :-))

01.05.2017 06:14:55 | Iva Husárková

:-), tak dík, já se ráda směju, mám to v genech, takže jasně, že to beru :-)!

01.05.2017 06:17:39 | Fany

hurá!!! trochu neskromně mě napadlo, že Klaun by na mě možná byl hrd... :-))

01.05.2017 06:20:06 | Iva Husárková

:-), to si piš :-)! a jak se vůbec má? snad dobře :-)!

01.05.2017 06:22:10 | Fany

řekla bych asi tak - znáš písničku: těžký úděl máme dnes, vzhůru k výškám, růst a kvést... ale bojuje statečně, znáš ho a myslím... je na nejlepší cestě... děkuji, Fany, že ses zeptala... Bobe, pozdrav do hóóór... :-))

01.05.2017 06:24:34 | Iva Husárková

:-) znám, tak jo: Pozdrav do hóóór :-)!

01.05.2017 06:26:39 | Fany

:-))

01.05.2017 06:30:57 | Iva Husárková

jo von patří krásný úděl... no ale někdy se k tomu krásnu dopracovat je zatraceně těžký... :-((

01.05.2017 06:26:33 | Iva Husárková

jj, krásný úděl, to jsem ještě byla děvče jako lusk :-), a jinak máš samozřejmě pravdu :-(.

01.05.2017 06:28:23 | Fany

jee... jsem si vzpomněla, že taky jsem kdysi byla lusk... chtěla jsem dodat, že tenkrát jsem pučela do krásy, zatímco teď bučím... ale navrhuju to nepitvat... :-))

01.05.2017 06:38:56 | Iva Husárková

:-), dobrej nápad, Ivo :-)!

02.05.2017 05:51:00 | Fany

:-))

02.05.2017 12:21:53 | Iva Husárková

Odpusť, milá Ivuško, smála jsem se... a nejvíc, kde text byl vymazán, možná anžto sama nemívám ve zvyku příliš klít :-)))

Ať se Ti daří!
Pěkný večer :-)

P.S. Přidávám ke svým oblíbeným dílům, ano, prosím? Děkuji :-)

30.04.2017 20:01:43 | Helen Zaurak

Helen, mám obrovskou radost z Tvého komentu, povídku jsem zavěsila s úmyslem pobavit, jsem strašně ráda, že můj záměr splnil svůj účel, netušila jsem, že se taky zasměju, děkuji za Vaše komenty, které jsou náplastí na moje sebevědomí, děkuji moc. :-))

01.05.2017 05:07:27 | Iva Husárková

teda, bavíš :-) kdy zase budeš něco kutit? :-)

já jednou koupil mražený nazdobený dort, a když jsem ho doma omylem vyložil na stůl obráceně, bylo k přečtení upozornění: Nepokládejte dort obráceně, můžete poškodit zdobení. :-)

30.04.2017 19:09:58 | hledač

he hahááá... Hledáčku... rozesmál jsi mě a fakt jsou okamžiky v životě lidským, který jsou zatěžkávací zkouškou naší příčetnosti... děkuji za příhodu s dortem... ha hahááá... promiň... a mnohokrát za úžasný koment, děkuji. :-))

01.05.2017 04:59:10 | Iva Husárková

Všude je to stejné... ST

30.04.2017 18:41:42 | piťura

Děkuji, Péťo, mnohokrát, radost. :-))

01.05.2017 04:54:04 | Iva Husárková

...myslím, že bychom se mohli vzít za ruku...:-)

30.04.2017 18:39:59 | Jort

o... Jorti, žádáš mě o ruku? jsem dočista blažená, akorát jsem si Tvůj koment přečetla znovu a no dobře, stejně jsem šťastná, že jsi tak bezváááááá.... děkuji děkuji... :-))

01.05.2017 04:53:12 | Iva Husárková

...:-)...

03.05.2017 14:17:11 | Jort

OOO***)))

04.05.2017 11:13:58 | Iva Husárková

Ivuko Tys vážně mé buněčné dvojče....teď jsem cca půl hodiny zápolil s PC..
netušil jsem jak se zbavit textu s nevyhovujícím názvem-koš jej tvrdošíjně
odmítal-vracel na Plochu-ta záhy poseta mnoha zástupci doc. "sochy zívají"..po
delší době mě napadlo bráti vážně výzvu počítadla-"odstraňte všechny programy"
bál jsem se to učinit, takže jsem kybernárium jen restartoval..
před hodinou jsem hodlal vyjít ven do slunného odpoledne, ale teď si musím vítězně pohopkat a důkladněji vyvětrat odér tří-čtyř cigaret, jež jsem při horečném svém "ajťáctví" stačil vyhulit..hopla hopla bachyně mé nemouhoucnosti mě zas jednou do pr. nakopla....Ivuko... Tys má /Frr/Ivuka...třeštím radostí dosud neoblečen a v pušném prostředí-ALE POVZNESEN...AŤ ŽIJEŠ IVUKO MICIUKOVÁ-MÁ VĚRNÁ JÍŘOVKO/jířa je mé důvěrné oslovení nemnoha nejbližšími/ ***:-))))***ŮŮŮUUU..RADOST..:-D* :-D ST* ST*

30.04.2017 16:33:10 | Frr

he hahááá... Jiřulko, děkuji za rozesmání a bezvadný komentář, dokážu si představit Tvé pocity docela dobře, jednou se mi naklonovaly ikonky, měla jsem plochu jimi posetou a řešila úplně stejný problém... jsem ráda, že jsi vše zvládnul, posílám srdečné pozdravy, s úctou Tvá věrná Jířovka... moc a moc děkuji...:-))

01.05.2017 04:50:27 | Iva Husárková

***************************JUJ***

01.05.2017 07:54:53 | Frr

JUJ JUJ 000***)))

01.05.2017 11:03:56 | Iva Husárková

Divoško....!!!:-))

30.04.2017 15:00:53 | Dreamy

Dreamy, seš taky rychlá, že sem se úplně lekla... jsem dočista vyčerpaná a pro dnešek se odpojuju, jééžiš - děkuji MOC!!! OOO***)))

30.04.2017 15:02:47 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí