Letní noc

Letní noc

Místnost se osvětlila, když celý prostor zakouřené hospody prostoupilo světlo od tří úsporných žárovek na lustru uprostřed stropní klenby. Bylo něco kolem desáté hodiny večer, letní večer, takový kdy většina lidí nemůže samým horkem usnout a převalují se na posteli z břicha na záda a zpět. Také jsem nemohl spát. To byl vlastně také jeden z důvodů, proč jsem tam tu noc seděl, ačkoli zde nikdo jiný nebyl. Jen starý barman, který podřimoval za barem a vůbec nezaznamenal, že se mezi dveřmi objevil dlouhý stín.
Byl to stín postaršího muže v koženém kabátu. Jeho dlouhý prošedivělý vlas zakrýval klobouk a celá jeho postava se opírala o dřevěnou hůl s ornamentem lebky sevřeným vrasčitými prsty. Bouchl do stolu, čímž dokonale narušil doposid poklidnou atmosféru a u vylekaného barmana, si objednal sklenku kvalitního burbonu. Já se svým zvětralým pivem jsem se krčil u stolu v rohu na druhé straně místnosti a nenápadně pozoroval toho divného muže, jehož příchod mě vyrušil z rozjímání. Vtom se na mne otočil a já v jeho tváři poznal, o koho jde. Byl to právě ten samý chlap, který před 20 lety v domě přes ulici zabil dva muže, kteří mu z vlastního přesvědčení nepřipálili cigaretu. Byli to odjaktěživa nekuřáci.
Nevěděl jsem, co mám dělat. Je to divný pocit být v jedné místnosti s vrahem. Měl jsem strach a kladl jsem si spoustu otázek. Co tu chce? Chce mne zabít, protože jsem jak tě živ cigaretu též nepotáhl. Koukali jsme na sebe z očí do očí a on se z ničeho nic zvedl a pomalu se blížil k mému stolu. Čím byl blíže připadal jsem si menší a menší. Koukal jsem do police za barem, jestli tam tu vedou sirky, ale to už stál u mého stolu. Sáhl pod kabát a mne jako by se srdce zastavilo. Vyndal krabičku cigaret a zcela klidně si vložil jednu do svých úst. Téměř jsem lapal po dechu a on jako by věděl, co se mi honí hlavou, pronesl: „Sirky mám.“ a chladně se usmál. Rázem se mi ulevilo a to i navzdory tomu, že si přisedl a pořád se na mne díval. Trvalo snad celou věčnost, než dokouřil, zvedl se a beze slova odešel. S ním odešel i jeho stín, kouř se rozptýlil a místnost se znovu osvětlila.

Autor vinci, 27.05.2011
Přečteno 490x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí