O kutilství

O kutilství

Anotace: O něm to nebude. To až příště

Kutilství.
Kapitalistický žít.
Socialistický pracovat.
Praha má rozlohu 496 km2 a žije zde 1,2 milionů lidí.
Moskva má rozlohu 2500 km2 a je zde 12,5 milionů lidí.
Jedná se o největší evropské město s třiceti tisíci miliardáři!!!
Moskva je ač se to možná nezdá, velmi progresivní, moderní město s krásnými památkami, šedesáti univerzitami, nespočtem muzeí, divadel, parků.
V Moskvě jsem byl v roce 1978.
Přistáli jsme na letišti Šeremetěvo II.
Viděl jsem obrovské Rudé náměstí, pamatuji si obchodní dům Gum s podivným sortimentem a dřevěnými eskalátory.
Monumentálnost, a krása kostelů byla opravdu fascinující.
Vzpomínám na jejich Metro zdobené jako chrámy paláců křišťálovými lustry.
V rozlehlých parcích byly obři kašny s kamennými sochami.
Taky vzpomínám na pojízdné povozy prodávající kvas obdobu piva.
Rád bych Moskvu viděl s kontrastem 43 let starých vzpomínek.
Jsem fascinován kosmickým programem, letectvím i vojenskou výzbrojí.
V jejích řadách žili báječní spisovatelé, pěvci básníci, architekti, stratégové, vědci.
Měli Solženicyna, Karpova, Kasparova, Lomonosova, Popová, Čajkovského, Klička, Tolstého, Cilkovského, Gagarina a nespočet velmi významných osobností.
Bohužel měli Lenina, Stalina, bídu, válku, cara a další hrůzovlády.
Za II světové války přišli o velikou část mužské populace.
Celkové měli 26 milionů obětí, což činilo 14% veškeré jejich populace.
Pro srovnání uvedu, že počet našich padlých vojáků byl 25 tisíc a jejich 9,8 miliónů.
Možná z tohoto důvodu si pamatuji na rozestavěné domy s lešením na kterém dvojice žen nosily maltu a stavební hmoty v dřevěných nosítkách.
Nejsem Rusofil,jen dávám náhled mého pohledu.
Vyrábí rakety do kosmu, atomové ponorky, letadlové lodě, zbraně hromadného ničení, satelity, radary, fascinující letadla.
Rozsah jejich produkce, díky bojkotu dodávek ze západu je poměrně ucelený.
V tom je jejich moc a síla.
A taky v množství lidí, jenž dokáží mobilizovat.
Navíc jsou velmi hrdí na svoji obrovskou zem.
Druhá strana mince je, že nevyrábí žádné Ferrari, Lamborghini, ale Ladu, Nivu, Volhu, Čajku.
Druhá pravda je, že pakliže se do nějakého oboru pustí, obvykle v něm nemají konkurenci.
O tom svědčí mnohaleté prvenství v nejnáročnější automobilové soutěži Rally Dakar v kategorii kamionů s vozy Kamaz.
Na leteckých dnech jsem viděl vysokou pilotáž s jejich stroji Suchoj i řadou dalších.
Pro poznání Moskvy je prý nutné znát její erotogenní zóny.
Trošku je znám v rodném městě Praze.
Prahu mám rád.
Ne však její podivné vedení.
Z šedivé metropole se vykřesal UNESCO objekt.
Stejně jako z Českého Krumlova.
Ale taky zde vznikly mnohdy velmi podivná a nekoncepční satelitní městečka, haly, obchodní parky.
Území je zastavováno administrativními celky.
A doprava je neustálými zásahy politiků zhoršována a filtrována.
V této době, době koronaviru je opět možné vidět bez tlačenice nabytou krásu Prahy a jejich památek.
A o kutilství příště.
A o Gruzii možná...taky.
PS věřte nevěřte jejich rádio na osm buřtů stále hraje, kladivo zatlouká, truhlářský stroj obrábí, pistole stříká. Jen vyrytá píseň na povrchu pohlednice s písní Ali Pugačevové je již dost ohranná. No holt 43 let je někde znát.
Autor umělec2, 22.02.2021
Přečteno 268x
Tipy 6
Poslední tipující: šerý, Iva Husárková, Amonasr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí