Cirkus s pachem krve

Cirkus s pachem krve

Anotace: Detektivní povídka z cirkusového prostředí

Sbírka: Drobečky povídek

Do města přijel cirkus a zanedlouho už na louce za hustou zástavbou vyrostlo barevné šapitó.
Tento cirkus měl vše co má správný cirkus mít: Artisty,akrobaty,krotitele,klauny,divokou zvěř. Představení měla vždy velký úspěch dlouhotrvající potlesk.
až do okamžiku kdy se stala první tragická událost!
při akrobatickém vystoupení se zničeho nic utrhla hrazda a akrobatka s bujným poprsím se zřítila dolu doprostřed manéže a byla na místě mrtvá.
Policejní vyšetřování prokázalo,že byla hrazda naříznutá a poškozená,ale nikdo nevěděl proč.
Pár dní po této tragédii se cirkus rozhodl pokračovat v show,jenže to se ukázalo jako chyba. Když totiž přišel na řadu krotitel zvěře,tak si lidé všimli že je šelma velice neklidná až vzteklá na což krotitel doplatil, lev jej totiž přímo před zraky návštěvníků roztrhal. Policie pak zjistila že lev byl před vystoupením někým silně vyprovokován. Teď už si ředitel cirkusu všiml,že vždy,když se odehrály tyto tragédie,tak se nenápadně ze šapitó vytratil klaun Marty. (obč. jménem Martin Drápek)
Ředitel na to policejní hlídku upozornil
a ti mu slíbili že celou věc prošetří a vyhlásili po pestrobarevném klaunovi pátrání. Najít toho vraha nebylo složité díky křiklavému zevnějšku ho poznalo a identifikovalo spousty svědků. Po pár týdnech volala policejního hlídka do cirkusu že psi jej vyčmuchali někde v lese v jakési dřevěné boudě. Během vyšetřování zjistili strážci zákona,že klaun byl v cirkuse dlouhou dobu nespokojen a chtěl proto odejít, ovšem neměl odvahu principálovi říct o výpověď,což byl i motiv k oběma vraždám. Proto se mu v hlavě rodil šílený plán důmyslných vražd, čímž klaun vlastně dosáhl svého i když jiným způsobem
Po několika hodinách u výslechu se klaun k vraždám doznal a byl vzápětí odsouzen k dvaceti letům nepodmíněně.
V cirkuse si oddechli a nazítří se svým ansáblem opustili město a vydali se za další štací.
Autor Petr27, 25.07.2020
Přečteno 523x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

je to hezké, jen trochu krátké

18.03.2021 09:53:35 | Sára Černá

díky spíš taková micropovídka no :)

18.03.2021 15:36:29 | Petr27

Kdyby se prsatá akrobatka jen zřídila, třeba pod obraz Boží, tak by to bylo i vtipné.
Jinak mi ovšem pointa nedošla, nebo vyčpěla. Tak asi půjdu na fa-fu-eé, nebo se i zřídím. S heslem: "Všechno pochopit je nemožné!", jdu na to...

26.07.2020 10:04:07 | Lesan

byl to takový pokus o první detektivní povídku no :) nic extra v tom nehledej :)

26.07.2020 10:57:54 | Petr27

Nic ve zlým ale čti po sobě a kontroluj. Protože čtenář je rád maten přesmyky (akrobatka se zřídila/zřítila) ale musí být jinotaj nějak později vhodně ozřejměn.
Pokud vrah není vyšinutý, mám nějaký motiv, nějaké pozadí a důvod. Zvědavej čtenář se rád poučí, jde-li o myšlenkový majstrštyk autora, kterým textík ověnčí.

26.07.2020 20:16:27 | Lesan

písmenkový šotek se vloudil :)

26.07.2020 20:23:13 | Petr27

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí