Kundy v zoo

Kundy v zoo

Anotace: V rámci projektu Literární akademie. Varování: obsahuje vulgarismy

Dobře, dobře, přiznávám – lhal jsem, když ses ptal, jaký to bylo poprvý. Ale pochop, chlape, není to vůbec jednoduchý… Cigaretku, nemáš cigaretku? Ne, v těch svejch podělanejch lejstrech to máš správně napsaný, nemel furt – co sem řek, to kurňa platí. Co seš hned tak napruzenej? V tomhle sem nekecal, jasný? Nekouřím. Fotr hulil a chlastal u toho a bylo mu špatně a mně je špatně, když si na toho zmrda vzpomenu…Co chceš slyšet? Ty hračky tě zajímaj, viď, viděl sem ti to na vočích, jen co si sem vlez, to je jasný, každej chlap to má stejný, rád si hraje, rád staví, a eště rači boří. Jak lego, takle sem je viděl, jak takový to děcký zoo, umíš si to představit? Měly svoje vlastní kóje, spíš takový krabičky, představoval jsem si na nich ty mříže, někde jsem je dokonce nakreslil – jo, jo, tady na tý fotce, to je vono, slast! A v každý tý škatuli sem měl po kousku, vod ní, někdy jsem si jen tak vypůjčil, vony by to jinak zmerčily, vždyť mě všechny do jedný tutově znaly. Někdy hrozilo, že na to přídou, ale vopravdu, kdo by co čekal vod impotenta, že jo? Ty holky byly takový vláčný, každá miluje zoo, myslím, že je to tím. Zvířátka, volňásky, děckej řetízkáč, vejlet parníkem po Vltavě. Všechno v Tróji, vole, všechno v Tróji, řikal sem jim. Mám volňásky. Ale byl tu ten problém – no vono, ty holky se vykrucovaly, jako, moc práce, znáš to, vždyť tu taky děláš. Tak jsem jim nakecal, že jenom zprostředkuju, znáš to, zprostředkuju – hehe – jak ňákej podělanej dohazovač. A ty holky v kanclu sou některý kurva zoufalý, stačí pak říct méno, a vony tomu dovopravdy nevěřej, nejsou tak blbý, ale furt sou zvědavý, chtěj zjistit, co za tím je, že jo, tak jim řeknu, hodím tě tam autem, že jo. A vony si až docela v poslední chvíli uvědomí, že do Tróji tahle kára vůbec nejede…
To zoo tě zajímá, hošánku, to zoo? A kerý kusy máš nejradši, řekni, při kerých cejtíš takový to vzrušení, to neukojitelný mravenčení v klíně? Já bych tě vodhad na pavilón opic, kamaráde. Ty seš jasnej goriláč. Ty je rád celý naducaný, hodně na dotek, líbí se ti to silný, intenzivní. Já dycky rači šelmy, to bylo moje. Vod začátku do konce vostrý, nebezpečný – nejčastějc hrozilo, že se to provalí. Ale ta hra s nima, s kočkama, to bylo nevopakatelný, povidám, nevopakatelný… Byly namyšlený, čičkundy jedny blbý, myslely si, že hrajou hru se mnou, jak kočka s myší, myslely, že já byl ta krysa a vony jak ňáký micky s mlíčkem, po kerým každej chlap tajně touží, jen vomáknout a lízat.
Hele, to si laskavě nech, tohleto, vykuř mi, esli se ti nelíbí. Povídám, žádný krabičky vod sirek, žádný zavrovací sklenice…Ale chrám, tyvoe, malá svatyňka, úpně droboulinká, přímo jak dělaná na všecky ty jejich malovátka, párátka, rtěnky, zapomenutý kalhotky, vodhozený ubrousky a podobný hovadiny. Já k nim čichal a lísal se k nim, zrovna jak ta kočka, vony byly mý malý vochočený myšičky – měly i takový miniaturní prolejzačky, všecko sem jim udělal, ten uzmutej bičík sem nastříhal na takový prťavý liány, mohly se na nich houpat jak v džungli – hehe – a různý vobaly od mazlavýho sýra sem napustil vodou, aby se holky mohly koupat v jezírku, až dostanou chuť se svlíknout. Měly všecko, co si jen mohly přát. A já se nad nima pak bimbal úpně nahatej a užíval jsem si to pomyšlení, že sem jak dozorce, dozorce v zoo! po zavíračce, co už všichni vodejdou, já jen se svejma drobnejma zviřátkama, nic netušícíma, a jejich klece a vostrůvky byly plný různejch vohavnejch tajemství, plný neuklizený špíny a sraček…
Jo, tak vo kleci chceš slyšet? Tý jedný konkrétní? No, ty ženský se vztekaly, když sem je šoupnul jinam, líbilo se jim pohromadě v jednom chumlu s ostatníma zviřátkama v kanclu, aspoň se tak tvářily, to bylo namlouvání jak v říji… Tu poslední sem si vzal pro sebe a schoval ji stranou vod vostatních. Vřeštěla, škrábala, prskala – ale mně to nevadilo, sem holt zvyklej na kundičky s drápkama, tahle potvora nebyla ničím výmečná. Měla veškerou péči, přisahám, věnoval sem se jí víc než těm vostatním, víc než tý poslední… Kolik jich bylo? Dobrá otázka, střídaly se rychle, žádný zaběhnutý kuře nevydrží dlouho, když má vedle sebe dravce… Copak, chlupatej, zas ti vadím? Oba dva rádi honíme, v tom sme si podobný…
Autor rebeegf, 10.10.2013
Přečteno 911x
Tipy 4
Poslední tipující: nebech, Jozef Bojanovský, hp.Rick
ikonkaKomentáře (59)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Když už studuješ literární akademku, nechceš sem dát něco, co by tvé místo tam zde u nás obhájilo?

Věřím, že tohle je jen projektová blbůstka.

Ale všichni máme odlišný pohled na věci, že...

11.10.2013 16:19:12 | Kaitlynn

Tak ono záleží, co ještě nazývat "projektovou blbůstkou"... Myslíš třeba něco, co už mi vyšlo? 28. listopadu křtíme knihu povídek Instantní životy v Aeru - úžasná příležitost přesvědčit se, že nejsem jen něčí alterego ;)
(zmínka o události např. zde http://blog.martinus.cz/2013/09/rene-nekuda-demotivovat-nekoho-je-strasne-jednoduchy-ale-podporovat-ho-v-necem-je-sakra-tezky)

11.10.2013 16:36:10 | rebeegf

Já teda nepochybuji o tom, že bys byla nějaký někdo, kdo tady byl zmíněn níž. :)

11.10.2013 19:40:23 | Kaitlynn

Co je na tomhle díle horrorovýho?

11.10.2013 14:39:21 | Elisa K.

správný horror by vlastně neměl vůbec obsahovat krev a střeva, ale vyvolat v tobě pocit hrůzy, strachu, obavy, tíseň. takhle to funguje dobře :)

11.10.2013 15:14:35 | CoT

Děkuju :))

11.10.2013 15:33:19 | rebeegf

Tak možná dílo postrádá typické hororové prvky (jako je explicitní pohled na krev, pronásledování, překvapivá akce...), na druhou stranu téma špehování, únosu i praktiky onoho devianta, které všechny sledujeme z jeho perspektivy, by jistý pocit "hrůzy" snad navodit mohl?

11.10.2013 14:50:01 | rebeegf

Mě to popravdě spíš znechutilo, ale třebas si to čtenáře najde.

11.10.2013 15:01:16 | Elisa K.

Zajímavý..

10.10.2013 18:31:57 | Jan Voralberg

hp.Rick má další nick, tohle žádnej admin neuhlídá.. úroveň Literu padá ke dnu, pět autorů to nevytrhne..

11.10.2013 10:19:37 | Aťan

I kdyby to psal on, tak to na tom, ze je tohle zajimave podany, nic nemeni. Narozdil od tamtech steku.

11.10.2013 10:24:52 | Jan Voralberg

mně to připadá strašný jako hp.Rick a expanze podobných sebevědomých "umělců" (ve velkých uvozovkách)

11.10.2013 10:31:01 | Aťan

malý dodatek:

Liter jako sůl potřebuje nové autory. Že se přihlašují začátečníci, to je naprosto v pořádku, tak to má být. Ale že se nepřihlašují noví nadprůměrní borci (anebo po pár dnech odcházejí), to Liter jednou zabije, myslím si. Když se potkají s "odbornou" kritikou jezevce, Nikotina, s tvorbou hp.Ricka apod., tak ti méně odolní ihned utečou.

11.10.2013 10:53:38 | Aťan

co máš proti mé tvorbě?

11.10.2013 22:56:02 | hp.Rick

Mám pocit, že tvoje dosavadní tvorba jsou jen výstřiky úchylného nedospělce. V momentě, kdy na tebe nebude nikdo klikat a komentovat tvoje splašky, Liter se tě konečně zbaví. Ale neboj, tenhle proces tu trvá strááááášně dlouho, ..admin se nestará, editoři neexistují, v tomto bezvládí mají "autoři" tvé úrovně šanci na úspěch. Liter jde do bažin, obávám se.

12.10.2013 11:38:50 | Aťan

prosím trochu slušnosti, mě se taky tvoje tvorba nelíbí a neurážím tě proto, ostatně kvůli tomu je tu taky možnost onoho žánrového zařazení toho kterého díla a jelikož jsem si všiml, že se tu publikují i žánry hororu, erotiky ap. myslím, že má díla tu místo mají, pokud se ti to nelíbí, tvůj problém, ale říkám na rovinu, nikoho nenutím mou tvorbu číst, stejně tak jako já nečtu a nesoudím tu tvou jelikož je to pro mne brak, neber to zle, prostě to není můj šálek kávy a je to čistě subjektivní názor

12.10.2013 15:19:20 | hp.Rick

TY prosíš o trochu slušnosti? :-)))))) sranda, ne?

12.10.2013 17:43:06 | Aťan

proč?

12.10.2013 18:03:01 | hp.Rick

Nové autory odradí hlavně to, co tu zrovna zase rozjíždíte. To není přímo nic proti tobě, ani Nikotinovi. Ale vaše věčné přestřelky (které s dílem většinou absolutně nesouvisí!) způsobené už zakořeněnou nevraživostí jsou právě tím, co nejvíce zabíjí liter.

11.10.2013 12:17:55 | Isquieasuus

Isquieasuus, nemůžu s tebou souhlasit. Liter - a nejen Liter - zabíjí lhostejnost. Hádky prospěšné sice nejsou, ale výměna názorů nutná je, o tom jsem opravdu celoživotně přesvědčený.

11.10.2013 12:24:49 | Aťan

Výměna názorů nutná je, to ano. Ale za předpokladu že souvisí s dílem. Ne že si veřejně rejpneš do Nikotina a víš moc dobře, že se toho chytne. Pak už je to jen o starých sporech a opakuje se něco, co už tu bylo několikrát předtím. Podobné věci byste si měli řešit buď přes vzkazy nebo v diskuzním fóru. Nevím jak moc nováčky baví u svých děl sledovat zápas dvou kohoutů o tom, čí pravda je správnější.

11.10.2013 12:45:01 | Isquieasuus

Klidně ať se kluci perou, přesně tohle mě zajímá v rámci mého studentského projektu - stejnou povídku posílám na různé literární servery a pak už jen sleduju úroveň a frekvenci diskuse, která se kolem toho strhne. Vážně, prokazujete mi velikou službu :)

11.10.2013 13:28:58 | rebeegf

Tak vidíš, Isquieasuus, ..střelils vedle :)
Stejné vypouštěcí balónky na sociologický výzkum jsou politické příspěvky na Literu. Nevěřil bys, jaká je to studnice :)

11.10.2013 14:16:47 | Aťan

V tomto případě možná střelil..;) Nicméně to o literu dost vypovídá.:)

11.10.2013 14:31:47 | Isquieasuus

..no jo, ale jak z toho ven? Mlčením a děláním mrtvýho brouka se z toho sotva vylížeme, že jo :) Vznesl jsem podezření, že hp.Rick používá i nick rebeegf pod tímto dílkem - a Rick ani rebeegf na to "kupodivu" nereagovali.

11.10.2013 15:11:31 | Aťan

Tak já na to reagovat budu - když se podíváš na můj profil, zjistíš, že celé mé jméno je Nicole Rebeka Snová - jež sice zní jako pseudonym, ale když si ho zadáš do vyhledáváče googlu, vyjede ti (mezi jinými) výsledková listina přijímacího řízení na Literární akademii. Stejně tak můj profil na deviantartu, kde si kromě dalších literárních děl (převážně poezie) můžeš prohlédnout některé mé fotografie a nákresy ;)
Nemám potřebu na sebe upozorňovat vulgaritami, mezi svými díly jsem cíleně vybírala to nejvíc kontroverzní - u některých jedinců vyvolává znechucení, jiní jej přirovnávají k stylu psaní J. Topola.

11.10.2013 15:32:11 | rebeegf

odkaz na jednoduché kliknutí by byl?

Profil důkaz není. Teď si můžu založit novej profil např. s nickem: Mgr. Daniel Soukup, Ph.D., prorektor pro studijní záležitosti. Pokud se ke mně nedoklikáš přes mail, nezjistíš nic. Ale to není tak podstatný. Máš styl hp.Ricka, provokace je nadřazena na první místo, za ní už není nic.. což je hodně smutný.

11.10.2013 15:49:27 | Aťan

Aťane, můžu poprosit nějaké info o tobě? Protože danou povídku mi na Akademii pozitivně ohodnotili lidé, kterých si nade vše vážím a kteří sami úspěšně publikují. Kdo jsi, co jsi vydal? Děkuju.
Jinak přínos tohoto díla (aspoň pro mě jako autorku) je, že jsem se pokusila vcítit (nevím, nakolik úspěšně) do muže s deviantními choutkami. Což je mimochodem stejně nesnadné jako třeba popsat situaci z pohledu malé holčičky (doporučuji jako cvičení - zkoušeli jsme si to na seminářích tvůrčího psaní).

11.10.2013 16:09:55 | rebeegf

napíšu ti to do vzkazu, dám ti mail i facebook na ověření, risknu že ho nezneužiješ.

11.10.2013 18:52:23 | Aťan

dodatek: mimochodem, tohle dnes napsal tvůj obdivovatel, se kterým jsem si tě spletl:
http://www.liter.cz/experiment-horor-781654-cist

11.10.2013 20:02:08 | Aťan

dík za reklamu, já věděl že seš kámoš :)

11.10.2013 20:30:13 | hp.Rick

:-)

11.10.2013 20:30:52 | Aťan

Aťane, snad se z tebe díky mě nestal paranoidní schizofrenik, to bych byl vážně nerad, proto bych ti zde rád odpřisáhl, že zde pod žádným jiným nickem než hp.rick nevystupuji

11.10.2013 15:55:17 | hp.Rick

na holek pupek? :D vlastně, jakej jinej, že se ptám, že jo.. :-))) jestli jste autoři dva, tak by to stálo za seznámení (rande), ..byste si rozuměli :)

11.10.2013 15:58:31 | Aťan

já raděj submisivní typy

11.10.2013 15:59:53 | hp.Rick

furt si někoho podřizovat.. že tě to baví..

11.10.2013 16:02:58 | Aťan

Aťane, tady jsi vedle...

11.10.2013 15:53:45 | Nikotin

Věřím, že zde se najde hodně materiálu. Nezbývá mi než popřát hodně štěstí s jeho zpracováním.:):D

11.10.2013 14:01:33 | Isquieasuus

Souhlasim.

11.10.2013 12:38:39 | Nikotin

To je zajímavý... Na jednej straně voláš po kvalitě děl, a na druhej straně dupeš po mně. Jestli sis toho ještě nevšim, tak nejsem ani tak kritik, jako se snažim poradit, když mě napadá něco věcnýho a vidim nějakej potenciál.

11.10.2013 11:32:37 | Nikotin

My dva jsme si to už dávno mezi sebou objasnili, Nikotine, já tě za věcnýho kritika nepovažuju, a tak je to (jak pozoruji) i u ostatních. Místo rad vnucuješ svou nadřazenost, což nové dobré autory na Liter nikdy ani nepřiláká, ani neudrží, bohužel.
Před dvěma lety byl Liter na kolenou, ale minulému adminovi se tady podařilo vykřesat nadstandadní uživatelské prostředí. Věřil jsem ve vzestupnou tendenci, jeden čas to tak vypadalo.. ale už nevypadá.. škoda. Pár ojedinělých skvělých autorů to tady opravdu nezachrání. Dřív jsem si početl asi ve dvaceti, před rokem v deseti, teď ve třech.. a nekvalita brutálně válcuje kvalitu.

11.10.2013 11:47:14 | Aťan

Aťane, věc je ve skutečnosti tak, že ty mě za věcnýho kritika ( a znovu říkám, že kritik víc vytýká to špatný než se věnuje tomu, co by mohlo bejt dobrý, což neni muj případ ) nepovažuješ, a úpěnlivě to vnucuješ ostatním, a de facto ten problém děláš sám. Ten problém je ve tvý hlavě, prostě ses rozhod, že Nikotin bude zkázou literu, a tak pro to děláš maximum. A ono se to ne a ne podařit...

Nepřijde mi, že by liter upadal. Liter na tom prostě nebyl dobře nikdy. Ale čim víc lidí přistoupí ke svýmu psaní zodpovědnějc, čim víc lidí bude ochotných jít trochu do sebe a psát tu díla svou úrovní publikovatelný i mimo liter a pozvednout to tady, tim líp. Občas už se první vlaštovky objevujou...

Ale opravdu je to zajímavý. Všem tu mažeš med kolem úst, všechny tady strašně miluješ a chválíš, slovy jezevce velmi trefně- takový liter Big Daddy, a druhým dechem říkáš, jak to tady upadá, a jak tady všichni píšou strašně hrozně, a že za to nakonec nejvíc asi můžou právě ty lidi, který maj průměr 40 tipů na dílo...

11.10.2013 12:02:32 | Nikotin

Ty ses pasoval do "nejlepšího kritika Literu všech dob", a kdo toto neuzná, je prudič.
Kritika se musí umět, na to člověk musí mít hodně za sebou, nejen se ohánět nějakým diplomem pro mladé začínající autory. Kritik by měl umět nejen odhalit slabiny autora, ale zárověň neurazit, povzbudit ho do dalších pokusů.

Ale ať jsem konkrétní - jedním z kritiků, od kterých by ses měl učit, je např. hanele m. Ještě jsem nezažil, že by pochválila nekvalitu a neuměla citlivě poukázat na chyby tam, kde u autora cítí naději na případné zlepšení. U beznadějných "básníků" se prostě nezdržuje.. a proč taky. Aby se jim vysmála a demonstrovala svou převahu? K tomu se snižují jen nevyzrálé osobnosti.

11.10.2013 12:20:23 | Aťan

Nepasoval jsem se do žádné role. Nevim, jestli jsem nejlepší, ale jsem možná jedinej, kdo se trochu snaží nemlátit prázdnou slámu, když jde čistě o tvůrčí stránku věci...

Za kritika se, samozřejmě, v tom pravým slova smyslu nepovažuju, na to jsem ještě málo kritickej, já jsem spíš poradce, když už něco, ale už ti to píšu asi potřetí... I když chápu, že když se ti to nehodí do projektu "discredit Nikotin", tak což bys to četl...

Jinak je samozřejmě tvoje definice kritika hezká, ale trochu mimo. Kritik neni psycholog a nevim, proč by někdo měl chodit kolem začátečnickýho sebevědomí jako kolem horký kaše.

Jinak, nevím o tom, že bych se někdy oháněl nějakým diplomem...

11.10.2013 12:31:19 | Nikotin

kdybyste se míň hádali a víc se snažili psát, mohli byste se mi už dávno vyrovnat

11.10.2013 14:24:02 | hp.Rick

Zapadni šašku, teď se mluví vážně.

11.10.2013 14:27:32 | Nikotin

já jsem vždycky vážnej

11.10.2013 14:29:55 | hp.Rick

Tak co si dokázal?

11.10.2013 14:32:06 | Nikotin

vyhrát pár literárních soutěží, poprat se s drogovou závislostí, publikovat pár shitů v jednom nejmenovaném časáků, chlastat, chlastat a chlastat a co ty?

11.10.2013 14:37:50 | hp.Rick

Do toho ti nic neni, já tady nemelu nic o něčím vyrovnávání se mi.

Ty literární soutěže si pravděpodobně vyhrál ve své drogové závislosti, že...
Dobře, tak jmenuj názvy soutěží a ročníky. Nebo občanský jméno, příp. pseudonym.

Anebo už přestaň fetovat doopravdy...

11.10.2013 14:43:13 | Nikotin

to bys rád věděl co? ale jak se říká něco za něco, takže teď si na řadě s odpověďmi ty, a nebuď tak nevrlý, já se chci jen kamarádit

11.10.2013 14:46:51 | hp.Rick

Ptám se tě na to ve tvý vlastním zájmu.

Jakobys nebyl lhář... ;-)

11.10.2013 15:00:28 | Nikotin

v mým zájmu je zůstat anonymní to za prvný a za druhý je mi celkem fuk co si myslíš, já vím že to je pravda a nemám potřebu o tom přesvědčovat nějakýho šaška, který si myslí, že spolkl všechnu moudrost světa a je odhodlán to kdykoli dokázat :D spíš tě nechám tápat ve tmě, je to zábavnější

11.10.2013 15:03:58 | hp.Rick

Jistě :-).

Každý internetový jelito neobratně vykonstruovaný identity mi vždy ulehne do žaludku tak tíživě, že pak musím tápat ve tmě...

11.10.2013 15:11:11 | Nikotin

ano, řekl bych, že já se ti pod kůži dostal

11.10.2013 15:12:29 | hp.Rick

Ne.

11.10.2013 15:36:02 | Nikotin

:)

11.10.2013 15:37:39 | hp.Rick

líbí se mi tvůj styl

10.10.2013 17:38:13 | hp.Rick

děkuju, vážím si toho

10.10.2013 17:43:08 | rebeegf

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí