Walome se vrací

Walome se vrací

Anotace: Počátek nového tisíciletí ve fantasy povídkách obsadím já se svojí krátkou povídečkou :-)

I přes roční období bylo poměrně teplo a chlapec tak přišel až ke dveřím se sundaným kabátem, který měl přehozený přes rameno. Pomalu vzal za kliku a otevřel dveře.
Vstoupil do místnosti z hrubě vytesaného kamene, jejíž podlaha byla posázená stoly, mezi nimiž se nacházely knihovny vysoké až do stropu a v jejich blízkosti stály pojízdné dřevěné schůdky. Ty knihovny byly nacpány pergameny. Od shora až dolů, některé listy vyčuhovaly z polic, jiné ležely u spodních prken knihoven. Walome došel k jednomu z těch spadlých, skrčil se pro něj a prohlédl si ho. Poznal ten pergamen, byla na něm jeho povídka. Pergamen byl zežloutlý, rozpadal se. Čtenář neznající obsahu si nemohl být vědom, o čem text pojednává, ale Walome to samozřejmě věděl. Jednalo se o povídku, která tu byla tak dlouho, že pro ní nebylo místo. Vypadla z knihovny a padla mezi již dávno nečtené texty. Chlapec se pousmál a došel až k jednomu ze stolů, za kterým seděla starší žena. Vrásek měla ještě více než před Walomeho poslední návštěvou.
„Dobrý den, rád bych sem přidal další povídku,“ řekl.
„Dobrá, položte jí tady na tu hromadu,“ pohodila ledabyle rukou žena směrem ke sloupu pergamenů. Walome se před přiložením svého díla chvíli listy prohraboval.
„Je tu spousta nových jmen. Prakticky tu nikoho nepoznávám. Snad jen Ginu.“
Žena vzhlédla od toho, co jí poslední okamžiky zaměstnávalo, a pohlédla na vysokého chlapce před sebou.
„Walome, jsi zpátky?“ zeptala se.
„Ano, jsem živoucí důkaz,“ usmál se.
„Ale…víš o tom, že jsou tady úplně noví lidé? Nikdo tě tu už nezná,“ pronesla nešťastně žena.
„Toho jsem si vědom. Ale mnohem víc mě rmoutí tohle,“ řekl Walome, vytáhl z hromady textů jeden svazek s názvem „První naděje“ a ukázal jej ženě před sebou.
„Je to jedna z nejlepších povídek, jakou jsem kdy četl a vidíte, kolik je na ní čárek, kolik lidí si jí přečetlo? A kolik lidí jí okomentovalo?“
„Vidím, ale s tím já nemůžu nic dělat. Nemůžu říkat návštěvníkům co mají číst,“ pokrčila bezmocně rameny starší žena a snažila se usmát. Walome to věděl, ale přesto nechápavě kroutil hlavou.
„To není spravedlivé, není. Vždyť se podívejte támhle nahoru, kde jsou Ginina další díla. Tolikrát čtené a tak kladně hodnocené. Čtenáři lačnili po její fantasy tvorbě. A teď? Kde jsou? Co je to za práci, sednout si na chvíli sem a něco si přečíst?“
Než se Walome úplně rozohnil, vzala mu žena z rukou všechny pergameny, které třímal, ten Ginin založila mezi ostatní a podívala se na ty Walomeho.
„Nekonečný souboj? To byla úplně první povídka, kterou jsi sem dal, že je to tak?“
„Přesně,“ odvětil Walome.
Žena odložila zažloutlý pergamen a podívala se na druhý, novější a méně zmačkaný. „Nekonečný souboj 2. Zajímavé. A není to jen vaření z vody?“
Walome se zasmál. „Doufám, že ne. Přijde mi to symbolické, vrátit se sem a přijít s pokračováním povídky, která se tu ode mě objevila jako první.“
Žena přikývla. „No dobrá. Takže vítej zpátky.“
„Děkuji.“

Walome se v místnosti ještě zdržel, usedl ke stolku pro čtenáře, přitáhl si blíže svíčku a jal se prohlížet vybrané pergameny. Dočetl příběh Warrillow a přišlo mu až neuvěřitelné, že jeho první díl četl téměř před rokem. Tak rychle to uteklo, tak rychle.
Yennefer nemohl jinak než pochválit, přečetl každý díl o té rudovlasé hrdince se zlato - mechovýma očima a zajímalo ho, jestli přijde autorka s nějakým podobným „jen takovým nápadem“.

Poté se podíval na Eylonwai, přišlo mu líto, že nepokračuje ve svém „Nelze uvěřit“, ale sám věděl, že když múza nepřichází, tak prostě nepřichází. Její příběh o noční můře mu ale vyrazil dech.

Seděl tam až dlouho do noci, svíčka se zmenšila na miniaturní špalíček vosku, který již dávno přetékal přes kovovou mělkou mističku a pokrýval část desky stolu. Walome si všiml, že nějaký vosk vytekl i na pergameny, rychle jej z nich odloupl, vrátil povídky do polic a prohlédl si to místo, kde tak dlouho nebyl. Knihoven tu bylo víc, police byly ještě více naplněny a autorů zde bylo nespočet. Věděl, že bude těžké se prosadit a získat nazpátek těch několik čtenářů, kteří byli ochotni si jeho díla číst. Nečekal zázraky, chtěl jen, aby se jeho tvorba dostala k co nejvíce lidem. Podíval se do police na svůj „Nekonečný souboj 2“.
Jak poetické, pomyslel si. Název povídky mluví prakticky za vše. Musel neustále bojovat, aby něčeho dosáhl, aby dosáhl i toho mála, že si někdo jeho povídky četl. A některým jedincům by se ta díla mohla dokonce i líbit. Teď to bylo zas a jen na čtenářích.
Autor Walome, 09.03.2007
Přečteno 388x
Tipy 1
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vím že já starousedlík ani zdaleka nejsem, ale k Tvé tvorbě mne přivedla Sirael, za což ji děkuji, protože tvoje dílka čtu vždy velmi rád, takže sice opožděně ale vítej zpátky:)

28.05.2007 12:55:00 | Jimmy Ručka

Ave, Walome, já na tebe nikdy nezapomněla a ani nezanevřela, což se dost dobře ani nedá. Mám ráda tvůj styl psaní i tvé povídky. Jsme ráda, že jsi opět tu a moc děkuji za to, že jsi byl ochoten projít ten dlouhý čas se mnou a Warrillow... Bylo mi ctí tě zde poznat

18.04.2007 19:51:00 | Santinan Black

Ahoj Walome, my dva se sice moc neznáme, ale dalo by se skoro říct, že jsem taky takový "starousedlík". A tvoje povídka se mi moc líbila, hlavně proto, že je v ní tolik pravdy. Autorů tu máme čím dál víc a hodnocení nějak nepřibývá... Už tu ani nejsem tolik, jako jsem bývala, říkám si, že to vlastně nemá cenu, když nikdo nečte a nehodnotí... Ale to bych tě zavalovala svými myšlenkami, já ti přeju, aby se ti tvůj návrat povedl a aby sis zase vydobyl to místo na slunci, které ti myslím, právem náleží.:o) A slibuju, že jestli si najdu čas (slibuju to i Gině, tak snad to dodržím), určitě si něco přečtu a každopádně ohodnotím!:o) Měj se krásně, Sokolička

17.04.2007 21:14:00 | Sokolička

Sice trochu opožděne, ale: Vítej zpátky! Ani nevíš jak mě překvapilo když sem viděla tvoje jméno pod nejnovější povídkou. Okamžitě jsem koukla na tvoje starší díla....a jsem tady. Strašně mě to potěšilo. Poslední měsíc jsem neměla přístup k počítači, takže jsem tu až teď. A s radostí si budu číst tvoje povídky! Máš pravdu, i mě to tady připadalo mírně soukromější i když tady taky nebylo zrovna málo lidí když jsem zhruba před rokem přicházela. Ale snad to nebude tak hrozné :). Co se týče "Nelze uvěřit" - nějak mě nenapadá jak pokračovat a už za měsíc mám přijímačky, takže ani není moc času. Asi nejsem zrovna v rovnováze, poslední čas, takže to nebude ideální, ale rozhodně se budu snažit chodit sem častěji, už jen kvůli tomu, že se vrátil někdo jako ty, takže určitě nebude nouze o dobré povídky....Hodně štěstí...

21.03.2007 17:51:00 | Eylonwai

Ahoj Walome.Po dlouhé době jsme opět zavítala na tento server.Pamatuju si jak jsem před hodně dlouhou dobou četla tvoji povídku Walome se loučí. A ted jsem narazila na povídku Walome se vrací. Je to takové zvláštní...nečekané, že jsem zrovna narazila na tuhle povídku.Já jsem přísídlila hlavně na saspi. Když sem jednou za čas zavítám, udivujeme mě, že díla jsou i celkem čtená, ale nikdo se neobtěžuje je okomentovat nebo ohodnotit. Minule jsem četla dvě opravdu skvělá díla, kterým jsem mohla dát bez rozpaků za sto,ale nikdo přede mnou je neohodnotil.Dost dobře to nechápu.Vždyť to není těžké ani časově náročné. Na saspi je to s frekvencí hodnocení o dost lepší. Jinak ti přeju, aby se ti zase podařilo získat nové čtenáře a věřím, že je tvé dílo dokáže zaujmout.

11.03.2007 15:31:00 | Valenis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí