Povídka o Škobrťákovi

Povídka o Škobrťákovi

Anotace: Reportáž z běžeckého závodu, který se uskutečnil, až tak, že z toho běžec sám udělal povídku.

Pro všechny příznivce běžeckého sportu, je připravena reportáž z jednoho z nejzajímavějších závodů letošní sezóny, letní horské Grand Prix. Především proto, že se ho účastnila jedna z velkých místních celebrit, velký pověstný sportovec, smolař i obšasné dítě štěstěny, Toník, zvaný Škobrťák. Toto je ona reportáž a takhle to vysílalo rádio:
''Tak vážení přátelé, zdravíme vás v tento krásný slunečný den, konečně je tu dobré počasí a začíná letošní běžecká závodní sezóna. Od mikrofonu vás zdraví jeden z našich bývalých šampionů, Vláďa Nedoběh, který se po skončení kariéry rád ujal role reportéra. Neb je i znalý běhů i nedoběhů''.
''Ano, ano už jsem i mikrofonu, já sám Vláďa a velmi vás rád vítám a nebudeme zdržovat a rovnou se kouknem na start. Na startu je mnoho nových i starých tváří. Startuje i náš dobře známí tradiční závodník Tonda, ten to tu zná.
A právě bylo odstartováno a podle očekávání je naše želízko v ohni Tonda na posledním místě. Doplním, že závodníky čeká zdejší krásný přírodní okruh, lesem, lomem, přes bláto, kameny, kořeny a kolem polí. Často hodně nahoru, dolů, ale i hodně rovně, mezi zatáčkami. Dvě náročná kola s návratem, je to něco málo přes 9 km. Mnoho závodníků, včetně Tondy, se obává myslivců. Ono pravda, běhat po lese může být nebezpečné. Třeba Toník to řeší tím, jak ho zrovna vidíme ze záběru kamer, že běhá v pestrobarevném tričku, v až svítívých barvách. Předpoládá, že běžně srny v tričku neběhají, tudíž je tu velká šance, že si ho s ní nespletou.
Právě letos se rozhodla běžecká federace vypsat novou kategorii, Škobrťák, právě kvůli takovým závodníkům jako je Toník, kteří jsou stále poslední. On totiž v této kategorii startuje skoro sám a tudíž je hlavním kandidátem na titul v této kategorii. Právě federace má velké pochopení pro závodníky, kteří si myslí že doběhnou. Prostě by rádi doběhli, myslí si že můžou, ale přitom jim nedochází, že si dost naběhli, možná na trati i zemřou, přesto se snaží aspoň spatřit cíl. Ono nás ani dnes nezajímá tolik kategorie Elite, kde jsou ti nejlepší. Ty nejtěžší souboje se odehrávají právě na chvostu závodního pole, kde se bojuje o to, být i nebýt poslední. Tak a k závodu, jak to probíhá. Ano Toník skvěle, vede svoji kategorii. Mezičas podle očekávání, i když podle času z tréninku je dnes lepší. Ale on i kulhavý Sandy z Aljašky to zaběhne rychleji a to mu už je 72 let.
A je tu přátelé druhé kolo no a vidíme, že Toník se v předešlém průběhu závodu hodně potil, teď už se ani nepotí, to je dokladem toho, že nemá dostatek tekutin, to je krize, prostě se před závodem málo nalil. Je v pravidlech, že napít se závodník během závodu nesmí. Tvrdé podmínky, ale jsou takové pro všechny. Vydrží Toník, přestane běžet, vzdá to, uschne na trati? To by mohl být i vyloučen, i usušený. A to on nechce. My co ho známe víme, že je to bojovník hlavně sám se sebou. Přestože už ho potkali dva psi, přesto nezastavil a běží dál.
No a je tu cíl přátelé, Tonda se v závěru trápil, zas je poslední jak si moc přál, ale doběhl si časem 58:58,78 pro letošní svoje první vítězství v kategorii a získal tím i titul, Nemehlo závodu. Právě pro kategorii Škobrťák je letos vypsána skvělá cena. Kdo získá titul a my věříme, že jím bude Toník, dostane špánek jahod z farmy Červená plesnivka a taky navíc další cenu. Proslýchá se, že by to měl být košík hub, právě proto, že všichni vědí, že Tonda houby nejí, tudíž se dá očekávat, že tuto cenu s radostí někomu věnuje. A s tím vším i super cenu, zájezd na roční pobyt na ostrově Robinsona Crusoa, kde mu naše světově proslulá cestovní kancelář Nikdy Nikam Ani Zpět zajistí, že bude celou dobu sám. Společnost mu prý může dělat jen někdo, jeden den v týdnu, koho si pozve v Pátek. Tak kdo by si pro tohle rád nedoběhl, přátelé. Toník se jen vydýchává, byl to skvělý závod, plný strhujících okamžiků, třeba jak se Tonda těch psů nebál, ale oni jeho. Loučíme se s vámi a při dalších sportovních událostech na shledanou..''
Autor sttmr, 29.12.2014
Přečteno 464x
Tipy 2
Poslední tipující: danaska
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jak je to možné, že tuhle vtipnou reportáž nikdo nechválí. Já jsem se pobavila a celou dobu jsem s Tondou cítila. Když jsme měli závody ve škole, vždycky jsem byla poslední. Říkali mi Škobrtka. Takže ST a pozdrav z Prahy. Daniela

06.05.2021 19:32:59 | danaska

Moc děkuji za komentář, i když velmi opožděně, že se to líbilo. Já sem teď moc nechodím, nějak prostě netvořím. Možná v nějakém varieté, že by se to chytlo. :-)

13.12.2022 18:00:19 | sttmr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí