Vo co de, kámo? - 1. část

Vo co de, kámo? - 1. část

Anotace: vzpomínka na loňské léto :-)

Vo co de, kámo? 

 

 

     Koukaly na mě těma smutnýma očima, abych to konečně pochopila! Což o to, taky jsem o tom už pár dní přemýšlela, ale nevím, nevím.  Mužský už v tomto okamžiku zavelí něco jako: stručně!, k věci!. V lepším případě: proboha, proč tak zeširoka, miláčku? Ale žena! - ta mne  chápe :-). My prostě potřebujeme uvést děj, který bude následovat, a to pokud možno detailně, výstižně, barvitě a úplně. Prostě tak, jak to umíme právě jen my ženy :-).

 

     Jo, takže skončili jsme u těch očí, že? Ty oči patřily našim ovcím. Celé léto bylo sucho, takže zeleného si chudinky moc neužily. Co vyrostlo, stačily spást a zase měly v ohradě jen to suchý. Nám by takový jídelníček taky po čase začal lézt krkem, to je jasný. Přitom hned vedle za plotem! Oj!, tam se to zelenalo! „To“ za plotem, to byla naše zahrada, kterou jsme jaksi nestačili posíct sekačkou. Zahrada, jak je všem zřejmé, určená k jiným účelům než k pastvě. Nahoře záhon gladiol, dva mladé stromky broskvi a jedna meruňka, dole špalír jabloní a postupně budovaná japonská zahrada s jezírkem. No, jak říkám, určená k jiným účelům. Proto to váhání . . .

 

     Mimochodem v horoskopu jsem Váha! A taky k tomu „banán“, či jinak měkkejš, jak se posměšně říká lidem s otevřeným srdcem, jejichž životní radostí je konat dobré skutky nejméně v okruhu 1km. „Ty na ty dobrý skutky jednou zajdeš,“ bylo někde řečeno. Je to vtipné, bohužel  - je to pravda. Je to vlastně taková nemoc! Jen s mimořádným úsilím tito lidé nutkání „ konat dobro“ překonávají. Nejlepší je zavřít oči a tím pádem neuvidíte, jaký dobrý skutek by bylo možné ještě vykonat.  Jenomže to jaksi nejde čtyřiadvacet hodin, že? :-( Jo, jo, chce to mimořádné úsilí. Dnes nebyl ale ten den! :-(

 

     Cítila jsem to od rána. Stála jsem za brankou a dívala jsem se do těch očí. Kdyby tam dneska stál krokodýl, vyšlo by to nastejno. Otevřela jsem branku . . . Ovce radostně vběhly do ráje! Přesně jako Adam a Eva, ale ti u toho asi ještě radostně výskali, ovce u toho radostně bečely. Pochopitelně ani trochu vděku směrem ke mně :-( To nic, holky, ani jsem to nečekala. Stačí ten skvělý pocit! Byla jsem na sebe pyšná! Škoda že v té chvíli nebyl poblíž nikdo z Ochránců zvířat. Myslím, že bych byla okamžitě přijata do jejich řad :-).

 

     Tak, jak už jsem napsala, naše stádo v počtu pěti kusů ovcí, radostně vběhlo do zahrady a okamžitě se začalo pást. Zvláště listy pampelišek a ostřice – to bylo jejich! Zato bodláky a kopřivy – zůstávaly netknuty. No nevadí, až bude nouze, přijde i na ně, však už vás, potvůrky, znám! Důležité bylo, že tráva mizela v jejich roztomilých tlamičkách a byla k užitku.

 

     A tak to má být! :-) Tak je to správné. Příroda, zvířata i lidé mají spolu žít ve vzájemné symbióze. Jen tak může náš svět fungovat, jen tak můžeme všichni přežít! Jak jsem si onehdá přečetla na internetu. Jsou tam opravdu užitečné rady, které kolikrát mohou člověku zachránit i život! Škoda, že jsem si nevyhledala „pasení ovcí“, napadlo mě. Ale což, jsem sice pasák-amatér, ale je vidět, že když má člověk k něčemu takříkajíc vlohy, zvládne to i bez googlu :-).

 

     Tuto myšlenku jsem však nestačila více rozvinout, protože jsem si všimla, že ovci s číslem 37 tedy „třicetsedmičku“ zaujala pěkně rozvinutá meruňka a už ji i ochutnala! Moje chyba! :-( Musím jim vysvětlit, že něco není určeno k jejich spotřebě, ale má to zkrátka jiné určení. Tedy meruňka  -  ne, broskve – ne, mečíky – ne, jabloně – ne, japonská zahrada – tak ta už vůbec ne!

 

     „37“ se neočekávaně přesunula ke stromečku broskve, který byl takový drobný, ale, jak manžel věřil, příští rok bude mít určitě broskve!, a vzala s sebou i „48“. Chutnal jim oběma! „Ne!“, křikla jsem na ně, ale další větvička padla. Popadla jsem tedy hrábě a snažila jsem se je opatrně! /poznámka pro ochránce zvířat! / od nebohého stromku odstrčit. Naše ovce – jen tak pro vaši informaci – chované bio způsobem, mají v tuto dobu kolem 40 kg. Zkusili jste někdy odstrčit 40 kg hráběmi? Stály na svém místě, dívaly se na mě a jejich výraz říkal: Vo co de, kámo? Náš gen si neseme tisíce let, pochop to! . . .

 

     Pochopila jsem . . . 

 

Pokračování zítra :-)

 

     

Autor Fany, 27.07.2016
Přečteno 523x
Tipy 14
Poslední tipující: Jort, Móny, Kubíno, jitoush, Amonasr, Sanneke, Philogyny1
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Fany, tohle nutkání se nazývá "zralé svědomí", jako nedokážu přihlížet utrpení a všem negativním pocitům ostatních, protože je vnímám a cítím skrze duši, kterou nazírám a jejich bolest je i moje, jako jejich radost:)

28.07.2016 08:08:53 | Móny

Děkuji ti Móny za moc krásné řádky :-), pak to asi máme opravdu stejné :-). Přeji ti hezký den!

28.07.2016 09:28:00 | Fany

...děkuji:)

30.07.2016 07:55:30 | Móny

Tak snad se ti, Kubíno, dovolená vydařila :-)! Díky ti za milé řádky :-)!

28.07.2016 06:17:48 | Fany

Bylo krásně :-), děkuji i tobě ;-)

28.07.2016 15:19:46 | Kubíno

Tak jsem se vrátil z dovolené a hned skvělý příběh :-D. Jen škoda, že tam opravdu nestál ten krokodýl.

Teď ještě koupit louku a usušit dostatek sena na zimu, pokud máte ovce nastálo ;-)

27.07.2016 22:53:24 | Kubíno

Už u prvního odstavce jsem se smála, taky jsem neustále "napomínána", že na všechno jdu moc zeširoka. A jinak fakt vtipně napsané, těším se na pokračování :)

27.07.2016 09:38:39 | iluzionistka

Díky za pěknou pochvalu iluzionistko :-), tak snad tě zítra nezklamu :-)

27.07.2016 11:39:57 | Fany

Fany, to jsem přesně já, měla jsem i kozu, ta bravurně vypeckovávala třešně
a sežrala Mildovi i sešity z aktovky...
Jaké máte plemeno? :)

27.07.2016 08:50:40 | Philogyny1

A snad ta koza, co sežrala ty sešity, pak neměla zažívací problém :-)?

27.07.2016 09:27:54 | Fany

Ne, Líza sežrala opravdu všechno, na co přišla, jednou šla za dcerou až do školy, máme to přes cestu... :)

27.07.2016 09:40:47 | Philogyny1

Díky Philogyny za přečtení :-), máme suffolky a zajímá je v podstatě vše, co by je zajímat nemuselo :-), v neděli měla jedna v tlamičce můj chytrý mobil, z čehož jsem usoudila, že tak chytrý není /přece kdyby byl, tak by se nenechal málem sežrat, ne? :-).

27.07.2016 09:22:49 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí