Vina

Vina

Anotace: Naděje je světlo... A nebo temnota? (celkem psycho...)

Jen mihotavé světlo svíce osvětluje místnost plnou zoufalství. Mého zoufalství. Bílá svíce s temně modrou ozdobou růže se pro mě pomalu, ale jistě, stává symbolem utrpení a beznaděje. Zachrastím řetězem, který obepíná můj kotník. Bílá svíce se leskne jen několik centimetrů z mého dosahu.
Nevím proč, ale jsem si jistá, že, až svíce dohoří, zemřu.
Ačkoli nemohu s jistotou říci, kolik času uběhlo, kapající vosk mi dává jasně najevo, že méně, než si myslím. Méně, než doufám.
Ze svíčky zbývá už jen polovina.
To čekání je nesnesitelné. Chtěla bych to mít už za sebou. Pomalu, ale jistě, se začínám těšit na temnotu, jež přijde, až svíce dohoří. Temnotu, která mě zahalí svým závojem. A zároveň se toho okamžiku nesmírně obávám.
Zbývá jen několik málo centimetrů.
Napadlo mě pokusit se svíčku sfouknout, ale… Je to jako sebevražda. Nebo není, ale cítím to tak.
Modrá růže mizí docela a zbývá jen kousek bílé.
Snoubí se ve mně strach s očekáváním, až netrpělivostí. Skryji se do nevzdálenějšího rohu místnosti, kam až mi řetěz dovolí.
Sleduji uhasínající plamen.
Místnost se noří do tmy.
Po chvíli se dosud v temnotě skryté dveře pomalu, pomalounku otevřou. Světlo z vedlejší místnosti ozáří příchozí postavu. Zalapám po dechu.
„ Mami…“
Následuje záblesk provázený hlasitou ránou. Sleduji hutnou, temně rudou kapalinu rozlévající se kolem.
Konečně si pro mě přichází.
„ Dobrou noc… Dcero!“ Vyplivne poslední slovo jako nadávku, navzdory stříbřité slze třpytící se jí na tváři.
Pomalu se propadám do temnoty. Opět. Tentokrát to bude navždy a naposled.
Lituji jen jednoho.
Lituji, že jsem ji nezabila tak, jako všechny ostatní.
Autor angellka, 24.02.2014
Přečteno 512x
Tipy 4
Poslední tipující: Dorimant, Draconian, poeta
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásně vykreslená atmosféra :-) Ale asi opravdu chybí něco více rozvést, přeci jen se někdy s delšími pracemi začít musí, i když já mám podobné problémy a když chci napsat něco delšího (dejme tomu nad deset normostran), tak se mi záhadným způsobem vytrácí tempo :D

27.02.2014 12:50:37 | Dorimant

Hodně kratičké, spíš taková temná jednohubka. Máš docela hezkou stylistiku, rovněž věty jsou na dorbé úrovni. Jako pocitovka to funguje skvěle...jako povídka už hůř. Nezlob se, trochu musím být kritický. I když chápu že je to lyrické...přesto mi chybí - důvod. Důvod povídky...pochopil jsem že jde o konflikt mezi dcerou a matkou...zárevěčná věta je trochu zmatečná. Protože v předchozím textu není nic o tom, že by byla ta dívka vražedkyní..naopak je jako obět. Možná to byl tvůj úmysl.
Možná by si zasloužil příběh rozvést...právě do příběhu:-)
Jinak fajn, temné texty já rád:-)

26.02.2014 12:35:04 | Draconian

Inu... Toto bylo tak schválně zamýšleno. Ona ta dívka vypadá jako oběť, cítí se tak, ale přitom je to ona sama, co všechno zničila... Raději píšu krátké povídky, protože u delších se zadrhávám a tohle jsem psala už hezkou chvíli zpátky...

26.02.2014 12:44:21 | angellka

Jasný, je lepší začínat s kratšími texty. Jen rpostě tu chybí nějaký - důvod - proč byla vlastně ona vražedkyně a co provedla. Přečtu si další tvá dílka.

26.02.2014 12:52:16 | Draconian

To je schválně. Aby se nad tím lidé, kteří to přečtou, zamysleli. Nejde jen o to pochopit, ale i porozumět...

26.02.2014 12:59:47 | angellka

Dobře...promin, že v tom rýpu.
Jde o to porozumět. Některé texty jsou však čistě lyrické (a těm často rozumí jen autor)...pokud bys psala delší útvar...opravdu povídku (má svá pravidla) pak ti radím dávat do textu - i dkyž chceš aby byl tajemný - více informací nebo náznaků....aby si třeba po konci čtenář řekl...nojo, ted mi to docvaklo:-)
Nechci dělat chytrého, jen se snažím poradit.

Možná by byl lepší konec:
"Lituji, že jsem ji nezabila dřív než ona mě."

26.02.2014 13:07:36 | Draconian

Okay, beru... Ono, psala jsem to asi před třemi lety na hodině fyziky, takže... Nic světoborného :)

26.02.2014 13:19:05 | angellka

V pořádku...já neříkám, že se mi to nelíbí:-) Jsem rád, že sis přečetla něco ode men a tak se ti to snažím oplatit. Klidně mě taky zkritizuj:-)

26.02.2014 13:23:34 | Draconian

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí