Tallwchův Syndrom

Tallwchův Syndrom

Anotace: Tato povídka obsahuje reálné prvky, trpké a temné, zlehčené černým humorem. Varování – má nemoc se šíří skrze vyjádření této nemoci slovy, písmem, zvukovým či vizuálním záznamem. Čtěte jen na vlastní nebezpečí.

Proslov skřítka Literáka NH19OI, asistenta Trystana ap Tallwcha, k skřítkům ostatních spisovatelů:
_______________________________________________________
"Úvodem bych chtěl poukázat, že velkolepý myslitel, sama jeho ctěnost Trystan ap Tallwch, objevil nedávno při studiu sebe sama zvláštní duševní poruchu. Já jsem zde, abych vám oznámil, výsledky jeho výzkumu, a zabýval se uváhou, co mistra tolik ničí, a jaké může mýt Tallwchův syndrom účinek na lidstvo.
...
Tak tedy pár informací na začátek. Tallwchův Syndrom je duševní choroba vyvolaná šokem z pochopení reality, absurdity existence, lásky, etc. Nemoc vzniká, když kdosi dosáhne plného pochopení. Existují dva stupně pochopení – první stupeň – tzv. Norma je položení si otázek, a následné pochopení základních věcí – mám hlad => chci jíst. Tento stupeň odpovídá zvířeti, a na něm se pohybuje nejméně 90% lidí, z nichž část se alespoň několikrát zamyslí a dostane se přechodně na druhý stupeň. Druhý stupeň vzniká, když se zeptáte: PROČ vlastně mám hlad?
...
Zapátráme-li v biologii, zjistíme, že je to způsob, jak tělo zajišťuje, aby přežilo. Nabízí se otázka – jak moc nás tělo vlastně ovládá? A biologie nám odpovídá všemi pudy – pud sebezáchovy, pud zachování rodu(druhu) = láska, vše na co si pomyslíte – všechny touhy, cíle, naděje – to je naše tělo. Nevybíráme si svoji cestu, tělo nám ji vybírá. My jsme jen chladné kalkulačky – naše tělo nám předhodí potřeby, my si vypočteme nejsnadnější cestu k dosažení těchto cílů a pak naivně bojujeme pro tyto cíle, a tváříme se, věříme, a chováme se, jako bychom si my určily ty cíle, jako bychom to byli my... A vlastně se ženeme jen za endorfinovými odměnami od našeho těla. Připomíná to chování psa – vycvičíte si ho, a pak mu nabídnete odměnu.
...
Nyní tedy přistupme k samotné chorobě Tallwchova Syndromu – něčemu natolik se vzpínajícímu logice, jako velký mistr sám. Tallwchův Syndrom totiž vzniká, když mysl není schopna srovnat se s realitou, a pokusit se porazit tělo, ale uvědomuje, že by to měla činit. Vzniká rozštěpení mysli – bytost, jenž vědomosti nabyté druhým stupněm odmítá, dívá se s radostí na romantické filmy, anime, čte si romantické mangy, sní o lásce, touží po dobrém jídle a pití, podporovaná tělem. Na druhé straně máme zatrpklou, slabou skomírající bytost, která ačkoli pochopila skutečnosti vyplívající z druhého stupně, ale přesto věří v nějakou naději, a neuvědomuje si, že jeho víra je jenom výtvorem jeho těla.
...
A nyní přichází otázky: Jaké nebezpečí znamená tato nemoc pro mistra? Myslím si, že velké. Mistr je ze dne na den slabší, nenachází sílu psát, a obě jeho části spolu vedou boj, o to, zda zvítězí sladká nevědomost, či trpká moudrost. Je možné, že až mistr překoná tento boj, nebude mít vůli k jakémukoli konání. A jaké nebezpečí znamená tato nemoc pro svět? V hlavě mistra rodí se desítky nápadů na zničení světa. Přišel totiž na to, že jsou lidé jenom kalkulačky těla, a tělo je otrokářem těchto kalkulaček, pak je nejlepší otrokáře zničit. Bojím se, že jestli přežije dostatečně silný, může to znamenat konec všeho bytí."
___________________________________________________
Skřítek utichl. Rozhořčené výkřiky dalších skřítků se nesly podzemním sálem, v němž se přednáška konala. KN87IG, Corsicův skřítek asistent zakřičel: "Pak tedy musíme mistra Tallwcha zabít pro dobro celého světa. Vezměte si zbraně, jdeme na lov."

Trystan ap Tallwch se naposledy brouzdal netem, než celý svět zničí. Včera políbil dívku do níž byl již několik let zamilován, aby ulehčil pozůstatku svého prvního celku. Vykopla ho ze dvěří svého domu, s tím, že s ním do jeho smrti nepromluví. Jemu to ale bylo už dávno úplně fuk. Přepadl ho pocit, že se musí podívat na liter.cz, ale to neměl dělat. Jakmile se otevřel liter.cz, z okýnka v jeho obrazovce, odkud mu obvykle chodil na pomoc NH19OI, literácký skřítek, se na jeho notebookovou klávesnici začali vysoukávat ozbrojení, dva palce vysocí skřítci.
"Děláte si ze mě sradnu." Začal se smát Trystan ap Tallwch, ale to už první skřítci začali se svými kouzly. Jako by v Tallwchově tváři náhle bouchali petardy. "To mi zaplatíte!" Vykřikl Tallwch, a sám začal mumlat svá kouzla. Několik skřítků to rozseklo na půl, jiných pár to hodilo o zeď a notebook to vyplo, takže skřítci přestali proudit do místnosti.
Tu se náhle rozrazili dveře, a vnich stála dívka, do které byl zamilovaný. Její zlaté vlasy vlály, jako by se do nich opíral ten nejsilnější vítr. V ruce držela notebook, jenž byl přihlášený na literu. A z něj se začali hrnout další trpaslíci. "Proč?" Zeptal se zděšeně. "Naivko, jsem upírka. Mám chuť na tvou krev!" vykřikla a vrhla se na něj. Nic nedělal, a zasmál se. Proběhla jím jako by tam nestál. "Ty jsi duch?" zeptala se zděšeně? "Hologram." usmál se Trystan. "Originál je dávno pryč." Upírka – jeho tajná láska popadla pár literáckých trpajzlíků a urvala jim hlavy, načež vysála všechnu jejich krev."
...
Trystan stál u vodárny. Měl tu připraveny tisíce tun deuteria a tritia, na závěrečnou explosi. Tu se za ním zjevil Corsica. "Neruším?" zeptal se drze. "Ani ne." zasmál se Trystan. Corsica měl na sobě drahou výzbroj ze zlata a v ruce plazmový anihilátor. Trystan zamumlal formulku, a plazmová pistole vyletěla Corsicovi z ruky. "Je konec." zasmál se Trystan. "Omyl," protestoval Corsica, "jsem totiž dvacátá šestá reinkanace Buddhy, co sežrala Krišnu a všechny další Hindu a Buddhi bohy." Trystan se zasmál "A já jsem Thor, ale sežral jsem Lokiho, Odina, všechny Valkýry a k tomu řecké bohy." zasmál se Trystan. Corsica se nafoukl v obrovskou Buddhovu sochu, se sloní hlavou a spoustou rukou. Trystan se změnil v obrovskou bytost, obklopenou obřími meči, blesky a kladivy. Tu se náhle z nebe spustila obří ruka.
"Hospodin je tady." Ozval se hlas zhůry, a Trystan i Corsica byli rozmačkáni na padrť. Avšak s nimi i vodárna, a v ní ukryté deuterium a tritium. Tlaková vlna se šířila po celém světě. A pak, nečekaně vše upadlo do tmy.
________________________________________________________
"Sakra tatíčku Hospodine," ozval se ve tmě hlas. "já se kvůli nim nechám ukřižovat a ty to takhle zmrvíš. Co teď?" Jiný hlas odpověděl "Neboj, synku, udělám ti nový svět. A tenhle nebude tak bláznivý."
Autor Trystan ap Tallwch, 29.10.2010
Přečteno 524x
Tipy 12
Poslední tipující: Matty_D, Tendilë, Sarazin Faestred, la loba, F.i.L, Dragoniana
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ty mě chceš zničit!!!Sebevražda smíchem,to tu ještě nebylo!co mam dělat když můj skřítek má schízu!?Nejspíš budu reinkarnace Durgy pořád mám plný všechny ruce sekačků na maso a válečků na nudle...

14.02.2011 17:02:00 | la loba

Nápadité dílko a překvapivý průběh. Takový trochu "Muž z Acapulca". Myslím, že je to příjemné rozptýlení ve světě fantasy povídek, které bývají tématicky mnohdy dosti jednotvárné. Jen bych vytkl pár gramatických chyb, předevšív y/i.

04.11.2010 11:13:00 | Marekorel

První část(proslov) jsem napsal vážně. Ale zabudoval jsem to do takovéhohle komediálního dílka - jedná se o parodii na to jak někteří spisovatelé na cestě za nejlepším dílem komplikují zápletku natolik až to nedává smysl - přesycení vedlejšími motivy.

30.10.2010 13:56:00 | Trystan ap Tallwch

:D:D:D
Tak jako teďka jsem se dlouho nezasmál, až mi tečou slzy... :D
Co tě to napadlo? Dvacátá šestá reinkarnace Buddhy? :D:D:D

(Nutno upozornit, že Tallwchovým syndromem trpím poslední půlrok a níčí mě solidně)

Takže vemte zbraně, jde se na lov!

30.10.2010 13:33:00 | Corsica

Dnes mám 5/12-narozeniny - je mi 17 let a 5 měsíců přesně. Dárek je ale ode mne pro vás :D

29.10.2010 21:56:00 | Trystan ap Tallwch

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí