Aitaly Erebu - Trocha z Legendy o Erebu

Aitaly Erebu - Trocha z Legendy o Erebu

Anotace: tak ja sem si to rozmyslela, dala jsem cely uvod do jednoho, obávala sem se že to bude tak dlouhé že to nikdo nebude mit chuť číst, ale jak vidim nejspiš to byl tak trošku přestřel, tak ještě jednou prosiiim potěši mě každy koment a kritika;) tak pisejte

Náš svět měl vždy dvě tváře, tu první zná každý z nás, denně ji sám žije. Ráno mu zazvoní budík, který se vší naštvaností vypne, jelikož je mu vděčen ze přerušení onoho krásného snu, který ale stejně většina z nás, pod návalem všedních i nevšedních povinností, do večera zapomene. Pokud stíhá, tak se nasnídá a vyrazí do zaměstnání a v tom horším případě ještě do školy…
Večer padne do postele a usne, aby se mu zdál další za série krásných snů, hororů nebo dobrodružství, ve kterých je, jak jinak, než hlavním hrdinou, co v poslední chvíli zastaví zkázu lidstva, aby ho mohl ráno, stereotypně, probudit budík, který se vší naštvaností zaklapne…
A takhle to jde den co den, týden co týden až do konce, kdy už se ze svého snu neprobudíme. Ovšemže. Do té doby zažijeme mnohé, každý den je trošku jiný, ale přece jsou všechny stejné… Něco, co se denně opakuje a nic proti tomu nenaděláme, v našem životě asi musí být určitý stereotyp, to právě on ho dělá zajímavým…

Ta druhá tvář našeho světa je ale jiná. Tady není žádné OSN, aby zabránilo válce, tady není žádné USA, které tu válku vyvolá, ani žádná Evropská Unie nebo něco tak. Je zde jen noc a den, zlo a dobro, válka a mír, temno a světlo. Zkrátka a dobře jen TO, co je špatné, a TO, co je dobré. Má to nejzvláštnější jméno, jaké kdo kdy slyšel - EREBUS.
V Aitalech…, jak místní říkají, no těžko se to vysvětluje, Aitaly jsou vlastně něco jako sebrané spisy, dějiny, …lze najít jeho překlad - TEMNO. Aitaly jsou druhá část Xolaiova proroctví jménem Italos, zde se také dočtete, že na počátku bylo temno a nic než jen temno - od toho vznikl i název. Xolai nebo také První mudrc, jeden z prvních lidí vůbec, byl ten, který jako první odhalil kouzlo budoucnosti. Bohužel, postup i znění tohoto kouzla, díky kterému mohl od počátku až po konec shlédnout to nejdůležitější z dějin lidstva na jeho příkaz buď uschoval nebo zničil Wupee, jeho jediný syn, který se stal díky tomuto kouzlu nesmrtelným a od těch dob porovnává poznání své a poznání svého otce.
O Xolaiovu kouzlu víme pouze to, že aby mohlo být učiněno, musel obětovat svou milovanou manželku Eleu, všechny své končetiny a obě své oči. Poté, co kouzlo přestalo působit, žil jen několik málo hodin, pak zemřel v zbědovaném stavu.
Wupee nestárne, je mu stále 17 let, jako mu bylo při provádění tohoto kouzla, jeho život se tímto okamžikem zastavil na mrtvém bodě - kouzlo muselo být skutečně velmi silné. Stále se někdy chová jako v sedmnácti, ale jeho moudrost se za ta staletí rozvíjela a dále se rozvíjí. Wupee už po staletí sepisuje vše důležité, jak mu nařídil před smrtí jeho otec. Na otcův příkaz také sestavil soubor zrcadel, které za několik milionů let dají dohromady Zrcadlo z Erebu. Vybral rodiny, ve kterých se budou dědit určité schopnosti a vůbec udělal vše, co mu otec nakázal a co mohl, aby Erebus ani náš svět neovládlo zlo. Wupee je neskutečně moudrý a zkušený, nedělá mu problém přizpůsobit se době, takže se nemůžeme divit, že díky počítačům a internetu ví, co se kde šustne. Dokáže nepozorovaně proniknout i do přísně střežených informací. Zkrátka a dobře - genius. Má k němu blízko jen málo lidí, především Kaimové, kterým pomáhá v boji proti zlu.
Mezi naším světem a Erebem není mnoho cest, za pár milionů let bude pouze jedna - zrcadlo z Erebu, které vyrobil sám Wupee pomocí velmi složitých kouzel, která nikdo jiný nezná. Bude složeno z dvanácti zrcadel, která mají za úkol udržovat komunikaci mezi Kaimy a Radou osmi. Zrcadla, které dají dohromady Zrcadlo z Erebu, jsou rovnoměrně rozdělena. Tři v Americe a Asii vždy tak, aby jedno bylo na jihu, jedno ve středu a jedno na severu. V Africe a Evropě jsou pouze dvě a v Austrálii jedno. Každý kousek Zrcadla z Erebu je přidružen ke své rodině, kde se dědí klíč k používání tohoto zrcadla spolu s nadpřirozenými schopnostmi, kterými jsou vybraní členové těchto rodin obdařeni. To poslední, dvanácté, je rozbito na několik kusů, jelikož je největší.
Jeden kousek v Trafalgahou, městě brány pekla i ráje, ve městě, kde sídlí, již po dlouhá staletí, Wupee.
Druhá jeho část je v severovýchodní části země, kde sídlí Gioy, šestý z Rady osmi. Patří do kmenu Raki, jenž obývá převážně severní a severovýchodní část Erebu. Všichni z kmenů Raki mají tu schopnost, že vidí střípky budoucnosti. Povídá se, že jsou to potomci Wupeeho a přeneslo se na ně něco z Xolaiova kouzla, ovšem to není nijak potvrzeno. Území, které obývají leží na hranicích, dál je Nic. Mnoho odvážlivců se snažilo zjistit s čím to vlastně Erebus sousedí, ale již se zpět nevrátili. Erebus s Ničím sousedí po celé délce hranic, není z něj jiného úniku než zrcadel, které umí používat jen Kaimové, Wupee a členové Rady osmi.
Třetí část zrcadla je ve východních lesech zvaných Sio, kde přebývá mezi dravými ptáky, netopýry, divokou zvěří a mnoha jinými, druhý z Rady osmi Agu. Agu je zkrácenina jeho jména, ve skutečnosti se jmenuje ne zrovna normálně… Jeho matka byla posedlá pozorováním zvířat a zvířata dala také vzniknout i jménu jejího syna - Ara Guanako Ursus, zkráceně Agu. Jeho otec je neznámý. Agu na to, že je dítě nechtěné (jeho otec matku pravděpodobně znásilnil při pozorování vlkodavů), je velice chytrý a má dobré kontakty, jelikož byl jeho otec nejspíš Mazmal. To jsou takoví velmi zakrnělí lidé s hrubou světlou kůží a tmavými, většinou mastnými vlasy, žijící ve vydlabaných, leč stojících, stromech v lesech Sio. Žije jich tu nepřeberné množství, v jednom mohutnějším stromě může žít i celý národ, což činí nejmíň 10 000 dospělých Mazmalů, nutno dodat, že Mazmal dospívá až při početí prvního potomka, takže ve skutečnosti je jich mnohem víc než si kdokoli dokáže představit. Mazmalové jsou ale oblíbená pochoutka Orlerek, dravých ptáků se silným zobákem, díky kterému se lehce proklovou až do dutiny, kterou obývají Mazmalové.
Čtvrtá část zrcadla je u osmého z Rady Edriena, za svých mladých let byl Kaim, jeden z prvních, ale teď už se do boje nevydává, poněvadž už je to pro něj nebezpečné a riskantní, stáří se ohlásilo a s mládím se vytratila i hbitost a pružnost, kterou Kaimové nesmí postrádat. Statečně bojoval proti zlu od svých čtrnácti let a mnohokrát riskoval svůj život pro záchranu Erebu před Ohnbufem, pánem démonů. Teď se uchýlil do postraní, žije v jihovýchodní části Erebu, kde pěstuje výtečné ovoce rostoucí ve velkých trsech na mohutných a vysokých stromech, kterým se v této části Erebu náramně daří. Není snadné ribziky sklízet, jelikož ribzikovníky jsou vysoké až 80 metrů, ale to Edrienovi nepřidělává žádné starosti, nač má přece své schopnosti Kaima?
Další část zrcadla je v domě třetího z Rady pana Duckenberga, léčitele. Než se stal členem Rady vyučoval na Kalibu, škole pro budoucí léčitele, kteří jsou velmi důležití pro všechny obyvatele Erebu. Většinou jsou nestraní, to znamená, že nejsou přikloněni k dobru ani zlu, prostě jen plní svou povinnost a léčí všechny, kteří to potřebují. Léčitelství není jednoduché, ale v některých rodinách se předpoklady pro něj dědí. Léčitelem se může stát podstatě každý, ale nikdy nedosáhne takových úspěchů a zajisté nedokáže léčit tak účinně, jako nestranný léčitel. Pan Duckenberg už léčí jen Kaimy, kteří při boji se zlem utrpí nejeden úraz, takže jim léčitel vždy po ruce přijde víc než vhod. Pan Duckenberg tedy přestal být nestranný, a proto už není tak výtečný léčitel, ale i přesto je stále jeden z nejlepších.
Dalším z Rady je v celku mladý hoch, je mu teprve 25. Dokud nedospěl čtrnáctého roku jeho bratr, byl jedním z Kaimů, byl ale pouze přechodný Kaim. To znamená, že se stal Kaimem jen proto, že zemřel jeho otec ještě než měl jeho bratr 14 let a klíč se tak samovolně přenesl na něj. V Radě je díky své schopnosti vycítit city lidí kolem, je to empatick, jmenuje se Tony a pochází z Connecticutu, malého státu na pobřeží Atlantiku v USA. Jeho mladší bratr se jmenuje Michael. Jenže toho Tony vidívá pouze pracovně, přestěhoval se do města Kirat asi 20 šitů od Trafalgahou (šit je délková jednotka, která se užívá pouze v Erebu, 1 šit = 2.5 km). Kirat je nejobydlenější město Erebu, jelikož tam je jakés-takés bezpečí.
Čtvrtý z Rady osmi má jméno Ralo, pobývá v podzemních domech zvaných Mired v západní části Erebu, která je těmito domy doslova podhrabaná. Ralo je potomek Xolaiova nevlastního bratra Kirta a v Miredu si vybudoval největší knihovnu v Erebu, která má do hloubky 6 pater a jedno patro zabírá 4 kvadratické šity (25 km2). Ralo se nikdy ani nepokoušel spočítat, kolik knih vlastní, zabralo by mu to nejmíň půl života, což je u Ailuropů, lidských kříženců, asi 491 let. Nedělají se jim jako lidem vrásky, a tak i ti, co mají smrt na jazyku, kypí energii a jejich stáří na nich nelze poznat. Snad jen když promluví - jejich hlasy totiž postupně ztrácejí na síle, a tak ti nejstarší mluví velmi tiše nebo jsou němí. Ailuropové jsou menšího vzrůstu, nejvyšší z nich byl, již zmiňovaný, Kirta a ten měřil asi 1,5m. Ailuropové jsou velmi přívětiví, když k nim náhodou někdo zavítá, nosí ho málem na rukou a pokud je někdo požádá o pomoc, všichni se do svého úkolu vrhnou s vervou jim vlastní.
Osmá část zrcadla je u deváté z Rady osmi Aniko. Je to jediná žena, nebo nebudeme přehánět, dívka, v Radě. Žije v severozápadní části Erebu ve vesnici, na hranicích s Ničím, Mulfe. Tato vesnice je málem neobydlená, žijí zde jen nadšenci, kteří by rádi odhalili s čím to vlastně Erebus sousedí a tím měli po smrti někoho z Rady zajištěno, že za něj nastoupí. Abyste věděli, do Rady se dostane každý, kdo udělal něco výjimečného pro Erebus, nebo je něčím významný. Většinou mají místo jisté jen Kaimové, ale ti většinou odmítnou, aby už konečně měli klid nebo umřou v boji. Aniko je v Mulfe jen proto, že je velmi vyděšená. A nedivím se jí, už velmi dlouhou dobu musí unikat před zlým čarodějem Galakem, který vyvraždil všechen její lid (když někdo zabije Dienma získá moc jeho i všech jeho předků). Aniko jako jediná, ve svých dvanácti letech, uprchla a Rada jí musela poskytnout útočiště tam, kde ji Galak nebude hledat a zabezpečit její domov mnoha složitými kouzly. Bohužel, Galak její obydlí časem našel, obranu prolomil a snažil se ji také zabít, naštěstí jsou tu ale Kaimové, kterí vždy včas zasáhnou a taky Galakova strašná skleróza - už si nepamatuje, jak Aniko vypadá, a tak si ji neustále plete s různými dívkami. Aniko je taková spíš menší než větší, vyrostla z ní velice krásná dívka, a kdyby Galak zabil i ji, byl by takřka nepřemožitelný! Jeho jediné slabé místo je pravý horní špičák, díky němu na sebe může vzít podobu přítulné kočičky, lva, tygra, geparda, vlka, psa,… no zkrátka jakékoliv šelmy. Je velmi zákeřný a zlý, Kaimům dá mnoho práce ho vždy včas zastavit, aby se nedostal do blízkosti brány pekla, kdyby tam totiž vnikl, je zde možnost, že by se spojil s Ohnbufem, pánem démonů, který by s jeho menší výpomocí, při které by se Galak ani nezapotil, zničil vše. Celý Erebus, vše na čem Wupee celá ta staletí pracoval.
Poslední spojka mezi naším světem a Erebem je devátá část, kterou má Kiru, Traegr - dokáže se objevit na určeném místě během pár sekund. Žije na severu Erebu, kde už po staletí vlastní jeho rod starobylý zámek Gaterford. Všichni z Rady, do které samozřejmě patří i Wupee, i když ten je, jak říká pan Duckenberg, v zaražené pubertě, a raději je s Kaimy, kteří jsou převážně v jeho věku. No, vlastně, ne v jeho věku doslova, ale jsou to taky takoví "zodpovědní puberťáci", ale on a Aniko vyvádějí mnohdy ještě větší vylomeniny… Rada se pomocí zrcadel schází každý večer a nebo když se některý z Kaimů s někým z nich spojí a zažádá je o radu.
Kaimové jsou ochránci, bojují proti zlu, jsou to obyčejní lidé, jako ty, já a všichni kolem nás. Liší se pouze tím, že jsou z vybraných rodin. Ne jako, že by byli nějak extra bohatí nebo tak něco, v podstatě se, co se týče života obecně, nijak neliší. Liší je jen maličkosti, které téměř nikdo nepostřehne...
Už od pradávna je svět rozdělen na Erebus a náš svět, v našem světě je 11 rodin, v každé jedno zrcadlo. Klíč se dědí z otce na syna, z matky na dceru. Ti, co v sobě přechovávají schopnost projít do Erebu - klíč, mají na pravé paži mezi ramenem a loktem, až do čtrnáctého roku málem neviditelnou jizvičku neurčitého tvaru. Vždy je podklad písmeno E na něm písmeno K a poté počáteční písmeno jeho jména, tyto tři písmena jsou různě propojená a někdy tvoří pořádný patvar, s touto jizvou se rodí a i po čtrnácti letech musíte moc dobře zkoumat místečko po místečku, aby jste ji objevili, mnohdy o ní neví ani oni sami.
Ostatní Kaimové jim nesmí nic říct, nijak se s nimi kontaktovat, nový Kaim musí sám přijít do Erebu, nejčastěji do Trafalgahou, kde ho čeká Wupee a Kaim z rodiny, se kterou má rodina Kaima z našeho světa pouto. Vždy se rodí dva, v každé rodině jeden, dva se stejnými vlastnostmi, dva, co se doplňují, něco jako dvojčata, jenže se nemusí narodit v jeden den ani ve stejný rok. Kaim je vždy jen jeden z rodiny, ten může klíč kouzlem Saixu, za pomoci dvou nebo tří ostatních Kaimů, předat dalšímu, to se děje, když zabijí jednoho z dvojice nebo když už jsou starší než 30let, ovšem jsou i výjimky a to když se přetrhne rodová linie a ku příkladu se místo chlapce narodí děvče, v tomto případě klíč nelze předat a Kaim zůstává. Ovšem, jen jako poradce, nemůže přece tak nezodpovědně riskovat svůj život, i když čím je Kaim v pokročilejším věku umí ovládat své schopnosti tím lépe, tak nemají dostatečnou hbitost a postřeh. Při boji stačí jen vteřina nepozornosti a konec. Kaimové musí být velice obratní, denně chrání svět a kdyby jedinkrát pochybili, byl by jejich i náš osud zpečetěn.
Každý Kaim se rodí s určitými vlastnostmi, které jsou mu určeny už od pradávna. Všech 22 Kaimů je rozděleno do skupin. V každé skupině je kupříkladu empatick, který umí cítit pocity ostatních. Všichni Kaimové spolu mohou komunikovat pomocí telepatie, jenže tuhle schopnost musí dlouho cvičit, takže se mnohdy stane, že mezi sebou nemohou telepaticky komunikovat všichni ve skupině, ale pouze někteří. Žádný Kaim, a to ani ti nejstarší, nezná všechny své schopnosti, proto vám můžu povědět jen o těch nejzákladnějších, které jsem se dozvěděla. Všeobecně je známo, že každý Kaim využívá všechny živly – vodu, oheň, vzduch a zemi, to proto, že mají nejaktivnější Základní čakru – Muldharu, samozřejmě mají aktivované i všechny ostatní čakry, ale tuto nejvíce, poněvadž tuto čakru mají aktivní už při narození. Toto jsou některé základní schopnosti Kaimů, které jsou mi zatím známy – Telepatie, Empatie, vznášení, zaříkávání, využívání přírodních živlů, komunikace se zvířaty a rostlinami, přemisťování a přeměňování věcí na krátké až střední vzdálenosti (někteří Kaimové i lidí). Schopnosti Kaimů jsou velmi tajemnou otázkou, každý z nich neustále objevuje své další vlastnosti, některé jsou zapsány v Italosu, protože se vážou k nějaké důležité situaci, mnohdy se ale stane, že schopnost Kaim dostane aniž by se situace napsaná v Italosu stala. Proto také Wupee porovnává věrohodnost Xolaiova kouzla budoucnosti.
Autor angelicek, 04.07.2008
Přečteno 342x
Tipy 1
Poslední tipující: Kes
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zrkadla?akurat som zacala pracovat na jednej knihe o zrkaldach xD to je nahoda,
ale ked som si precitala uvod,aspom budem vediet co uz niekto napisal,aby som nahodou nepisala niecovelmi podobne xD
ale myslim,ze som mala celkom inu predstavu ...
zatial je to velmi zaujimave,ani nie zlozite,len akoby som to povedala trosku neprehladne...

10.02.2009 17:52:00 | Terulienka

Všetko záleží na pokračovaní... ale už tu je vidieť amatérsku štylistiku.

05.07.2008 02:10:00 | Sarazin Faestred

je to složité, ale zajímavé. To spojení širých dávnověků s přítomností podle mě trochu skřípe, ale zní to spíš jako úvod, počkám napokračování, které doufám bude:)

04.07.2008 22:06:00 | Miogi

No složité to je, ale třeba bude pokračování vysvětlující. Zatím to zní originálně a zajímavě :)

04.07.2008 14:02:00 | Kes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí