Bečvanské pověsti - Jak staříček choval kraliky

Bečvanské pověsti - Jak staříček choval kraliky

Anotace: zas dalši jedna o staříčkovi, velmi vděčné téma...

Sbírka: Bečvanské pověsti

To sa stalo tehdá, když stařiček přišel v letě z hospody za světla...

Kym stařiček se ždibcem štěsti zvostal opřený o roh chalupy, všimnul si, že můj stary tata krmi kraliky jatelinu, keru předtym poctivo natrhal. A to by nebyl stařiček a baže, nebyl by to ani chlap, aby nezačal hnedkaj poučovať. A toťto tak neděláj, lepši bude, když to udělaš tak a nebo viš co, udělaj to ešče tak. No šak mysim, že všeci to zname!

Stařiček sa rozhodnul, že neni prakticke furt otevírať a zavírať dvérka od kotca. Můj stary tata to ale furt nedělal dle jeho představ, tož ho od teho vyhnal, že ty kraliky nakrmi sám. Tož sa do tého pustil, otevřel dvérka, vytahnul misku s vodů, vylel vodu, napustil novů, vrátil misku a tu sa podíve a kralik nikde! Tož započal ho hledať. Prvni pod sebu, pak pod kotcem a nakonec ai všude kolem.

To už si teho ale všimla stařenka a šla sa pozreť, co že to tam ten stařiček děla. Stařiček sa nedal, mlžil co to šlo, že pry hleda sirku, ale stařenka nebyla hlůpá! Všimnula si prazdneho kotca a jak stařička zeřvala, to byste slyšeť nechcéli! Uši z teho zalehaly, ai susedi vyšli na zapraži! No tož stařenka zavelila, děcka sa seřadily a počaly hledať kralika. K takej zabavě sa připojili ai susedovi, tož jich tam naraz hledalo teho blbeho kralika aspoň deset ludí. Stařička už to přestalo baviť, tož sa rozhodnul, že uděla razny krok. Išel ke kotcu a pustil ven všecky kraliky. Kralici ochotně vyskákali z kotců a už si to pelášili a už si hledali nory. No stařenku malem mrtvica ranila, když to viděla! Cela zahrada doryta, kralici utečů, nebudu měť, co na svatečni oběd! Lamentovala eště tydeň, se stařičkem sa nebavila, ale temu to nevadilo, aspoň měl od ženskej klid. Nadavala a klela, že kralici pozdechajů, že ji cosi zahryzne...

A tu byla velka neděla, tož stařenka schvalně na stařička, že udělá kralika a že si ho ma jiť chytiť, když si jich tak pěkně pustil na zahradu. Stařenka ani nedůfala, že by snad nějaky přežil, sic děcká pravidelně hlásily, že viděly králika. Stařiček sa s tym ale nesral, vzal flintu, děckam dal klacek ať zavrtajů do jednej nory a už ho picnul!

Tak choval náš staříček králíky. A jak sa měli dobře, ešče fčil mame nory po celej zahradě! Dneskaj by to byl určitě vážený bio-chov.
Autor angelicek, 26.01.2009
Přečteno 507x
Tipy 2
Poslední tipující: raďo, Bíša
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí