Prokletí má jméno

Prokletí má jméno

Anotace: Prostě o jednom prokletí. Kdo chce vědět více nechť si to přečte, je to opět kratší povídka..:)

Temnou nocí se plížil stín mohutného vlka se stříbřitě bílou srstí. Blížilo se svítání a s ním i vysvobození z vlčího těla. Jakmile se na jeho srsti zatřpytily první sluneční paprsky, mohutná vlčí kostra se smršťovala dostávala nový tvar. Prsty se prodlužovaly a drápy zatahovaly do tvaru a délky lidských nehtů. Srst i kůže odpadávaly. V několika bolestivých minutách se vlčí tělo proměnilo v ladné křivky těla dívčího. Medové vlasy zakrývaly dívčin obličej a z části i horní polovinu těla.
Byla mladičká, neměla více než šestnáct let. Každou noc, když vyšel měsíc, se měnila v krvežíznivou bestii bez slitování. S tímto prokletím se však nenarodila, bylo na ní uvrženo, když ji před dvěma lety pokousal vlkodlak. Rodinu zahubila při své první přeměně. Ráno byla ta krvavá lázeň hrůzným šokem. A nejhorší ze všeho bylo, že si vše pamatovala, jen tomu nedokázala uvěřit. Brzy pochopila, že se lidí musí co nejvíce stranit a to hlavně v noci, pokud jim nechce ublížit.
Již rok věděla, že jestli má být opět normálním člověkem, musí najít toho, kdo jí to udělal a proklát mu srdce. Každou noc pátrala po takových jako ona. Každého, kterého potkala zabila, ale stále podléhala přeměnám. Bylo jí do breku, chtěla opět vést normální lidský život.
Na kraji lesa byly její šaty. Dlouhá sukně, lehká lněná košili a pevná kazajka. Vypadala jako obyčejné děvče z vesnice či kočovné společnosti.
Před soumrakem se ujistila, že nikde nablízku není žádné tábořiště ani vesnice. Sundala si šaty a čekala na první příznaky doprovázející bolestivou přeměnu v nočního predátora.
V noci uslyšela volání svého druhu. Odpověděla táhlým zavytím a rozběhla se směrem, kde ho odhadovala. Před ní se z křoví vynořil vlkodlak se srstí černou jako smůla. Byl ve své krvelačné touze krásný. Zavrčela a vrhla se na něj. Boj trval skoro celou noc. Oba byly oslabení ze ztrát krve z drobných zranění na celém těle. Nakonec se odhodlala k poslednímu zoufalému pokusu. Rozběhla se a se zavrčením využila sílu při odrazu a povalila černé vlčí tělo na zem. Něco ošklivě křuplo a místo vlka ležel na zemi statný muž s větví, která mu proklála hrudník. Vedle něj klečela plavovlasá dívka s pomněnkovýma očima.
„Našla jsem tě,“šeptala a tváře jí smáčely horké slzy.
„Pořád jsi krásná, maličká,“pousmál se mdle černovlasý muž s něžnýma očima, přestože mu z úst ztékal pramínek krve. Vzala si jeho hlavu do klína hladíc jeho tvář.
„Vem si na památku můj řetízek. Jmenuji se Velkan,“ řekl jí a vydechl na posledy. Ruka, kterou držel děvčeti na ruce ochabla. Černovlasý muž zemřel aniž by spatřil svítání.
Dívka si vzala jeho náhrdelník se zuby šelmy a pohřbila jeho tělo.
Nikdy ani za mnoho let od této události ji nepřestaly pronásledovat mužovy něžné oči. Tak klidné a vyrovnané i při příchodu zubaté, co si na něj brousila kosu.
„Nezapomenu,“ šeptala větru svírajíc řetízek se zuby šelmy.
Autor Santinan Black, 04.03.2007
Přečteno 493x
Tipy 1
Poslední tipující: Tendilë
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úvod byl hezký. Stať a závěr nic moc. Chtělo by to rozepsat. Délka, spíše krátkost, neobsáhne zvolené téma.

02.11.2007 18:49:00 | Rikitan

To bylo..No, něco. Bylo to sice strašně krátké. Bylo to o vlkodlacích, krásné dívce, a chlapovi... Ale myslim, že na to jak to bylo krátké a vůbec, to bylo dobré...Myslim že se na tomhle serveru najdou mnohem horší povídky... :D

18.06.2007 12:06:00 | Cynthia Luxor

Myslim ze tady uz je pribehu o vlkodlacich az moc. Mne osobne se tohle nelibilo. Nepopsala si vubec jeji pocity, spis jen to ze brecela.

06.03.2007 14:32:00 | P.Snowboarder

Mě osobně vyhovoval příběh i délka, líbilo se mi to..tedy až na tu větu se zubatou a broušením kosy - ta se mi tam nějak nehodila..Ale jinak mi to káplo do noty :o)

05.03.2007 17:38:00 | Jiřina

Ano, taky jsem chtěl původně chválit, ale ta délka. Na délce prý nezáleží, ale záleží na obsahu příběhu. Ovšem když je obsah veliký, délka by měla být přiměřená a v tomhle momentě je nepřiměřená. Ale příběh se mi líbil, byla to taková všeříkající anotace, takže, příště něco delšího :-)

05.03.2007 10:21:00 | Walome

Ahoj Yenn,
tak můžu- musím částečně souhlasit s Ginou:)
Myslím, že bys z toho mohla vytvořit pěkné dílko, jen to trochu rozebrat. Příběh stačí, to bezesporu, mě se jako takový líbil. Jen by si zasloužil trochu víc práce, ne nijak rozpitvávat a rozmazávat, jen prostě rozpracovat, jestli víš, jak to myslím.
Jinak sis možná všimla mého pokračování, ale chudák dostalo zatím nejmenší hodnocení v mé historii, takže to asi nebude žádná sláva...:(
No, doufám, že mě moje prvotní rozhořčení nezastaví a brzy zpracuju i další díl...
No nic:)
Tak se měj krásně!
Tvá Sirael

04.03.2007 22:42:00 | Sirael

Dneska budu muset být nelítostná, protože takhle krátký text nemohl ani při nejlepší snaze obsáhnout to, co jsi chtěla vyprávět.
Na tvůrčím psaní jsme si říkali, že každý text by měl mít správný poměr úvodu, zápletky a závěru. A tady? Úvodní proměna je úžasná a už po pár větách jsem si v hlavě začínala formovat až pochlebovačná slova chvály.... jenomže pak jsem četla dál a vlastně nebylo co, protože to byla spíš taková synopse díla, ne dílo samotné.
Ale možná jsou tohle všechno jenom takové rýpací poznámky, protože jsem prostě rozmlsaná dlouhými epickými příběhy... takže si to přeber, jak chceš.

04.03.2007 20:07:00 | Gina Rocca

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí