Cesta do minulosti

Cesta do minulosti

Anotace: ... aneb telefonní budkou zpátky v čase.

4.4. 2014
Dnes jsem přišel domů dřív. Drahá slavila narozeniny, chtěl jsem ji překvapit. Nesl jsem rudé růže a v náprsní kapse mi chrastila krabička, která skrývala jedno malé tajemství a mnoho citů, které jsem v sobě nosil.


Jenže k mé smůle jsem měl překvapení já...


Otevřel jsem dveře od ložnice. A kytice mi hrůzou vypadla z ruky.


Má milovaná, má jediná láska, s níž jsem toužil trávit zbytek svého života, si to v naší ložnici rozdávala s mým nejlepším kamarádem.
Teď už s bývalým nejlepším kamarádem...

   Běžel jsem. Běžel jsem v dešti, naprosto promočený, neznámo kam. S palčivýma slzama v očích jsem probíhal mezi kapkami deště liduprázdnými ulicemi.
   Bloudil jsem mnoho hodin. Dech se mi pomalu zpomaloval, srdce již nebilo o sto šest. Konečně jsem se uklidnil.
   Najednou jsem pocítil jakési nutkání jí zavolat a dozvědět se, proč mi to udělala. Proč mě zradila, když já jsem jí daroval celé své srdce. Jenže já ten den nechal mobil v práci...
   Jako by mi svět četl myšlenky, několik metrů přede mnou se zjevila červená telefonní budka, přesně taková, jakou najdete například v Londýně. Nedbal jsem na nápis "Mimo provoz" a vešel jsem dovnitř. Roztřeseně jsem do automatu vhodil drobné doufajíc, že přeci jen bude fungovat.
   Zvedl jsem sluchátko a vytočil číslo.
  

   Poslouchal jsem.
  

   Ze sluchátka se však neozvalo žádné pípání vytáčeného hovoru nebo hlas záznamníku. Ne. Z druhé strany na mě mluvil cizí ženský hlas, který oznamoval: "Vítejte na cestě do minulosti. Prosím o zadání přesného data minulých let, do něhož se toužíte dostat."
   "Do háje!" vyjekl jsem rozhněvaně a vztekle jsem uhodil sluchátkem o automat. "Zase nějaká pitomá anketa."
   Položil jsem telefon. Do automatu jsem opět naházel drobné, které z něho vypadly, a znovu vytočil její číslo.
   Jakmile se tentýž hlas ozval potřetí, zaklel jsem a bezmyšlenkovitě zadal předminulý rok, kdy jsme spolu začali chodit.
   Čekal jsem, že mě to konečně přepojí na mnou určené telefonní číslo, ale šeredně jsem se zmýlil.
  

   Zařval jsem.

 

   A spadl jsem na zem.

 

   Budka se najednou zvedla do vzduchu a začala se vysokou rychlostí otáčet kolem své osy. Pak sebou trhla a znovu klesla k zemi. Dveře se otevřely.
   Namáhavě jsem se vypotácel ven a měl jsem co dělat, abych se nepozvracel.
   Rozhlédl jsem se kolem sebe. Nacházel jsem se v parku, kde jsem ji poprvé políbil. Zvedl jsem se ze země a pohlédl k místu, kde jsem to udělal.

 

   A srdce se mi v tom momentě téměř zastavilo.

 

   Několik metrů přede mnou jsem stál já- tedy mé o dva roky mladší já. Pevně jsem svíral svou milovanou v náruči. Ona měla své útlé ruce ovinuté kolem mého krku a rty přitisknuté k těm mým.
   Dvojici jsem pozoroval s narůstajícím vzrušením a hlavou mi probleskla myšlenka- že bych vážně podnikl cestu do minulosti? A dokážu tu najít odpověď na otázku? Kde se stala chyba?...
   V ten okamžik jsem se rozhodl ji pronásledovat. Schoval jsem se za rozložitým dubem a čekal jsem, dokud se s mým mladším já nerozloučila. Pak jsem ji tiše následoval temnými uličkami města, když jsem si uvědomil, že nemíří domů, jak mi ten den říkala...
   Sledoval jsem ji do chvíle, než vešla na malé náměstíčko, kde na ni čekal jakýsi neznámý muž, který ji objal a vášnivě políbil...

 

   V ten okamžik jako by se svět zastavil. Srdce mi snad přestalo bít, jak bylo zlomené.

 

   Ani jsem se nesnažil skrýt slzy, které se mi draly z očí. Otočil jsem se  k ní zády, toužíc odtamtud co nejrychleji vypadnout.
   A přede mnou stála budka.
   Vešel jsem dovnitř a praštil za sebou dveřmi. Zhroutil jsem se na podlahu.
   "Byla odpověď na Vaši otázku zodpovězena?" ozval se z automatu ženský hlas.
   "Do prdele, jo!" zařval jsem rozhněvaně.
   "Pevně se chytněte. Čeká Vás návrat do budoucnosti."
   "Nikam nechci!" zavrčel jsem vztekle. Budka se však vznesla do vzduchu a s rychlou rotací mě přenesla zpět do přítomnosti v deštivé ulici, kterou jsem před hodinou opustil.
   "Děkujeme za využití našich služeb. V případě dalšího zájmu..."
   "Řekl jsem, že se nechci vrátit!" ječel jsem rozhořčeně. Postavil jsem se a a vztekle jsem začal sluchátkem mlátit o automat.
   "Opusťte prosím prostory našeho zařízení." říkal mi ženský monotonní hlas. Já však byl natolik zbaven všech smyslů, že jsem dál bušil do automatu, dokud z něho nevytryskl proud žlutých jisker a neodhodil mě stranou.
   Dveře, které se po návratu do ulice otevřely, se s hlasitým cvaknutím opět zavřely. Budka se vznesla do vzduchu a začala se otáčet.
 

   Tentokrát se však nikde nezastavila.

 

   A já se stal svědkem historie, která se místo dopředu vracela zpět. Druhá světová válka. První světová válka... Sledoval jsem, jak svět chřadne a lidská kultura se vrací zpět ke kořenům své kultury.

 

V momentě, kdy na světě již nebylo žádného člověka, jsem si uvědomil, že nikde nevidím tlačítko "Zpět do budoucnosti"...

Autor Aiury, 06.04.2014
Přečteno 866x
Tipy 18
Poslední tipující: Dimitrij Francheskoli, ZILA78, Morýš, Robin Marnolli, CoT, Azuma, paradaj, heker-1, Gabriela Green, Amonasr, ...
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Fajn, jdu hledat budku :D :)

Opravdu skvělé, člověk chce za každou cenu do minulosti, ale potom, jak rád by se vrátil zpět. Vždycky jsem strašně toužila po takové "budce", ale nikdy mě nenapadlo, co by se stalo, kdybych se nemohla vrátit.

Donutila jsi mě k zamyšlení, zase :)

30.05.2014 16:26:55 | JP.slash

Tak ne každá cesta do minulosti by musela být takhle "drastická" :D :D I když, kdo ví, jaké by to bylo ... :)

Moc Ti děkuji, jsem ráda, že se povídka líbí :) a nutí se zamýšlet :)

30.05.2014 16:30:15 | Aiury

Miluji ty bytosti, ve šlechetné touze hledající tlačítko "zpátky do budoucnosti", bytosti jako ty, tvá slova ubíhající po pobřeží Fantazie, ta dívka z ní žije, bez spanilosti přeji ti abys mohla nadále psát své intenzivní příspěvky a srdce ti plálo pro Život a smysl mladých dní:-)

04.05.2014 00:24:09 | Happyyz

Vřele Ti děkuji za krásná a milá slova :))

04.05.2014 00:38:54 | Aiury

HODNĚ ZAJÍMAVÉ ČTENÍ MÁŠ VELKOU FANTAZII A TO JE SUPER...S.T.

03.05.2014 23:47:58 | ZILA78

Díky, díky! :))) Jsem ráda, že se líbí :))

03.05.2014 23:48:50 | Aiury

Tohle se ti povedlo:-) Pár věcí bych osobně trošku měnil kvůli lepší originalitě, ale po bitvě je každý generál, ne?
Fajn věc.
Dám dukát:-)
RM.

27.04.2014 10:53:23 | Robin Marnolli

Moc Ti děkuji :))

27.04.2014 13:27:53 | Aiury

takovéto zpracování jsem vůbec nečekal, to je tedy něco, kdybych měl city, určitě by i tento komentář stál minimálně za to.

20.04.2014 19:28:38 | CoT

Kdybys měl city? :D Já myslím, že i tak tvůj komentář stojí za to ;) Děkuji :) :)

20.04.2014 19:30:12 | Aiury

Pěkně :)

10.04.2014 17:22:48 | paradaj

Děkuji! :3 :)

10.04.2014 18:43:25 | Aiury

Nádherný způsob, jak popřemýšlet nad telefoní budkou - povedené :-)

09.04.2014 21:33:50 | Gabriela Green

Děkuji velice ;) jsem ráda, že i básník zavítal mezi mé povídky, děkuji, vážím si toho :)

09.04.2014 21:37:18 | Aiury

Rozhoně se nepovažuji za básníka... Navíc, i já občas napíši jiné věci, nežli básně... Není nad všeztranost :-D

09.04.2014 21:39:53 | Gabriela Green

To je pravda :D Já zas začala u povídek, než jsem si uvědomila, že mám i jiné pocity, které potřebuji dostat ven... :D

09.04.2014 21:41:32 | Aiury

Přesně takhle jsem to měla i já :-)

09.04.2014 21:46:16 | Gabriela Green

Moc hezké čtení.

06.04.2014 19:54:09 | Volfgang

Děkuji :)

06.04.2014 19:58:15 | Aiury

na tenhle žánr obvykle moc nejsem, ale tahle mě fakt dostala :) úžasně napsané, hltala jsem každé slovo:))

06.04.2014 19:12:09 | KatkatkaW

Děkuju moc! :))

06.04.2014 19:57:59 | Aiury

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí