Draci jsou i nejsou

Draci jsou i nejsou

Anotace: ...

Rytíř hřebce osedlal a dal mu jméno Touha. Konečně přestal litovat, že pro strach z osudu tak hloupě přišel o ryzáka. Žádný kůň se daru od černé kněžny nemohl rovnat, protože, kdo sedí v sedle Touhy, je k nezastavení. Rytíř na svém koni bloudil světem tak dlouho, až se dostal do blízkosti pouště. Neviděl rozumný důvod, proč by se vydával do vyprahlé, nehostinné krajiny. Duny po mnoho dní jen objížděl a neměl v úmyslu to měnit, dokud si nevšiml procesí, které ve skupinách mířilo vzhůru přímo do kopců z písku. Poutníci šlí bosí a bořili se. Sotva se vlekli. Od pohledu chudáci; nemocní a nešťastní.
„Kam míříte? Copak se nebojíte, že umřete žízní?“ divil se.
„Nemáme co ztratit. Jdeme ke studni, jejíž živá voda uzdravuje,“ vyprávěli mu.
Rytíř nad tím mávl rukou, ale když totéž slyšel od různých lidí ještě mnohokrát, uvěřil a vydal se ke studni společně s nimi. Sice nebyl chudý, nemocný ani nešťastný, ale trocha kouzelné vody nikomu neuškodí, řekl si a pobídl svého černého hřebce.
Slunce nad poutníky pálilo. Spalovalo. Netrvalo dlouho a děti začaly pomalu umírat. Rytíř je bral k sobě na koně, aby jim ulevil, jenže byl stejně bezmocný, jako všichni okolo. Lidé pro mrtvé naříkali, avšak věřili, že studna spasí nejen živé, ale i zemřelé přivede zpět k životu. O tom předtím sice nikdy nemluvili, teď si tím však byli jistí. Přísahali by na to. Jenže on začal o existenci studny pochybovat a otočil se na zpáteční cestu, dokud měl k návratu ještě dost sil. Jel a potkával další poutníky. Mířili proti němu. Ptali se, proč jede pouští sám a z jakého důvodu se vrací. Ťukali si na čelo, když říkal, že ve studnu přestal věřit, protože žádná kouzelná studna nemůže být tak krutá, aby nechala zemřít malé děti uprostřed pouště. Snažil se je přesvědčit, aby se vrátili s ním:
„Jak víte, že je tam zázračná studna? Kdo vám to nakukal?“
„O studně bylo mnoho psáno, mnoho řečeno. Ti, kdo ji našli, jsou šťastni. Musí být, protože zpátky se nikdo nevrací.“
„Ti lidé prostě umřeli. Zahynuli naprosto zbytečně tady v poušti!“vysvětloval jim zásadní chybu v jejich úsudku.
„Si o nás myslíš, že jme takoví hlupáci, abychom šli na smrt!“ hněvali se lidé.
„Přesně tak...“
„Sám jsi hlupák!“ křičeli a víc ho neposlouchali. Měl na ně nejdřív vztek a krutou smrt jim chvíli i přál, než se jeho zlost uprostřed polední výhně přetavila do lítosti. Schoval se proto do stínu jedné vysoké duny, sesedl ze hřbetu své sobecké Touhy a rozplakal se nad jejich osudem. Co mohu dělat, aby to tak nebylo? Ptal se a než se stačil znovu posadit do sedla, našla ho studna a zůstala v něm. Toho večera se v poušti objevil i drak. Vlnil se v žáru zapadajícího slunce a pomalu se zvětšoval. Takového hledal celá léta, protože zabít draka by mu konečně přineslo slávu. Jindy by tasil a snažil by se mu setnout hlavu, ale teď nemohl, byl příliš vyčerpaný. Drak to dobře věděl a klidně se přiblížil až k němu. Stačilo jen natáhnout ruku...
„Dnes nemám sílu, abych bojoval. Pověz, příteli, existuje studna?“
„Jsou i nejsou.
„Tohle má být zas co?“ ptal se poněkud podrážděně, protože dračí odpověď se mu zdála k ničemu. Dost ho tím štval. Kdyby ho nechtěl zabít už z principu kvůli strašné dračí kůži, s chutí by ho zabil kvůli tomu.
„I já jsem a nejsem,“ povzdech drak, zavřel obrovské hadí oči a dočista se rozplynul v šeru. Zapomněl už příliš mnoho z lidských slov, aby mohl vyprávět, že kouzelné studny být mohou, ale je jen málo těch, kteří v sobě najdou pramen a ani sám rytíř o svém nevěděl. Po návratu z pouště ale začal zalévat květy podél cest, aby nešťastníků, hledajících štěstí v poušti, bylo zas o něco méně.
Autor Jezero, 20.11.2017
Přečteno 703x
Tipy 9
Poslední tipující: Tasardur, Pétík, Philogyny1, Amonasr
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vložila som tiež fantasy. Keď budeš mať čas, mrkni na to, napíš názor. Dík.

24.11.2017 20:04:36 | Olenska

Asi to má aj predch.dej? Inak neviem prečo je v úvode zmienka o ryzákovi, čiernej kňažnej atď. Vynechala by som tri prvé vety - o ničom - a začala, že rytier na svém koni bloudí...

Mířili proti němu. - zbytočná veta, pretože už predtým je, že potkával - toto slovo stačí.

Rytíř se proto schoval do stínu... - treba vynechať slovo - rytier, znie to prkenně. Stále vieme o kom hovoríš.

-jedné mimořádně vysoké duny - čakala som, že keď zdôrazňuješ vzhľad duny, že to má význam, ale kde...

Našla si ho studna? veď neexistovala a ak áno, žiadalo sa k nej povedať viac. Proste ho našla, zostala v ňom :)
Drak je tiež len taká vsuvka, aby sa nepovedalo. Nemá žiaden význam, nič nevysvetlí. Záver - polievanie kvetov popri ceste určite uhasí pútnikom smäd :)

Nie zle napísané, i keď trocha strnulo, dej - dobrý. Ale len po - že studňa ho vcucla , pokecal s drakom, polieva kvetinky... to je o ničom.

23.11.2017 10:43:50 | Olenska

Děkuju za podnětné připomínky... první věty se týkají předchozích částí. Nad zbytkem se určitě zamyslím.

23.11.2017 10:48:28 | Jezero

Na základě poznámek jsem párkrát proškrtl slovo rytíř, protože tam bylo fakt dost přerytířováno.:D Taky jsem škrtl slovo mimořádné, protože to k té duně asi opravdu přitahovalo zbytečnou pozornost. Dopsal jsem jednu větu, možná ještě někam něco dopíšu...ale není to vysvětlivka ke studni... to vysvětlovat ani nechci, má se totiž jednat o cosi imaginárního, ostatně celý ten příběh se odehrává v takové světě/nesvětě.
Mířili proto němu, jsem nechal, aby bylo jasné, že všichni jedním směrem, protože to, že je potkával, to podle mě neříká jasně.

24.11.2017 08:37:56 | Jezero

Ráda je čtu... :)

20.11.2017 17:45:54 | Philogyny1

Děkuju, tahle část bude chtít ještě pár úprav.

20.11.2017 21:11:57 | Jezero

Ta povídka je tak...:-) Tak přenádherná, až mne dojala k slzám...Ach,Jezero:-) Píšeš tak líbezně ale proč komentuješ lidi tak..tak jinak, než jak krásná je Tvá duše a celé Tvé nitro, tak hřejivě plné živé vod? Jsi zvláštní bytost...Tak zvláštní...Odpusť, ozývám-li se při Tvých komentářích, ale srážení lidí opravdu není hezké..Kritika ano...Mno, ale vrátím se k Tvé povídce..Je tak líbeznáa zasnila jsem se při ní:-)

20.11.2017 12:37:03 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Já nemám nádherné nitro. Já se jen snažím myslet... jo, občas někoho urazím a občas z toho mám i srandu. Nepovažuju to za extra špatné... oni lidi trochu výsměchu vyloženě potřebují... i já:D
Měl jsem prdel i z toho, jak píšeš capslokem a z tvýho nicku, ale pak jsem si něco tvýho přečetl a ty asi budeš zrakově postižená...nebo mi to z těch povídek tak přišlo.... takže já celkem beru, že máš takový trochu naivní přístup.

20.11.2017 12:47:52 | Jezero

Ach já mám mluvící počítač:-):-):-) A ano, jsem nevidomá od narození:)A za vše se moc omlouvám...Taky nemám soudit a když tak toužím stát za lidmi, tak za všemi..Omlouvám se..

20.11.2017 12:58:38 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Já se ti taky omlouvám za tu zmínku o zákeřnosti a pomstychtivosti.

20.11.2017 21:18:48 | Jezero

Jsi drahocenné stvoření...:-) A trošku pokárat potřebuju:-)

21.11.2017 23:07:47 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Já vůbec nevím, jak na takové věty reagovat, jsou úplně mimo můj slovník.:D

23.11.2017 10:31:10 | Jezero

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí