4. kapitola - Pikola

4. kapitola - Pikola

Anotace: Je to další povídka do sbírky těch předchozích a jinak přeji hezké čtení. (Pozn.: druid Balistik má rád sice divadlo ale nemá rád když tam hraje jeho kamarád Androa)

Sbírka: Země Moskytů

Každý kdo žil v Zemi Moskytů, tak byl již něčím obdarován či si daný dar či talent získal anebo sanžil ještě více rozvíjet.
Většina Moskytů měla ve veliké oblibě divadlo. A v oblibě divadlo měl i druid Balistik a Androa. Androa byl takový tip moskyta, který rád zkoušel nové věci. Dostal skvělý nápad, že by mohl zkusit hrát divadlo. Načež, když se tím pochlubil ve své vesnici, tak ... Druid Balistik když toto zaslechl tak málem dostal infarkt a proto se ihned vydal za svým nejlepším přítelem, aby mu tento hloupý nápad rozmluvil. Zatím neúspěšný, poněvadž Androa již začal hrát ve svém prvním představení. A sklidil obrovský úspěch, ale Balistikovi se tento nápad nezamlouval, protože ...

Androa začínal být v divadle častěji a častěji, nakonec se stal i jeho ředitelem, ale to nejsmutnější bylo to že jak Androa byl pohlcen svou prací, ztratil kontak se všemi lidmi z rodné vesnice a z vesnice Pias.
A ztratil i to nejcennější a to bylo ... Ztratil svého nejlepšího přítele druida Balistika. Ach jo. Povzdechl si a začal přemýšlet jak to zase napravit.

Napravil to tím, že jednoho dne odstoupil z funkce ředitele divadla v Piasu a všichni se divili, proč se takto rozhodl. Načež z vesnice Pias, kde se právě nacházel tak se na něj vyřítilo několik vesničanů s pochodněmi v rukou.
Měl jediné štěstí, že už je ve vesnici Opatrios vlastně nebyl už ve vesnici ale ve městě Opatrios. Úplně byl v rozpacích bodejť by nebyl, ve svém rodném městě se neukázal dlouhých pět let. Během této doby se město rozrostlo o dvacet pět budov a přibylo zhruba sto obyvatel.

Město Opatrios už bylo od města Pias vzdálené pouhé dva kilometry, takže prakticky obě města se navzájem viděli a pozorovali. Jinak chtěl bych dodat, že město Opatrios je jinak obrovské město za tu dobu pěti let co se zde Androa neukázal se město rozrostlo o sto budov a dva tisíce obyvatel, ale to bylo předměstí Velký Opatrios ve kterém mimo jiné byla obrovská armáda pro případ nouze.
Pias měl taktéž předměstí zvané Velký Pias až na to, že bylo dvakrát větší a početnější. Mezi městem Pias a Opatrios byla oblast, která se nazývala Mrtvá zóna, kdo tudy jen prošel byl okamžitě zabit šípem. Jednou si tedy Androa řekl, že půjde nakoupit do města Afones, které bylo za městěm Pias. Bohužel, do svého cíle nedošel hned jak se totižt dostal do Mrtvé zóny byl zasažen šípem s červeným hrotem.

Mezitím ještě než Androa zemřel se dozvěděl velice špatnou zprávu. Druid Balistik v pátek ráno 13.srpna skonal.Nevěděl co má dělat a jeho osudným dnem se stal den po Balistikově smrti. Když toto uviděl generál Klios prohlásil, že vyhlašuje válku proti městu Pias a proti Temným Rytířům.
Generál byl dobrý vojevůdce a již se mu dostávalo ohromné podpory. Během dvou měsíců měl již dvanáct tisíc mužů, město Pias mělo pouhých pět tisíc mužů, ale generál byl v nevýhodě. Dostal totiž dopis:"Vážený generále Kliosi, my Temný Rytíři se připojujeme k městu Pias a pokud zaútočíte budete tvrdě litovat. Temný Rytíři."

Když generál dočetl dopis zůstal stát jako opařený, uvědomil si totiž že proti němu stojí nepřítel se čtyřiceti tisíci vojáky a on jich měl pouhých dvanáct. Ale rozhodl se, že válka bude a jak řekl , tak také udělal. Ještě pro urážku Temným Rytířům jim nabídl kapitulaci, samozřejmě že odmítli a byli ještě více rozhořčeni a rozzlobení.
Generál si jen poznamenal do deníku: Tento zápis je nejspíš poslední. Chci porazit nepřítele, poněvadž nechci příjít o to nejcennější - o svou rodnou zem. Věřím, že společně s pomocí Boha to dokážeme.Amén. A toto byl poslední zápis generála Kliose před obrovskou "městskou" bitvou.
Autor Alexandr Dmitrij Kromnikov, 23.12.2010
Přečteno 408x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí