Děda

Děda

Anotace: Děti jsou prostě fajn!

 

Vracím se z pošty - domů to mám padesát kroků. Na mysli mi zničeho nic vytanulo úsloví...hrůzou mu naskočila husí kůže. Nevím proč, ale to se mi občas stává. Má fantazie, zdánlivě bezbřehá, pracuje na obraze v němž po startovním výstřelu hrůzy se husí kůže právě rozbíhá, odráží a...

 

Zasmál jsem zevnitř se té představě a odpoutal se od myšlenky.

 

Na tři metry přede mnou přičapl na bobek asi tři čtvrti metru vysoký mladý muž (ale mohla to být i dáma) a marně se snažil neobratnou tlapkou zvednout nádherně vybarvený javorový list. Pravda, za skutečnou javorovitost listu bych ruku do ohně nedal, ale v tu chvíli mne jiný strom s podobným listem nenapadl. Jistě ho sem dopravil poštovní vítr - bo tady žádný takový strom nablízku nebyl.

Mladá máma sleduje dětské snažení s lehkým úsměvem, kdežto já už se vysloveně chechtám. Dítě asi na desátý pokus uchopilo list a s vítězným obličejem se obrací k mámě. List mu vypadává z tlapky - čelíčko se nakrčí, nosík zvedne a pusinka udělá podkovičku. Vypadá to na pláč... ale jen dvě vteřiny.

Ihned zpátky na bobek, tentokrát napoprvé a radostný smích. Takhle se uměly smát mé děti a má vnoučata.

Máte prima kluka, risknul jsem pochvalu a mámě zrudly uši. Že jo, dědo? lapidárně odpověděla a já jsem, na okamžik překvapený, doložil: asi bude mít umělecké sklony.... nashledanou! a pokračoval jsem v cestě.

 

Dobrý, dědo, řekl jsem si po pár krocích, dobrý... dobrý tip : je to kluk. S až nepochopitelnou radostí z tohoto setkání a přesného odhadu jsem dorazil domů a ve dveřích jsem  - pod dojmem té radosti - dal ženě vášnivou pusu.

Dědku, co se ti stalo? povídá moje paní s trochu vykulenýma očima (přitom já ani dnes na ní něhou nešetřím), ty jsi vyhrál? (Nevím co jsem měl vyhrát, karty nehraju, do hospody nechodím, sportku ani Euromiliony nesázím...)

Dědek, dědek! normálně mi tak neříká, ale asi mne chtěla pozlobit, jojo - to je ono...

Tomu bys nerozuměla, ulakomil jsem si zážitek jen pro sebe...

 

Já ti dám dědek,    ...jsem děda!    ...víš?

Autor aravara, 01.03.2013
Přečteno 544x
Tipy 12
Poslední tipující: Noc17, Radhuza pro Hospic sv. Štěpána, Aťan, Inna M., Jan Voralberg, JaJarda, poeta, Robin Marnolli
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jako bych to už někde četla :)...pěkná

09.10.2014 20:03:55 | Noc17

moc hezké :)

11.03.2013 19:58:01 | Radhuza pro Hospic sv. Štěpána

Jaksi rozháraný styl už od nesmyslné anotace, škoda.

10.03.2013 15:00:12 | Lilien

Odpověděl jsem ti u tvé básně... je dobrá, i když ten tragický konec se dal předpokládat. Je to dost užívané schema (já to někdy píšu taky tak - podobně).

10.03.2013 20:21:50 | aravara

Máš pravdu, ta miniaturka podle které dotčeně hodnotíš moje všecko je obehraným tématem náctiletých, v tom se nemýlíš (taky jsem měla náct, ale nebyl tehdy liter ani internet, takže jsem se nechala inspirovat pouze hloupými filmovými upíry a divokými pubertálními sny:)))
Tvoje téma a "tlapkovitý styl" je opravdu nenapodobitelný, ale nehodnotím ho jako celek neb jsem se nepřenesla na konec, omlouvám se.

10.03.2013 21:05:58 | Lilien

To kde jsi odpovídala není báseň a psala jsem zrovna tohle v dávných školních letech, kdy jsem se opravu nad žádnými styly nezamýšlela a vlastně to nedělám dodnes. Píšu podle nálady a je mi jedno jestli ji má tucet lidí odlišnou:)
Mimochodem tobě tvoje kódované anotace dávají smysl?

10.03.2013 20:23:58 | Lilien

Já anotace skoro nepoužívám. Tyhle divné tagy se mi tam objevují samy.

Na té miniaturce nebylo datum, ani to, kolik ti od té doby přibylo let. Navíc ani jiné prozaické a konkrétně povídkové dílo jsem nenašel... Ani ty nevíš, o čem vlastně píšu, protože ani ty nekoukáš na to, kolik mám let, ale to ti nevadí to odsoudit. Je přirozené, že jsme různí a že tudíž v něčem se navzájem nechápeme, rozhodně je však k zamyšlení odsudek pod jinak příznivě hodnocenou prací. Momentální nálada OPRAVDU není regulérní hodnotitelské kriterium.
Přeji hezký den.

11.03.2013 09:22:05 | aravara

Anotace se zobrazuje hned pod názvem takže je vstupní vizitkou autora i toho, jenž s povděkem přijímá pouze podbízivé reakce nebo nanejvýš akademické rozbory od mezinárodně uznávaných pisatelů:)

11.03.2013 19:50:28 | Lilien

I kdybych vůbec nic nepsala, mám právo na slušný názor v jakékoliv náladě.

11.03.2013 09:57:21 | Lilien

Úsměvný, dědo. :)

01.03.2013 23:17:31 | Jan Voralberg

Jo!!! to je ten správný titul (:-D

02.03.2013 00:08:02 | aravara

supertip za osvěžující minipovídku :)

01.03.2013 22:52:17 | JaJarda

TyJardo, JáJarda ti Ď za ten supertip - samozřejmě zde první. Slavnostní!!

02.03.2013 00:07:30 | aravara

to je krásný :))

01.03.2013 21:55:49 | poeta

Těší mne, že si to myslíš. Dík

02.03.2013 00:06:11 | aravara

samej jarda :) tu sme koukám ..

02.03.2013 00:13:13 | poeta

Něco bych trochu učesal, ale jinak je roztomilá:-)
RM.

01.03.2013 21:36:30 | Robin Marnolli

Nevím, co bys na tom ještě česal? - ale asi to umíš. Jinak bys mi to asi nepsal... (:-D Dík za koment.

02.03.2013 00:05:16 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí