Bečvanské pověsti - Hospodář

Bečvanské pověsti - Hospodář

Anotace: tak zas jedna Bečvanská už ani tak ne pověst, ale zasmat sa možete každy none?

Sbírka: Bečvanské pověsti

Tu u nas na Valašsku sa najde v každe dědině aspoň jeden spravny hospodař. Nevim, jak to majů v městach nebo jak to funguje u čecháčků, ale u nás to je taka tradica.


V našej dědině mame největší hospodářství U koňa. Tam najdem dycky teho největšího hospodářa. Chodil tam už náš staříček na mariaš a aj ja tam sem tam zavitam. Je to místo, kde na vas dychajů stare časy, no a kolem teho mista sa važe nemálo pověstí, ale o tych vam řeknu indy.


Je to take velke staveni přimo u cesty, tož tam dycky trefite. A když už tam trefite, tož vam poradim, jak poznate teho největšího hospodářa ze všech! Samozřejmě, musite si na to vyhraniť nekolik dni, protože poznat teho největšiho to neni len tak!


Prvni si musite vyhlednuť nejlepši misto, abyste na všecky viděli. Každy spravny hospodář bude před sebu měť pullitra. U nas zasadně plati, že ten pullitr bude eště oroseny a z vlastenectví to bude Radegast. Druhy poznavaci znak spravneho hospodářa je, že bude měť minimalně dvacet piv za den vypitych, jinač to neni hospodař, tym sa vam zůži výběr. Třeti charakteristicky znak hospodařa je, že pravi hospodaři Ke koňovi trefja za každych podminok, teda ai když bude chcať, dokonca ai když bude zima, jak v psinci! Jedina výjimka nastava v připadě, že je těsně před duchodem nebo před branim sociálky, popřipadě před vyplatú, ale to už sú ti kurňa hospodaři, co to zvladajů i s praců!


Tož když už ste si to přečetli, vysvětlim vam, kdo je ten spravny hospodař polopaticky, dam vam selsků radu, jak to udělať rychlo, ale musite měť kuraž! Když hledate hospodářa, tož sa dycky ptajte enem po štamgastoch!

Autor angelicek, 12.07.2009
Přečteno 642x
Tipy 1
Poslední tipující: Firren
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tohle je docela vtipné :-), jen škoda, že tam chybí tolik čárek a text není oddělen odstavci, lépe by se to četlo. I tak máš ode mě tip a věřím, že si dílko ještě opravíš :-)

15.01.2014 16:09:17 | Firren

Děkuju za upozornění =) odstavce byly, ale jak se to převádělo, tak asi zanikly, opraveno =)

16.01.2014 11:15:38 | angelicek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí