Legenda o Kamenech

Legenda o Kamenech

Anotace: Dovoluji si nabídnout mýtus (prolog) o Kamenech. Časem budou následovat krátké povídky nezávislé na původním příběhu. Přeji pěkné počtení, předem děkuji za komentáře a kritiku.

 

 

   Lidé žili dlouho pod vedením moudrého Nejstaršího Varia Noxe. Na minulost, v níž se Varius, ještě jako obyčejný člověk, poprvé dotkl posvátného kamene, vzpomínal už jen on, pro ostatní byla jenom dávnou historií zamlženou legendami a mýty.


   Celý svět pulsoval životem a mezi národy panovaly vřelé vztahy.


   V době rozkvětu mírumilovného lidského pokolení se Nejstaršímu narodilo dítě. Variův syn vyrůstal a stárnul ve stínu svého otce. Zatímco Nejstarší neměl ani vrásku navíc, Romax, poznamenaný věkem, se ženami zplodil mnoho synů i dcer, jejich potomci měli děti a ty zase svoje.

   Varius viděl postupně odcházet všechny své blízké. Stářím skonal syn, vnuci i pravnuci, když v tom, unaven předlouhým životem, propadnul šílenství a zabil se skokem z nejvyšší věže.

 

   Maras z Variovy krve, veškerým lidem zvolený nástupce, dotkl se Kamene. Stejně tak, jako jeho předek, získal Vize, aby si dokázal představit nemyslitelné a Moc k tomu je všechny uskutečnit.

   I přes tragickou ztrátu Varia vše nasvědčovalo tomu, že národ vstoupí do zlatého věku, neboť moudrost a síla soustředěná v Kameni, jsouce ve správných rukách, hýbaly celým státem.

   Nikdo nemohl tušit, jak hluboce se mýlí, ukolébáni bezstarostným bytím v přenádherné zemi.

   Vzdálený příbuzný Vavar nebyl v souladu s ostatními a povzbuzen Variovým koncem, vědom si nyní skutečnosti, že i Nejstarší mohou zemřít, odhodlal se k činu.

   Maras, ve chvíli spojení s Kamenem, pohlcený tvořivou Vizí, neviděl ani neslyšel svého bratrance, když ten vytasil meč a usekl mu hlavu, načež se sám chopil moci.

 

   Pokřivený Vavar obdařený nesmírným věděním, opojený silou samotného stvořitele, zavedl vládu teroru. Nenechal nic náhodě. Poučen vlastní zkušeností, povraždil všechny příbuzné, jimž v krvi kolovala Variova síla, neboť jen oni mohli Vavarovo nástupnictví ohrozit. Neušetřil ani vlastní děti, které zmítány v plamenech či veřejně popravené ocelí za smyšlené zrady, vydechly naposledy.

   Vláda nad veškerým lidským pokolením mu však nestačila. Shromáždil velikou armádu, s níž drancoval a uchvacoval země ostatních rozumných bytostí, do té doby nejvěrnějších spojenců. Pobil Nejstarší, jako by šlo o dotěrný hmyz. Ukradl sílu všech posvátných kamenů, co jich jen bylo.

   Stejně jako s jídlem roste chuť, mocichtivý Vavar se nezastavil, i když říše Lidí byla veliká a pokrývala téměř celý svět, napadl a vyhladil i poslední, statečně se bránící svobodnou rasu Chrochů, zabral její Kámen, až v něm nakonec fanatici uviděli samotného Tvůrce. Uctívali Vavarovo jméno v chrámech a velebili jeho činy, zapomínajíce, kdo a proč je vlastně v dávných dobách stvořil.

   Myšlenky v modlitbách početných přívrženců odhalily krvavému vůdci samotnou podstatu Moci. Nashromáždil dostatek síly ze všech posvátných menhirů, prolomil vazbu mezi prostorem a časem, otevřel bránu do jiného světa, aby pokračoval ve zkázonosné honbě.


   Obsadil mnohé světy a opět zatoužil po vlastních dětech, neboť neměl kdo spravovat převelikou říši, zatímco on dlel v čele nespočetných vojsk. Obdařen syny a vnuky, drživ je v poslušnosti pod hrozbou kruté smrti, rozšiřoval panství do všech koutů všehomíru.

   Prostí lidé, a nejen oni, mu pro jeho skutky přezdívali Ničitel. Zrodil se plán na znovunastolení spravedlivé vlády, aby opět přišly krásné časy, tak, jak to Tvůrce kdysi zamýšlel.

 

   V temných dobách povstala hrdinka z nejbližšího Vavarova rodinného kruhu, pohnulo se tehdy svědomí vojevůdkyně Bratixy, jež - unavená nikdy nekončící válkou a v obavách o život svých dětí - rozhodla se osvobodit je z područí šíleného vladaře. Předlouhé roky čekala na vhodnou příležitost, poslušna přitom Vavarových příkazů, vykonávajíc podle jeho vůle ta nejhorší zvěrstva, jež tyran dokázal vymyslet.

   A příležitost přišla. Vavar spokojený sám se sebou, rozjařený z  dobyvačných úspěchů, za sebou v roztržitosti nedovřel masivní dveře, jak to jinak se železnou pravidelností dělával, když měl v úmyslu, osamocený a nikým nerušen, spatřit Vizi.

   Vojevůdkyně neváhala ani okamžik. Jako vítr vtrhla do sálu s Kamenem a jediným máchnutím širokého meče oddělila tyranovu hlavu od těla. Ničitelovy menhiry na tomto i dalších světech zaplály urputným světlem, jak se dožadovaly spojení s lidskou bytostí ze vznešené pokrevní linie. To ale nepřišlo. Bratix odmítla přistoupit k posvátnému kameni a stát se Nejstarším. Ve své nevědomosti však netušila, co strašlivého způsobí, když nechá sílu mnoha menhirů plynout ladem. Moc rostla, neboť ji neměl kdo omezit. Násobila se, až byla porušena rovnováha. Všechny Vavarovy Kameny zanikly ve zničujícím výbuchu a zanechaly po sobě zkázu a zmar. Průchod mezi časem a prostorem se uzavřel.


   Mnozí z Ničitelových potomků, rozesetí ve vzdálených světech, od té doby shromažďují Kameny i Moc, aby opětovně otevřeli bránu, v touze vrátit se domů.

 

 

Autor Firren, 16.01.2014
Přečteno 684x
Tipy 10
Poslední tipující: RyxiraAmyGinger, Aiury, mikrojimbo, Volfgang, aravara, hanele m., angelicek
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako mýtus k Požírači dětí to dává smysl. Kdyby Požírač dětí byla kniha, pak by se útržky legendy v různém pořadí daly čtenářům předhazovat po kouskách ;)

04.08.2016 13:34:15 | Bajaja

Mno.. Přišlo mi, že jsem něco četl, ale pořad jsem nedošel k tomu hlavnimu. Nevim, na mne to tak zapůsobilo. Jinak je to zajímavé, ale bez toho "to něco". ,-)
Znáš saspi.cz ? Tam ti přečtou i eposy xD a s nej komentáři

14.08.2014 19:29:13 | Sparrow

Ahoj, díky za návštěvu a komentář. Znám Saspi, přečetli si tam Požírače dětí i Poslední šanci :-)

14.08.2014 20:13:34 | Firren

Dobře se mi četla, ale je to příliš stručné. I ten skon tyrana je v pár řádcích. Celé by si to zasloužilo mnohem více textu. Tahle mini tomu ubližuje, to není anegnotický příběh, ale mnohem víc. Já mám plno povídek, které jsou krátké, ale to je podřízeno vtipné nebo překvapivé pointě, která by delší text neunesla.

18.01.2014 11:59:26 | Psavec

Díky moc za názor a návštěvu. Kromě povídek mám rozpracovanou novelu právě podle této legendy, ale protože zde nikdo dlouhé texty nečte, ale jenom je odklikne, když zjistí, že je to moc dlouhé, a jde dál. Zveřejnil jsem proto tento mýtus a sem tam z něho budu vycházet, co se týká krátkých povídek.

18.01.2014 12:12:18 | Firren

Je to čtivé, dobrý nápad až potud rozvinutý správným směrem... pár chybiček jsem našel, ty ti sdělím jinou cestou. Nejsou takové, abych tomuto výstřižku, který by při upraveném zakončení mohl existovat sám o sobě bez pokračování, nemohl dát tipa.

16.01.2014 14:58:31 | aravara

Děkuji velice. Připomínkám, názorům, i konstruktivním návrhům na změny jsem vždy otevřený, ba přímo je vítám :-)

16.01.2014 15:00:13 | Firren

Dobrá fantasy. Líbila se mi. Mám ráda ságy o bojovnících. Možná jen, a teď to nemyslím zle, prosím neber to jako kritiku, mi to připadlo jako výtah z napsané knihy. Ale napsal jsi, že dlouhé věci tu nikdo nečte, proto to beru jako tvoji upravenou verzi příběhu, který kdyby jsi sem dal celý, měl by nepochybně propracovanější děj a k němu nezbytné detaily. Dokonce si myslím, že tato tvoje původní nezkrácená verze příběhu existuje. Z toho, co jsem od tebe zatím četla, jsem si o tobě utvořila zatím velmi nejasný a křehký názor, ale díky němu nepochybuji o tom, že jsi skutečný spisovatel a dobře víš, co a jak děláš. Že ti to myslí, jsem vycítila už z první básně, kterou jsem si od tebe přečetla. Já jsem jen člověk, co si občas, když to na něj sedne, rád hraje se slovy. Nejsem zasvěcená odbornice na literaturu. Spíš takové boží motovidlo. Proto můj názor ber s rezervou a s vědomím, že opravdu nemám v úmyslu zde někoho srážet na kolena. A tebe teprve ne. Přeju spoustu podnětné inspirace do další tvé tvorby a držím ti v tom tvůrčím zápase všechny palce. :O)

16.01.2014 13:59:41 | Tichá meluzína

Děkuji za komentář, však v pořádku, proto tu jsem, abych vyslechl názory a rozvíjel se v psaní. Je mi milejší i tvrdá, řekněme až bezohledná kritika, než poplácávání po ramenou, které se tu běžně děje, protože z toho si nic neodnesu :-).
Ano, je to v podstatě sepsaná historie z příběhu, který existuje (i když jej budu celý ještě jednou, možná dvakrát, přepisovat). Co se týká této "legendy", budu na liter.cz přispívat krátkými, vesměs akčními povídkami, jež budou vycházet právě z ní. Snad se budou líbit :-)

16.01.2014 14:06:08 | Firren

Ráda si počkám a přečtu. Dobrou fantasy si ujít nenechám. :O)

16.01.2014 14:21:44 | Tichá meluzína

mně se to líbí - mám ráda legendy a fantasy.. vymyšlené světy a země
pravdou je že kdybys ty "nastřelené" věci víc rozvedl, bylo by to asi ještě čtivější - jenže zas delší - to by fakt chtělo ne jako jednotlivý kousky ale už na to pokračování postupně
to už by se čtenáři možná našli - já čtu ráda, ale delší věci z monitoru, to nedávám..
možná by nebyl marnej e-book ke stažení

16.01.2014 12:19:04 | hanele m.

Děkuji za názor, o e-booku budu časem uvažovat, toto je takový náhled do historie světa, ze kterého budu vycházet v dalších krátkých povídkách, snad se budou líbit.

16.01.2014 12:25:13 | Firren

Celkem slušný prolog. Jsem zvědavá, jak příběh povedeš dál, ačkoli, kdyby si začal už tím záhadným uvědoměním Bratixy, možná by to stálo za to, vlastně celkově je námět zajímavý a trochu mě mrzí, že hodně děje a popisu si tady jen tak přeskákal, určitě by se jen tohle dalo dost rozšírit, jen by tomu určitě neuškodilo víc popisu a lyriky, aby to nebylo tak dějově rychlé. Jinak délka nic moc, psal si, že to je dlouhé :D

16.01.2014 12:06:50 | angelicek

Ahoj, díky moc za komentář. Měl jsem tu úvod do novely, ale bylo to 25 stránek, stáhl jsem ji, protože jsem se nedočkal komentářů a kritiky, každý to zřejmě jenom odklikl a hotovo :-). Není to ani tak prolog, ani úvod, jako spíš prostě legenda ke světu, ze kterého budu vycházet v dalším povídkách, které určitě budou dějové.

16.01.2014 12:14:19 | Firren

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí