Medvěd

Medvěd

Anotace: ...

Nakonec dal strážce Jerrymu nejdůležitější radu: "Jestli narazíte na medvěda, pamatujte si, že nesmíte utíkat! Zůstaňte stát, neutíkejte! Medvěd vás jinak bude pronásledovat a to by byl váš konec. Rozumíme si?"

"Jistě, jistě...," odpověděl Jerry na půl úst, protože už se tolik těšil na slavný Yellowstone. Vyšel do divočiny. Za chvíli dorazil ke kamenité říčce, asi půl kilometru ji kopíroval po břehu a za ostrým zákrutem narazil na medvěda grizzlyho. Medvěd se vztyčil na zadní a mával prackami. Potom se spustil na všechny čtyři, přiblížil se k Jerrymu a znovu se vztyčil. Jerry se obrátil a vyděšený k smrti se dal na útěk. Medvěd za ním.

Jerry prchal po stezce, za sebou slyšel dusot a funění. Byl dobrý běžec, za čtvrt hodiny dosáhl hranice parku, za dalších pět minut dospěl k parkovišti, kde stál jeho land-rover. Rychle odemkl a vlezl za volant. Medvěd se blížil. Jerry nastartoval a prudce vycouval na cestu. Poté zařadil jedničku a rozjel se směrem k Jacksonu. Ve městě se konečně uklidnil a zaparkoval vůz před fast-foodem. Chtěl si dát kávu a borůvkový koláč na uklidnění.

"Ještě, že jsem vzal roha," pomyslel si. "Kdybych poslechl toho idiota, tak ze mě zbyly jenom pohorky."

Vtom se ozvalo zatroubení a do ulice vjížděl kamión, naložený dubovými kmeny. Na kmenech seděl medvěd a díval se upřeně na Jerryho. Jerry upustil koláč a kelímek s kávou a vrhl se do auta. Bleskově se vyřítil na hlavní a sešlápl plyn k podlaze. Na ceduli ukazovala velká šipka na Jackson Hole Airport. Jerry ujížděl tím směrem.
 
"Pryč, pryč odtud, tohle se mi snad jen zdá, to musí být sen!" křičel. Za chvíli byl na letišti. Měl štěstí, letadlo do San Francisca odlétalo za půl hodiny. Auto nechá před halou, z Friska potom zařídí, aby si ho ze zdejší půjčovny vyzvedli. Hlavně, že bude pryč z té divočiny. Ten grizzly naháněl hrůzu. Za půl hodiny měl Wyoming pod sebou. Oddechl si.

Netušil, že medvěd nastoupil hned do příštího letadla směr San Francisco a letí za ním. Zjistil to teprve když se za ním na California Street ozval řev a dusot. Grizzly se mu řítil za patami. Jerrymu vstaly vlasy hrůzou, dal se na útěk, opět zcela v rozporu s radami strážce parku. Zabočil do nejbližší ulice a hledal úkryt. Stál před budovou s nápisem Montgomery Bank. Vtrhl dovnitř a vrhl se k ochrance. Vyrval uniformovanému muži pistoli z pouzdra a vyběhl ven. Buď on, nebo medvěd. Na chodníku si ho všiml policista, bleskově tasil kolt a vykřikl: "Zahoďte zbraň a lehněte si na zem!"

Jerry však měl oči jen pro mědvěda. Zdvihl pistoli a zamířil na zvíře, které se blížilo policistovi za zády. Tak vznikl nepříznivý dojem, že míří na policistu, který v souladu s výcvikem a zkušenostmi ze služby do Jerryho vyprázdnil celý zásobník. Jerry byl mrtvý.

Prosím vás, pamatujte si, nikdy před medvědem neutíkejte, nebo je to váš konec!






Autor JaJarda, 31.07.2014
Přečteno 531x
Tipy 6
Poslední tipující: Joe Vai, Radhuza, Martinecka23, Luky-33, mosquito
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí